Po danych dotyczących Citroëna i Peugeota przyszedł czas na podsumowanie francuskiej sprzedaży Grupy Renault. Największy francuski producent samochodów również osiągnął we Francji wzrost, zarówno pod względem wartości liczbowych, jak i udziałów rynkowych. Oto szczegóły.
W ciągu pierwszego półrocza we Francji zarejestrowano 1.318.461 samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych.. Na auta osobowe przypadło 1.102.442 sztuki, a na użytkowe 216.019 egzemplarzy. Z tego na Grupę Renault przypadło 361.675 samochodów (w obu segmentach), co dało 27,4% udziału w rynku, o pół punktu procentowego więcej, niż rok temu. Jeśli chodzi o samochody osobowe, to na Grupę Renault przypadło 291.755 aut, co przekłada się na 26,5% pokrycia rynkowego, o 0,6 punktu procentowego więcej, niż przed rokiem. Z kolei w segmencie lekkich aut dostawczych Grupa Renault po sześciu miesiącach br. posiada 32,4% francuskiego rynku, o 0,1 punktu procentowego mniej, niż rok temu, ale odnotowano przyrost sprzedaży o 11,8%. Po prostu rynek we Francji wzrósł w tym segmencie nieco więcej, o 12,3%.
W podziale na marki Grupy Renault sytuacja wygląda następująco. W pierwszym półroczu 2016 roku na drogi Francji wyjechało 298.829 nowych aut Renault, o 10,9% więcej, niż przed rokiem, co oznacza udział we francuskim rynku na poziomie 22,7% (+0,4 p.p.). Na samochody osobowe przypadło 229.830 aut (wzrost o 10,2%), czyli 20,8% francuskiego rynku (wzrost o 0,3 p.p.), a na dostawcze 68.999 samochodów (wzrost o 13,6%), czyli 31,9% rynku takich aut we Francji (-0,4 p.p.). Dacia sprzedała 62.846 samochodów, co oznacza wzrost o 12,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i 4,7% udziału we francuskim rynku (+0,1 p.p.). Z tego 61.925 samochodów, to były auta osobowe (+14,3%), co przełożyło się na 5,6% udziału we francuskim rynku (+0,3 p.p.), a 921, to lekkie pojazdy użytkowe (i tu mamy 49-procentowy spadek), co dało rumuńskiej marce 0,4% udziału we francuskich rynku takich aut (-0,5 p.p.).
Najchętniej kupowanym samochodem we Francji pozostaje – od sześciu lat! – Renault Clio. W ciągu minionych sześciu miesięcy zarejestrowano nad Sekwaną ponad 62.000 egzemplarzy tego samochodu. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli są jeszcze Captur (miejsce 4.), Sandero (pozycja 6.) i Twingo (9. lokata).
Renault Kadjar w rok po premierze jest liderem segmentu C wśród SUV-ów z wynikiem ponad 22.000 zarejestrowanych egzemplarzy.
Klasyfikowany w segmencie E Renault Espace jest zdecydowanym liderem w klasie z wynikiem 8.200 zarejestrowanych sztuk.
Renault Talisman wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2015 roku zanotował już we Francji ponad 7.200 rejestracji. Renault twierdzi, że w czerwcu był to już najlepiej sprzedający się nad Sekwaną model w swojej klasie, co oznacza, że wyprzedził Peugeota 508, który jednak po sześciu miesiącach wciąż jest liderem tej klasy.
Nowe Renault Megane notuje dynamiczny wzrost zamówień i sprzedaży i w czerwcu było już drugim najchętniej kupowanym samochodem kompaktowym we Francji.
Z 6.500 rejestracjami Renault Zoe ma po sześciu miesiącach 52,9% udziału we francuskim rynku elektrycznych samochodów osobowych – o 32,1% więcej, niż rok temu.
Dacia Sandero zyskała 26,4% sprzedaży i awansowała o trzy pozycje. Jest to jeden z najchętniej kupowanych samochodów w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych.
Z kolei w gamie lekkich aut użytkowych w Top5 Renault ma we Francji aż trzy modele, w tym dwa na czołowych miejscach – to Kangoo i Clio Van. Znakomicie sprzedają się też Master i Trafic.
„Wzrost naszego udziału w rynku do 31,8% – dla całej Grupy Renault we Francji – pozwolił umocnić naszą pozycję na rodzimym rynku, który również dynamicznie rośnie. To stawia nas w dobrej pozycji przed drugą połową roku, która także powinna być bardzo dobra z uwagi na ledwo wprowadzone modele Nowego Scenic’a, Nowego Megane Grandtour oraz poddanego liftingowi Clio” – powiedział Philippe Buros, dyrektor handlowy Grupy Renault na Francję komentując wyniki półrocznej sprzedaży Grupy we Francji.
KG
Najnowsze komentarze