Sprzedaż Grupy Renault wzrosła w pierwszym kwartale 2017 roku o taki sam procent, jak wzrósł cały francuski rynek aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych, czyli o 5,6%. Oczywiście mowa o wzroście w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Jednocześnie w grupie dziesięciu najlepiej sprzedających się w pierwszym kwartale samochodów osobowych aż połowa przypadła na auta Grupy Renault. Z kolei na rynku samochodów dostawczych aż cztery pierwsze miejsca zajmują samochody tego koncernu. Warto też dodać, że Dacia Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji w kanale dystrybucji do klientów detalicznych.
Zanim jednak omówimy wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale pozwólcie, że napiszemy parę słów o wynikach z marca.
W trzecim miesiącu br. Grupa Renault sprzedała we Francji łącznie 75.269 samochodów. Oznacza to wzrost o 8,0% w stosunku do marca ubiegłego roku. Przełożyło się też na 27,8-procentowy udział w rynku. Z tego 60.776 przypadło na samochody osobowe, a pozostałych 14.493 na lekkie auta dostawcze. Wzrosty w obu grupach wyniosły odpowiednio 5,3% oraz 20,6%, a udziały w rynku odpowiednio 26,9% oraz 32,5%.
62.955 sprzedanych aut, to samochody marki Renault, z czego na auta osobowe przypadło 48.609, a na użytkowe 14.346. To z kolei oznacza wzrost w stosunku do marca’17 odpowiednio o 4,3% i 21,4% oraz udziały w rynku odpowiednio 21,5% oraz 32,2%.
Dacia w marcu sprzedała we Francji 12.314 aut (+8,9%; 4,5% udziału w rynku), z czego 12.167 samochodów przypadło na auta osobowe (+9,5%; 5,4% udziału w rynku), a jedynie 147 na auta użytkowe (-25,8%; 0,3% udziału w rynku).
W całym pierwszym kwartale łączna sprzedaż Grupy Renault we Francji sięgnęła poziomu 172.308 samochodów (+5,6%; 26,5% udziału w rynku). Z tego na samochody osobowe przypadło 136.869 sztuk (+4,2%, 25,3% udziału w rynku). Grupa Renault sprzedała też w pierwszym kwartale 35.439 samochodów użytkowych, co oznacza wzrost o 11,5% i 32,2-procentowy udział w tym segmencie francuskiego rynku.
Na Renault przypadło w pierwszym kwartale 2017 roku 141.644 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 5,7% i udział w rynku na poziomie 21,8%. W tym 106.717 aut, to samochody osobowe (+3,9%; 19,7% udziału w rynku), a 34.927 – lekkie auta użytkowe (+11,5%; 31,7% udziału w rynku).
Dacia może się pochwalić w pierwszym kwartale we Francji sprzedażą 30.664 samochodów (+5,5%; 4,7% udziału w rynku). Z tego 30.152, to samochody osobowe (+5,4%; 5,6% udziału w rynku), a pozostałych 512 – lekkie auta dostawcze (+10,3%; 0,5% udziału w rynku).
Najlepiej sprzedającym się w pierwszym kwartale 2017 roku samochodem we Francji było Renault Clio. W ciągu trzech miesięcy sprzedano 30.815 egzemplarzy, co przełożyło się na 5,7% udziału w rynku. Z kolei w segmencie A prowadzi Renault Twingo z dwukrotną przewagą nad drugim w klasie modelem (acz danych liczbowych nie podano). W swoich segmentach prowadzą też Renault Talisman i Renault Espace. Nowe Mégane zajmuje drugie miejsce w segmencie C i podwoiło sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału 2016 roku.
Warto podkreślić, że dynamicznie rośnie sprzedaż samochodów elektrycznych (o 22,9%). Na tym tle imponująco wypada Renault Zoe, którego sprzedaż wzrosła o blisko 60%. Na ten jeden elektryczny model Renault przypada 70% francuskiego rynku aut elektrycznych! W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedano nad Sekwaną 5.191 sztuk Zoe.
W gamie lekkich aut użytkowych do Renault po pierwszym kwartale br. należą cztery pierwsze miejsca. Zajmują je modele Kangoo, Clio, Master i Trafic.
Dacia jest piątą najchętniej kupowaną marką samochodową we Francji i jednocześnie czwartą najlepszą w kanale sprzedaży do klientów detalicznych. Jeśli dynamika sprzedaży się utrzyma, to w roku 2017 zostanie pobity kolejny rekord sprzedaży marki nad Sekwaną. Sandero jest ósmym najchętniej kupowanym samochodem osobowym i pierwszym w kanale sprzedaży detalicznej! W pierwszym kwartale br. sprzedano o 15% więcej Sandero, aniżeli w pierwszym kwartale roku ubiegłego.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze