Spadek popularności diesla niesie ze sobą zwiększenie zapotrzebowania na jednostki benzynowe. W związku z tym, Grupa PSA zamierza produkować więcej silników PureTech.
Na rynku europejskim klienci wykazują coraz mniejsze zainteresowanie samochodami napędzanymi silnikami Diesla a co za tym idzie, większą popularnością cieszy się benzyna. Aby sprostać zapotrzebowaniu na jednostki PureTech m.in. dla modelu 3008, Grupa PSA sprowadza napędy z Chin. Aby ograniczyć koszty związane z importem oraz podążyć za europejskim trendem, francuski koncern zamierza zwiększyć produkcję jednostek benzynowych w fabryce Française de Mécanique zlokalizowanej w Pas-de-Calais we Francji.
Zakład obecnie montuje 200 tys. silników 1.6 PureTech rocznie, ale planowany jest wzrost wolumenu do 350 tys. Française de Mécanique montuje także 400 tys. 3-cylindrowych jednostek benzynowych o pojemności 1,2 litra i 300 tys. silników 1.5 BlueHDi. Tegoroczna wielkość produkcji jest szacowana na 800 tys. – 900 tys. sztuk i ma potencjał na 1,1 mln. Dla porównania, w roku 2016 z linii montażowych zakładu zjechało 400 tys. bloków napędowych. Dzięki wzrostowi produkcji, pracownicy nie będą musieli obawiać się o swoje posady. W zakładzie w Pas-de-Calais pracuje obecnie 1700 osób.
Benzynowe jednostki 1.6 PureTech trafiają nie tylko pod maski 3008, ale także innych modeli PSA takich jak: 5008, 508 czy DS 7 Crossback. W przyszłości posłużą również jako część układu hybrydowego francuskiego koncernu, który trafi m.in. do nowego SUV-a Citroena, C5 Aircross.
Źródło: Les Echos
Najnowsze komentarze