Galbani to znana również w Polsce włoska firma produkująca nabiał. Jej hasło reklamowe głosi, że Galbani oznacza zaufanie. Zaufaniem firmy Galbani cieszy się teraz także Grupa PSA, która do liczącej około 1.200 samochodów floty włoskiego producenta dorzuciła swoje trzy grosze. To sto sztuk Peugeotów 308 oraz Citroënów C4 Picasso oraz trzydzieści trzy Peugeoty Boxery.
Te ostatnie pomalowano w bardzo oryginalny sposób. Auto na pewno nie pozostanie niezauważone. Nie tylko z uwagi na rozmiary, ale przede wszystkim na oryginalną grafikę. Peugeoty Boxery dostarczone firmie Galbani oparte są o wersję L2 o długości 5.358 mm. Napędzają je silniki BlueHDi 160. Na podwoziu umieszczono zabudowę izotermiczną z antypoślizgową podłogą z aluminiowej blachy ryflowanej. Dwuskrzydłowe tylne drzwi otwierają się pod kątem 90°/270°.
Wewnątrz izotermy znajdują się potrójne półki z każdej strony, na grodzi czołowej są kolejne dwie półki. Wszystkie półki wykonano z aluminium, są składane i mają regulowaną wysokość kotwiczenia. Zamontowano też czujnik obecności, żeby nawet przypadkiem kogoś w tej chłodzonej komorze nie zamknąć. Jest tam tez oświetlenie. Samochód wyposażono w tylne czujniki parkowania.
Peugeot rozpoczął produkcję lekkich aut użytkowych w latach 50. XX wieku. Od tamtej pory do klientów trafiło ponad dwa miliony tego typu aut. Dwie trzecie tej ilości, to różne wersje modelu Boxer, który trafił na rynek w roku 1994. Auto jest cenione za swoją wszechstronność – oferowanych jest mnóstwo różnych wersji, zarówno przez Peugeota, jak i współpracujące z marką firmy niezależne.
Aktualnie oferowany Boxer trafił na rynek w 2014 roku, dwie dekady po pierwszej wersji. Został zaprojektowany tak, aby spełniać wiele zastosowań profesjonalnych klientów z wysokimi wymaganiami w zakresie jakości, kosztów operacyjnych i efektywności w codziennej pracy przy zachowaniu nienaruszonych cech, które zapewniły modelowi wyjątkowy sukces: praktyczności, solidności i niezawodności.
Dostawcze Peugeoty są cenione za wzornictwo, które jest spójne z innymi modelami marki, ale oczywiście przystosowane do świata pojazdów użytkowych. Również szeroki wachlarz nowoczesnych i technologicznych systemów wspomagających jazdę i podnoszących bezpieczeństwo jest zapożyczonych z gamy aut osobowych marki.
Peugeot Boxer oferuje szereg wersji, które spełniają niemal wszystkie oczekiwania praktycznie wszystkich zawodów. Dostępne są wersje o trzech rozstawach osi (3.000 mm, 3.450 mm oraz 4.035 mm), pełne i oszklone i oferowane w czterech długościach (L1, L2, L3 i L4) i trzech wysokości (H1, H2 i H3), w sumie osiem wersji o pojemności skrzyni ładunkowej w zakresie od 8 do 17 m³.
Boxer jest również dostępny w innych wersjach, aby zaspokoić specyficzne potrzeby profesjonalistów. Oferowane są wersje z kabiną prosta trzyosobową lub podwójną kabiną z siedmioma miejscami, podwozie do zabudowy, czy wersje typowo osobowe, które uzupełniają wersje wersji Combi dostępne w konfiguracji od 5 do 9 miejsc.
Zabudowa skrzyni ładunkowej może być wyposażona także w drzwi przesuwne po obu stronach. Niski próg ładunkowy, czy duża przestrzeń między nadkolami sprawiają, że auto jest chętnie wybierane przez dostawców najróżniejszych towarów. Tylne zawieszenie można wyposażyć w kompensację pneumatyczną, która jeszcze bardziej obniży próg ładunkowy.
Silniki stosowane w Boxerze, to zawsze motory 2.0 BlueHDi o róznych poziomach mocy. Dostępne są wersje 110 KM i 300 Nm, 130 KM i 340 Nm oraz 160 KM i 350 Nm. Zawsze są łączone z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów.
Galbani od lat jest włoską ulubioną marką serową: Grupa Galbani jest włoskim liderem na rynku produktów mleczarskich. Od przeszło 80 lat oferuje również cenione wędliny. Produkty firmy można znaleźć u przeszło 80.000 sprzedawców detalicznych w samych tylko Włoszech! Jak wspomniałem – marka jest obecna także w Polsce, ale też w około 50 innych krajach
Galbani powstało w 1882 roku, czyli już 135 lat temu. Dziś posiada cztery zakłady produkcyjne w północnych Włoszech (Casale Cremasco, Certosa, Corteolona, Melzo) i zatrudnia ponad 3.100 osób. Firma stosuje tradycyjne metody produkcji i prowadzi wieloetapową, ścisłą kontrolę jakości od etapu zaopatrzenia w surowce aż po gotowy produkt.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze