Sprzedaż Grupy Renault wzrosła w pierwszym kwartale 2017 roku o taki sam procent, jak wzrósł cały francuski rynek aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych, czyli o 5,6%. Oczywiście mowa o wzroście w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Jednocześnie w grupie dziesięciu najlepiej sprzedających się w pierwszym kwartale samochodów osobowych aż połowa przypadła na auta Grupy Renault. Z kolei na rynku samochodów dostawczych aż cztery pierwsze miejsca zajmują samochody tego koncernu. Warto też dodać, że Dacia Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji w kanale dystrybucji do klientów detalicznych.

Zanim jednak omówimy wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale pozwólcie, że napiszemy parę słów o wynikach z marca.

W trzecim miesiącu br. Grupa Renault sprzedała we Francji łącznie 75.269 samochodów. Oznacza to wzrost o 8,0% w stosunku do marca ubiegłego roku. Przełożyło się też na 27,8-procentowy udział w rynku. Z tego 60.776 przypadło na samochody osobowe, a pozostałych 14.493 na lekkie auta dostawcze. Wzrosty w obu grupach wyniosły odpowiednio 5,3% oraz 20,6%, a udziały w rynku odpowiednio 26,9% oraz 32,5%.

62.955 sprzedanych aut, to samochody marki Renault, z czego na auta osobowe przypadło 48.609, a na użytkowe 14.346. To z kolei oznacza wzrost w stosunku do marca’17 odpowiednio o 4,3% i 21,4% oraz udziały w rynku odpowiednio 21,5% oraz 32,2%.
Dacia w marcu sprzedała we Francji 12.314 aut (+8,9%; 4,5% udziału w rynku), z czego 12.167 samochodów przypadło na auta osobowe (+9,5%; 5,4% udziału w rynku), a jedynie 147 na auta użytkowe (-25,8%; 0,3% udziału w rynku).

W całym pierwszym kwartale łączna sprzedaż Grupy Renault we Francji sięgnęła poziomu 172.308 samochodów (+5,6%; 26,5% udziału w rynku). Z tego na samochody osobowe przypadło 136.869 sztuk (+4,2%, 25,3% udziału w rynku). Grupa Renault sprzedała też w pierwszym kwartale 35.439 samochodów użytkowych, co oznacza wzrost o 11,5% i 32,2-procentowy udział w tym segmencie francuskiego rynku.

Na Renault przypadło w pierwszym kwartale 2017 roku 141.644 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 5,7% i udział w rynku na poziomie 21,8%. W tym 106.717 aut, to samochody osobowe (+3,9%; 19,7% udziału w rynku), a 34.927 – lekkie auta użytkowe (+11,5%; 31,7% udziału w rynku).

Dacia może się pochwalić w pierwszym kwartale we Francji sprzedażą 30.664 samochodów (+5,5%; 4,7% udziału w rynku). Z tego 30.152, to samochody osobowe (+5,4%; 5,6% udziału w rynku), a pozostałych 512 – lekkie auta dostawcze (+10,3%; 0,5% udziału w rynku).

Najlepiej sprzedającym się w pierwszym kwartale 2017 roku samochodem we Francji było Renault Clio. W ciągu trzech miesięcy sprzedano 30.815 egzemplarzy, co przełożyło się na 5,7% udziału w rynku. Z kolei w segmencie A prowadzi Renault Twingo z dwukrotną przewagą nad drugim w klasie modelem (acz danych liczbowych nie podano). W swoich segmentach prowadzą też Renault Talisman i Renault Espace. Nowe Mégane zajmuje drugie miejsce w segmencie C i podwoiło sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku.

Warto podkreślić, że dynamicznie rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych (o 22,9%). Na tym tle imponująco wypada Renault Zoe, którego sprzedaż wzrosła o blisko 60%. Na ten jeden elektryczny model Renault przypada 70% francuskiego rynku aut elektrycznych! W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedano nad Sekwaną 5.191 sztuk Zoe.

W gamie lekkich aut użytkowych do Renault po pierwszym kwartale br. należą cztery pierwsze miejsca. Zajmują je modele Kangoo, Clio, Master i Trafic.

Dacia jest piątą najchętniej kupowaną marką samochodową we Francji i jednocześnie czwartą najlepszą w kanale sprzedaży do klientów detalicznych. Jeśli dynamika sprzedaży się utrzyma, to w roku 2017 zostanie pobity kolejny rekord sprzedaży marki nad Sekwaną. Sandero jest ósmym najchętniej kupowanym samochodem osobowym i pierwszym w kanale sprzedaży detalicznej! W pierwszym kwartale br. sprzedano o 15% więcej Sandero, aniżeli w pierwszym kwartale roku ubiegłego.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Grupa Renault we Francji po pierwszym kwartale 2017 roku"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
pawelhks
Gość

Na krakowskich ulicach spotykam bardzo dużo nowych Megane, rzucają się w oczy. Widać, że dużo ich poszło do flot. Widok ładnych aut cieszy.
Talizmana spotkać też nie problem, podobnie jak Kadjara, Clio czy Captura. Espace jakby wyraźnie mniej, do tej pory widziałem jednego Scenica.
Oczywiście to „dużo” to moje odczucie. Dla porównania do tej pory spotkałem 3 nowe C3, dwa P3008, jednego C1, sporo C4 Picasso po liftingu. Odczuwalnie jednak nowych renówek jest więcej niż produktów PSA.

wpDiscuz