Jeszcze nie milkną różnego rodzaju podsumowania ubiegłego roku. My też jeszcze parę słów na ten temat postanowiliśmy napisać. Tym razem chodzi o wyniki sprzedażowe Grupy Renault w Szwajcarii w 2017 roku. A te, jak się okazuje, były bardzo dobre.
Grupa Renault w Szwajcarii w 2017 roku odnotowała najlepsze wyniki w tym kraju od 2001 roku. Szwajcarski rynek nieznacznie się w ubiegłym roku skurczył, ale sprzedaż Grupy Renault wzrosła. W efekcie możemy mówić nie tylko o przyroście sprzedaży, ale i o zwiększeniu udziałów w tamtejszym rynku.
Wzrost sprzedaży Grupy Renault w Szwajcarii w 2017 roku w odniesieniu do roku 2016 wyniósł 3%. W minionym roku w tym alpejskim kraju zarejestrowano 26.339 aut francuskiego koncernu. Tym samym udział rynkowy Grupy wzrósł do 7,62% (w porównaniu do 7,36% w 2016 r.). A można mieć nadzieję na jeszcze lepsze wyniki w roku bieżącym – na rynek trafi nie tylko nowa generacja Dacii Duster, Nowe Megane R.S., ale i pierwsze egzemplarze Alpine A110.
Grupa Renault w Szwajcarii w 2017 roku osiągnęła bardzo dobre wyniki, ale to dziwić specjalnie nie powinno. Wszak na bardzo wielu rynkach był to dla koncernu i całego Aliansu rok wręcz rekordowy. Szwajcarska sprzedaż Grupy rozłożyła się następująco:
– na modele marki Renault przypadło 17.302 zarejestrowane samochody;
– na modele marki Dacia przypadło 9.037 zarejestrowane samochody.
Oznacza to, że rynkowy udział Renault wyniósł 5,01%, a Dacii 2,61%.
„Grupa Renault w Szwajcarii w 2017 roku zwiększyła swoją sprzedaż czwarty rok z rzędu. Osiągnęliśmy też najwyższy udział w rynku od 2011 roku. Rekordowy rok 2017 odzwierciedla atrakcyjność gamy modelowej, jakości produktów i innowacji Grupy Renault. Obecnie Renault oferuje jedną z najnowocześniejszych i najbardziej różnorodnych gam modelowych w Europie, ale również pozycjonuje się jako lider w segmencie w 100% pojazdów elektrycznych. Odrodzenie marki Alpine jest przykładem tego, jak dzielimy naszą pasję w Renault Sport z naszymi klientami. Nowy Mégane R.S. będzie dostępny od wiosny. Dacia pisze motoryzacyjną historię sukcesu, która nie ma sobie równych. Z kolejnym 15-procentowym wzrostem, marka ustanowiła historyczny rekord w Szwajcarii, zarówno pod względem wielkości, jak i udziału w rynku na poziomie 2,6%. Wygląda na to, że to nie koniec ofensywy naszej budżetowej marki. wszak Nowa Dacia Duster może być już testowana przez klientów u dealerów” – powiedział Olivier Wittmann, dyrektor zarządzający Renault Suisse SA.
Pozytywny rozwój Grupy Renault w Szwajcarii w 2017 roku opiera się na solidnej międzynarodowej bazie. Grupa sprzedała 3,76 miliona pojazdów na całym świecie, co stanowi wzrost o 8,5% w stosunku do roku poprzedniego (rynek jako całość wzrósł o 2,3%). Renault odnotowało kolejny rekordowy rok jako wiodąca francuska marka samochodowa ze sprzedażą 2,68 miliona nowych samochodów, co czyni ją drugą najmocniejszą marką w Europie. Marka Dacia, która w 2017 roku sprzedała 655.235 nowych pojazdów na całym świecie, również ustanowiła nowy rekord. Ogólnie rzecz biorąc, Grupa Renault zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku w każdym regionie sprzedaży. We Francji Renault osiągnęło najlepsze wyniki sprzedaży w ciągu ostatnich sześciu lat.
CLIO I CAPTUR JAKO BESTSELLERY
Renault Clio było w ubiegłym roku bestsellerem marki w Szwajcarii. Zarejestrowano 2.139 egzemplarzy. Również Renault Captur cieszy się dużą popularnością. Miejski crossover był w stanie zwiększyć swoją sprzedaż o 5,9% w porównaniu do poprzedniego roku znajdując w 2017 roku 2.080 nabywców.
POMYŚLNY START NOWEGO KOLEOSA
Wprowadzony latem 2017 roku SUV Koleos nowej generacji został sprzedany w Szwajcarii w ubiegłym roku w 647 egzemplarzach. Wraz z Capturem i Kadjarem Nowy Renault Koleos stanowi dziś mocną gamę modeli z tego segmentu.
ZOE – NAJBARDZIEJ EKOLOGICZNY SAMOCHÓD W SZWAJCARII
W grudniu ubiegłego roku specjalistyczne jury wybrało Nowego Renault Zoe Z.E. 40 „najzieleńszym samochodem w Szwajcarii 2018”. Decydującymi czynnikami były wysoka praktyczność, realny zasięg 300 km (400 km według NEDC) i przystępna cena. Sprzedaż Zoe również rozwinęła się pozytywnie w 2017 roku. W Szwajcarii zarejestrowano 335 nowych egzemplarzy tego modelu.
LEKKIE POJAZDY UŻYTKOWE
W przypadku samochodów dostawczych i lekkich pojazdów użytkowych do 3,5 tony zarówno Renault, jak i Dacia wykazały w Szwajcarii wzrost sprzedaży. Renault zajmuje trzecie miejsce w szwajcarskim rankingu marek z 3.419 pojazdami (+1%). Dacia ze swojej strony wzrosła o 13% do 482 egzemplarzy – w szczególności dzięki kompaktowemu kombivanowi Dokker Van.
Siła w dziedzinie lekkich samochodów dostawczych to także Renault Pro+. To sieć 30 wyspecjalizowanych punktów w Szwajcarii oferujących klientom flotowym i biznesowym wsparcie techniczne, dostosowane rozwiązania transportowe i atrakcyjne finansowanie.
DACIA: HISTORIA SUKCESU W SZWAJCARII
Imponujący rozwój w Szwajcarii pokazuje Dacia. Marka, która oferuje atrakcyjne, wysokiej jakości samochody w najlepszej cenie, osiągnęła rekordowy udział w rynku wynoszący 2,61% w tym kraju w 2017 roku. Jedną z sił napędowych wzrostu o 15% (do 9.037 pojazdów) jest Sandero. W minionym roku w Szwajcarii sprzedano 3.547 nowe Sandero. W efekcie model jest numerem 2 w bardzo konkurencyjnym segmencie małych samochodów w Szwajcarii i najlepiej sprzedającym się modelem Grupy Renault w tym kraju! Z 2.737 pojazdami, popularny Duster również odnotował wzrost sprzedaży (+2,8%). Rezultat jest tym bardziej imponujący, że od stycznia 2018 r. wprowadzany jest Nowy Duster 4×4.
SILNA PODSTAWA NA 2018 ROK
Z jedną z najmłodszych i najszerszych gam modelowych w Europie, z nowym Koleosem i już wprowadzonym nowym pick-upem Alaskan oraz dostępnym od wiosny 2018 roku Nowym Mégane R.S., Renault ma kilka atutów, które z powodzeniem pomogą rozpocząć nowy rok. To samo dotyczy Dacii. Na tle niedawno odświeżonych Sandero i Sandero Stepway oraz Loganie MCV już błyszczy prawdziwa nowość: Dacia Duster 4×4. Samochód już jest dostępny u szwajcarskich dealerów do jazd testowych. Można go także zamawiać.
„W 2018 roku nasi dealerzy będą pracować z bardzo wszechstronną, nowoczesną gamą modelową. Naszymi atutami są pasja, wartość i skuteczność. Wyniki ostatnich lat pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze i możemy zaoferować naszym klientom odpowiedni model we właściwym miejscu i we właściwej fazie ich życia. Oprócz dobrych produktów klienci w Szwajcarii mogą liczyć na szeroką sieć dealerów z kompetentnym zespołem specjalistów. Oznacza to, że mamy wszystkie elementy, aby jeszcze bardziej zwiększyć naszą sprzedaż w 2018 roku” – powiedział Olivier Wittmann.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze