Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym, który odbędzie się od 4 do 14 października 2018 w Paris Expo Porte de Versailles, Citroën pokaże nową „twarz” zgodną z hasłem marki „Inspired by You”. Zaprezentuje się jako:
– Marka dysponująca nową, atrakcyjną i spójną gamą obejmującą 6 modeli wprowadzonych na rynek w niespełna dwa lata, która zdynamizowała sprzedaż. Wspólnym mianownikiem nowych modeli jest wyróżniająca się stylistyka i wyjątkowy komfort, który jest efektem programu Citroën Advanced Comfort®. Flagowym modelem marki jest Nowy SUV C5 Aircross, produkowany we Francji, którego światowa premiera będzie miała miejsce na salonie.
– Marka popularnych samochodów, która rozpoczyna pierwszy etap ofensywy zmierzającej do elektryfikacji całej gamy od światowej premiery Nowego SUV-a Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept.
– Marka kultowa, która w 2019 roku będzie obchodziła 100-lecie istnienia oraz 70-lecie modelu 2CV i która współpracuje z innymi ikonami stylu jak Jean-Charles de Castelbajac i ELLE lub sportu jak Rip Curl.
– Marka innowacyjna, która pragnie zapewnić klientom doświadczenie przyjaznego i bezproblemowego kontaktu poprzez architekturę swojego stoiska, która tworzy komfortową przestrzeń, podobnie jak jej punkty sprzedaży (La Maison Citroën) czy oferowane usługi (Citroën Advisor, okulary SEETROËN, itp.).
Na stoisku o powierzchni 1.600 m², Citroën prezentuje nowoczesną, spójną i całkowicie odmłodzoną gamę samochodów. Widać już pierwsze owoce podjętej ofensywy produktowej. W pierwszym półroczu 2018 ogólnoświatowa sprzedaż marki wzrosła o 9%. W Europie marka odnotowała rekord sprzedaży na przestrzeni ostatnich 7 lat, odzyskując udziały zarówno w rynku samochodów osobowych, jak i dostawczych. Do wyniku tego przyczyniły się najnowsze modele: C3, Nowy C4 Cactus, SUV C3 Aircross w Europie i SUV C5 Aircross w Chinach.
Siłą napędową tej pozytywnej dynamiki jest przemiana marki zainspirowana oczekiwaniami klientów i ich sposobem użytkowania samochodów. Jest to widoczne na Salonie Samochodowym w Paryżu:
01 – SILNA, SPÓJNA I NOWOCZESNA GAMA MODELI
Wyraziste modele zgodne z nową stylistyką marki, które cechują się wysokim komfortem dzięki kompleksowym i spójnym rozwiązaniom wprowadzonym w ramach programu Citroën Advanced Comfort®.
– Strefa SUV-ów z nowym SUV-em Citroëna C5 Aircross, którego światowa premiera będzie miała miejsce w Paryżu oraz z cieszącym się powodzeniem SUV-em C3 Aircross (ponad 100.000 sprzedanych samochodów). Oba SUV-y wyróżniają się wyrazistym charakterem, komfortem i przestronnym, modułowym wnętrzem.
– Strefa hatchbacków z Nowym C4 Cactus wyposażonym w progresywne ograniczniki hydrauliczne® oraz bestsellerem C3 sprzedanym w liczbie ponad 400.000 egzemplarzy, który zostanie zaprezentowany w ramach światowej premiery w ekskluzywnej, limitowanej edycji JCC+ i C1 Urban Ride.
– Strefa samochodów rodzinnych – ultrakomfortowe modele przystosowane do najróżniejszych potrzeb wraz z trzecią generacją kombivana Nowe Berlingo, wprowadzonego niedawno w dwóch wersjach nadwozia M i XL, oraz vanami Grand C4 SpaceTourer i SpaceTourer.
02 – POPULARNA MARKA WPISUJĄCA SIĘ W PROCES TRANSFORMACJI ENERGETYCZNEJ
Światowa premiera Nowego SUV-a Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept. Concept car stanowi zapowiedź hybrydowej wersji typu plug-in nowego SUV-a C5 Aircross, pierwszego modelu PHEV powstałego w ramach strategii Core Model Strategy. Do 2023 roku 80% modeli marki, a w 2025 roku – cała gama, ma dysponować napędem elektrycznym. Model koncepcyjny wyróżnia się wysokim komfortem i uniwersalnością oraz zeroemisyjnym trybem jazdy.
Gama modeli w całości homologowanych zgodnie z nowym protokołem WLTP, wyposażonych w najbardziej efektywne technologie oczyszczania spalin zgodne z normami jak SCR (Selective Catalytic Reduction – selektywna redukcja katalityczna) w wersjach z silnikami wysokoprężnymi BlueHDi lub filtr cząstek stałych w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim.
03 – KULTOWA MARKA Z BLISKO STULETNIĄ HISTORIĄ
– Strefa „Fashion Car /Art Car” eksponująca kreacje Jean-Charlesa de Castelbajaca (E-MEHARI, C3),
– Spotkanie z innymi kultowymi markami: magazyn ELLE (C3) i Rip Curl (C3 Aircross i SpaceTourer),
– Strefa „Racing” z C3 WRC i symulatorem jazdy dla wszystkich fanów sportów samochodowych,
– Atrakcje w sklepie „Le Petit Citroën”, gdzie będzie można zobaczyć zabudowanego Nowego Berlingo Vana oraz atrakcje w „Café Bulle” w stymulującej edycji opracowanej przez markę Orangina,
– Zapowiedź zbliżającego się 100-lecia marki w 2019 roku i wystawa furgonetki 2CV i 5 HP!
04 – STOISKO Z INNOWACYJNYM PODEJŚCIEM DO KLIENTA
Utrzymane w ciepłych kolorach stoisko, ucieleśniające typowy dla Citroëna komfort i jednocześnie przyjazne miejsce „Inspired by You” z nową Areną, na której codziennie będzie się coś działo. Stoisko na miarę punktów sprzedaży marki, które dostosowują się do nowych zachowań konsumenckich i chcą być jak najbliżej klienta, jak miejskie concept story „La Maison Citroën”. To także usługi Citroën Advisor czy Rent & Smile, które są nadal wdrażane w celu poprawy jakości obsługi klienta i jej przejrzystości, by zdobyć zaufanie klientów, oraz innowacyjne produkty z gamy akcesoriów marki jak okulary SEETROËN.
01 – SILNA, SPÓJNA I NOWOCZESNA GAMA MODELI
Nowa gama Citroëna, dla której inspiracją były pragnienia klientów i ich sposób korzystania z samochodu na co dzień, doskonale wpisuje się w nowe hasło marki „Inspired by You”. Gama składająca się na nowy wizerunek marki obejmuje aż sześć nowych modeli wprowadzonych do sprzedaży w Europie w ciągu dwóch ostatnich lat. Jest całkowicie spójna pod względem stylu, z wyraźnymi elementami tożsamości wizualnej i śmiałą stylistyką, jak również pod względem komfortu. Było to możliwe dzięki wdrożeniu programu Citroën Advanced Comfort® oraz wprowadzeniu innowacyjnych rozwiązań, takich jak progresywne ograniczniki hydrauliczne® czy siedzenia Advanced Comfort. Stylistyka i komfort mają od początku fundamentalne znaczenie dla marki Citroën, która obecnie chce stać się liderem w dziedzinie komfortu.
Charakterystyczne modele wystawione na stoisku Citroëna na Salonie Samochodowym Paryż 2018, reprezentują trzy sfery w świecie motoryzacji – SUV-y, HATCHBACKI i SAMOCHODY RODZINNE, a każda nabiera wyjątkowego znaczenia w 2018 roku.
A. NOWY SUV C5 AIRCROSS – ŚWIATOWA PREMIERA WYJĄTKOWO KOMFORTOWEGO SUV-A
Dostępny na zamówienie we Francji w cenie od 24.700 euro, Nowy SUV Citroën C5 Aircross jest produkowany w fabryce La Janais w Rennes, we Francji. Na stoisku będzie ilustrował uzyskany tego lata znak jakości „Gwarantowane francuskie pochodzenie”. SUV będzie prezentowany w czterech różnych konfiguracjach, eksponujących jego wyjątkowy komfort i możliwości personalizacji.
JEDYNA TAKA OSOBOWOŚĆ W TYM SEGMENCIE SAMOCHODÓW
Obdarzony silną osobowością Nowy SUV C5 Aircross wyróżnia się unikatową, pewną i pełną energii sylwetką. Mierzy 4,5 metra długości, jest solidny i muskularny, pełen siły, lecz bez arogancji. Wyróżnia się w świecie SUV-ów płynną sylwetką nadwozia, podkreśloną wyrazistymi elementami, takimi jak panele Airbump®, ma duże koła o średnicy 720 mm, prześwit mierzący 230 mm i charakterystyczne relingi dachowe. Kabina tworzy wrażenie ochrony i przestronności dzięki poziomo ukształtowanej desce rozdzielczej, obszernym siedziskom, których podwyższona pozycja zapewnia kierowcy pełniejszą kontrolę nad drogą, szerokiej środkowej konsoli oraz ciepłym materiałom wykończeniowym. Podobnie jak inne modele z obecnej gamy, również Nowy SUV C5 Aircross ma wiele możliwości personalizacji. Oferuje 30 kombinacji, łączących siedem kolorów lakieru, ofertę dwukolorowego nadwozia z czarnym dachem i trzy pakiety kolorystyczne złożone z barwnych akcentów na przednim zderzaku, na panelach Airbump® u dołu przednich drzwi oraz na relingach dachowych. C5 Aircross dysponuje również pięcioma wersjami wystroju wnętrza, łączącymi wzajemnie uzupełniające się jasne, ciepłe materiały i kolory w modnym stylu „casual chic”, który podnosi atrakcyjność samochodu.
NAJBARDZIEJ KOMFORTOWY I MODUŁOWY SUV W SWOIM SEGMENCIE
Objęty programem Citroën Advanced Comfort®, Nowy SUV C5 Aircross wyróżnia się poziomem komfortu i sposobem rozplanowania wnętrza. Samochód jest innowacyjny pod względem typowego dla Citroëna ogólnego poziomu komfortu, w szczególności dzięki dwóm nowym rozwiązaniom – zawieszeniu z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi ® oraz siedzeniom Advanced Comfort. To zapewnia wyjątkową skuteczność tłumienia drgań i niezrównany komfort jazdy i jest prawdziwym zaproszeniem do podróży. C5 Aircross wyróżnia się niespotykaną w tym segmencie modułowością wnętrza. Jest to efekt unikatowego know-how Citroëna w świecie minivanów. Dotyczy to w szczególności trzech przesuwanych, składanych i odchylanych siedzeń z tyłu oraz bagażnika o pojemności od 580 do 720 l, który jest największy w tej klasie samochodów.
SUV NASTĘPNEJ GENERACJI – NOWOCZESNY I TECHNOLOGICZNIE ZAAWANSOWANY
Idący z duchem czasu, wyposażony w cyfrowy zespół zegarów z wyświetlaczem TFT 12,3’’ i dotykowy, pojemnościowy ekran 8’’, Nowy SUV C5 Aircross dysponuje 20 systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, takimi jak system jazdy autonomicznej poziomu 2 Highway Driver Assist oraz sześcioma zaawansowanymi systemami multimedialnymi. Ponadto jest wyposażony w bezprzewodową indukcyjną ładowarkę do telefonów oraz system ConnectedCAM Citroën®. Nowy SUV C5 Aircross dysponuje mocnymi, wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o mocy od 130 do 180 KM oraz nową, automatyczną skrzynią biegów EAT8. Samochód jest produkowany we Francji w fabryce La Janais w Rennes.
B. NOWY C4 CACTUS – ULTRAKOMFORTOWY HATCHBACK
Obdarzony unikatową osobowością Nowy C4 Cactus jest ultrakomfortowym hatchbackiem. Został poddany gruntownym zmianom, które wprowadziły model na zupełnie nowy poziom zarówno pod względem rozwiązań technologicznych, jak i jednostek napędowych oraz wyróżniającego go na tle konkurentów wyjątkowego charakteru i komfortu. Samochód zachował tę samą śmiałą i nowoczesną, a przy tym bardziej niż dotąd prestiżową stylistykę. Wnętrze Nowego C4 Cactus wyróżnia się niespotykanym komfortem, który stwarza wrażenie zanurzenia w swoistym kokonie. Objęty programem Citroën Advanced Comfort®, Nowy C4 Cactus jest pierwszym w Europie modelem marki wyposażonym w zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi® (Progressive Hydraulic Cushions® – PHC), dzięki któremu efekt podróżowania jak na latającym dywanie jest teraz dostępny dla szerokiej rzeszy użytkowników. W ramach światowej premiery, w modelu zaprezentowano też siedzenia Advanced Comfort.
JEDYNY W SWOIM RODZAJU HATCHBACK ZE ŚMIAŁĄ STYLISTYKĄ
Nowy C4 Cactus jest naturalnie odmienny poprzez szeroki i wyrazisty przód nadwozia, przeprojektowany rysunek boków i obszerny, gładki tył z nowymi światłami LED 3D. Wprowadza powiew świeżości w sztywne kanony segmentu kompaktowych hatchbacków za sprawą zrównoważonej, pełnej bryły nadwozia i czystej, monolitycznej sylwetki. Kompaktowe wymiary nadwozia, duży, wynoszący 2,60 m rozstaw osi oraz krótki przedni i tylny zwis zapewniają mu nadzwyczajną zwrotność i dynamikę przy zachowaniu oczekiwanej w tym segmencie samochodów przestronności wnętrza. Nadwozie ma szereg charakterystycznych dla Citroëna elementów graficznych, podkreślających płynną linię sylwetki, takich jak panele Airbump® w dolnej części drzwi, tworzące jednolitą powierzchnię szyby, a także dwupoziomowe przednie światła i charakterystyczny układ tylnych świateł LED z efektem 3D. Nowy C4 Cactus jest dostępny w 31 wariantach personalizacji nadwozia, na które składa się dziewięć kolorów i cztery pakiety kolorystyczne, z szeregiem subtelnych, barwnych akcentów. To pozwala klientom stworzyć samochód zgodny z ich osobowością. Funkcjonalne, przestronne wnętrze o czystych liniach już od pierwszego spojrzenia wzbudza poczucie spokoju i bezpieczeństwa. W ofercie dostępnych jest co najmniej pięć bogatych i wyróżniających się kolorystycznie konfiguracji wnętrza, które tworzą atmosferę pełną światła, spokoju i wyrafinowania.
ULTRAKOMFORTOWY HATCHBACK – NOWY WYMIAR KOMFORTU DOSTĘPNY DLA WSZYSTKICH
Nowy C4 Cactus wprowadza komfort samochodu w zupełnie nowy wymiar. Wykorzystując wszystkie komponenty programu Citroën Advanced Comfort®, Nowy C4 Cactus zapoczątkowuje w Europie nowy etap technologicznych innowacji w zakresie nowoczesnego i holistycznego komfortu. W rezultacie samochód oferuje niezrównany komfort jazdy poprzez zastosowanie, po raz pierwszy w Europie, zawieszenia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi® (Progressive Hydraulic Cushions® – PHC), które filtruje nierówności drogi i w ten sposób tworzy wrażenie podróżowania jak na latającym dywanie. W ramach światowej premiery, Nowy C4 Cactus oferuje również nowe siedzenia Advanced Comfort, które zapewniają wyjątkową wygodę użytkowania i równie wyjątkowy komfort pozycji ciała. Nowy C4 Cactus to także wielki skok technologiczny pod względem izolacji dźwiękowej i wyposażenia ułatwiającego codzienne użytkowanie samochodu. Zapewnia pasażerom w pełni bezstresowe warunki podróżowania dzięki 12 systemom wspomagania prowadzenia i trzem technologiom usług mobilnych. Nowoczesne, mocne i energetycznie efektywne silniki zapewniają dużą przyjemność prowadzenia i spokój ducha za kierownicą Nowego C4 Cactus.
C. NOWY BERLINGO – TRZECIA GENERACJA MODELU ZAPROJEKTOWANEGO PRZEZ MARKĘ, KTÓRA STWORZYŁA KOMBIVANY
KOLEJNA ODSŁONA IKONY MOTORYZACJI
Nowa generacja modelu Berlingo jest dla marki Citroën kolejnym przełomem w stworzonym 22 lata wcześniej przez Citroëna segmencie kombivanów. Jako jeden z czołowych producentów w tym segmencie rynku, marka potrafiła na przestrzeni lat wprowadzać w Berlingo kolejne wyróżniające go innowacje. W ten sposób samochód pozostawał wzorcem wszechstronności i praktyczności. Obecnie ten, najlepiej sprzedający się w 2017 roku aż w 17 krajach, model Citroëna jest drugim po C3 modelem pod względem wielkości sprzedaży. W Europie jest drugim najlepiej sprzedającym się kombivanem i wciąż utrzymuje się na podium w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Od początku 1996 roku zostało wyprodukowanych łącznie ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu. Obecna, najnowsza generacja Berlingo, inspirowana oczekiwaniami klientów, doskonale ilustruje nowe hasło marki „Inspired by you”. Nowy Citroën Berlingo, samochód o wielu twarzach, będzie przemyślanym zakupem dla rodzin lub seniorów, widzących w nim idealnego partnera dla ich aktywnego sposobu życia i stawiających przede wszystkim na przestronność wnętrza i funkcjonalność.
NOWA KONSTRUKCJA I NOWE KANONY STYLISTYCZNE NOWEGO CITROËNA
Podobnie jak inne stworzone ostatnio modele marki Citroën, Nowy Berlingo zrywa z dotychczasową stylistyką i wprowadza powiew świeżości w segmencie kombivanów. Citroën postanowił dokonać głębokich zmian w nowym modelu, który wyróżnia się unikatową budową i wyglądem, a swoją stylistyką i płynnymi, pozbawionymi agresywności liniami budzi poczucie solidności. Nowy Citroën Berlingo jest owocem pracy zespołu stylistów Citroëna, który zaprojektował całą nową generację modeli – wyrazistych stylistycznie, z charakterystycznymi dla marki przebojowymi akcentami. Dogłębnie odnowiony Nowy Berlingo łączy w sobie następujące elementy:
– Różną od swoich poprzedników budowę, z wysuniętą do przodu przednią szybą oraz skróconym i wyższym przodem. To efekt zastosowania nowej platformy EMP2, dzięki której możliwe było znaczne skrócenie przedniego zwisu.
– Spójny z nową identyfikacją wizualną marki Citroën przód z dwupoziomowym, charakterystycznym układem i spersonalizowanymi, zaokrąglonymi na rogach światłami przeciwmgłowymi.
– Płynna sylwetka z dopracowanym rysunkiem boków nadwozia, panele Airbump® w dolnej części drzwi i podkreślająca dynamikę samochodu tylna część linii dachu.
– Przestronna, zgodna z duchem Citroëna kabina, z „pływającą” deską rozdzielczą i kilkoma wystrojami wnętrza do wyboru,
– Możliwości personalizacji dzięki kolorystycznym akcentom nadwozia: Pakiety Color White lub Orange (pakiet XTR).
– Dwie długości nadwozia, M i XL – 4,40 m i 4,75 m. Każda z nich dostępna w wersji 5- i 7- miejscowej. Po raz pierwszy w swojej historii kombivan Citroën Berlingo oferuje klientom dwie wersje nadwoziowe.
JESZCZE WIĘCEJ INTELIGENTNYCH ROZWIĄZAŃ, KTÓRE UŁATWIAJĄ ŻYCIE I ZWIĘKSZAJĄ PRZYJEMNOŚĆ PODRÓŻOWANIA
Nowy Citroën Berlingo łączy w sobie wszystkie atuty, które zadecydowały o jego sukcesie w przeszłości, a nawet idzie jeszcze dalej w swoim segmencie i oferuje pełen wachlarz najbardziej ułatwiających życie rozwiązań. Nowy Citroën Berlingo realizuje założenia programu Citroën Advanced Comfort®. Objęte programem modele cechują się widoczną już z chwilą otwarcia drzwi modułowością i przestronnością, doświetleniem wnętrza i pojemnymi schowkami.
– Wyjątkowa modułowość wnętrza z trzema niezależnymi tylnymi fotelami, chowanymi w podłodze poprzez naciśnięcie umieszczonych od strony bagażnika dźwigni Magic Flat®*. Razem z dającym się w podobny sposób złożyć fotelem pasażera z przodu, pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę o długości załadunku na poziomie 2,70 m w wersji nadwoziowej M i 3,05 m w wersji XL.
– Dwoje szerokich, przesuwnych drzwi bocznych z elektrycznie opuszczanymi szybami.
– Bagażnik o wzorcowej w tej klasie samochodów, zwiększonej o 100 l i wynoszącej obecnie 775 l objętości. Bagażnik jest łatwiej dostępny dzięki otwieranej tylnej szybie i dwupołożeniowej półce, która pełni jednocześnie rolę osłony bagażnika.
– 28 bardziej pomysłowych i pojemnych schowków o łącznej objętości do 186 litrów. Należą do nich: wielofunkcyjny, zapewniający lepsze doświetlenie wnętrza dachowy system Modutop® nowej generacji, czy też unikatowy dzięki przeniesieniu poduszki powietrznej na sufit (Airbag in Roof) schowek Top Box w desce rozdzielczej.
Ponadto Nowy Citroën Berlingo jest bardziej funkcjonalny dzięki:
– Platformie EMP2, której zmodyfikowana przednia część pozwoliła zyskać na zwrotności (elektryczne wspomaganie kierownicy, średnica skrętu), zoptymalizować masę samochodu i zapewnić dostęp do najnowszych technologii wspomagania prowadzenia. Tylna część platformy pozostaje bez zmian, aby uzyskać większą ładowność i zachować dotychczasową szerokość między nadkolami.
– 19 technologiom wspomagania prowadzenia, takim jak: kolorowy wyświetlacz przezierny, tempomat adaptacyjny z funkcją STOP, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent, czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy.
– Czterem technologiom mobilnym, takim jak Citroën Connect Navi, czy układ bezprzewodowego ładowania smartfona.
– Nowemu układowi jezdnemu, który jest kwintesencją know-how Citroëna w zakresie zwiększania komfortu jazdy.
– Szerokiej gamie nowoczesnych elementów układu napędowego, takich jak: nowy silnik 1.5 BlueHDi, automatyczna skrzynia biegów EAT8, czy silnik 1.2 PureTech.
* indywidualne, chowane fotele będą dostępne od dnia inauguracji modelu, natomiast fotele z funkcją Magic Flat® od wiosny 2019 roku
02 – POPULARNA MARKA WPISUJĄCA SIĘ W PROCES TRANSFORMACJI ENERGETYCZNEJ
A. NOWY SUV C5 AIRCROSS HYBRID CONCEPT
Z okazji Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu, Citroën przedstawia Nowego SUV-a C5 Aircross Hybrid Concept, który zapowiada wersję z napędem hybrydowym Nowego SUV-a C5 Aircross. Samochód znajdzie się na rynku w 2020 roku.
Premierowy model hybrydowy typu plug-in Citroëna jest pierwszym elementem w ofensywie produktowej „Low Emission Vehicle”. Działania marki, która od 2020 roku zamierza każdego roku wprowadzać na rynek nowy model niskoemisyjny, są zgodne z założonym celem stworzenia do 2025 roku elektrycznych wersji wszystkich modeli gamy.
Odpowiadając na potrzeby klientów, oferta będzie obejmowała samochody elektryczne w każdym segmencie i w każdym kraju. Będą one dostosowane w największym stopniu do wszelkich oczekiwań i potrzeb użytkowników i będą obejmować zarówno samchody wysoce specjalistyczne jak i uniwersalne. Wysokiej klasy technologia PHEV, która została zastosowana w Nowym SUV-ie C5 Aircross Hybrid Concept, wynosi na jeszcze wyższy poziom flagowy model marki i nadaje nowy wymiar programowi Citroën Advanced Comfort®. Wyrazem tego są:
– Nowy komfort spod znaku Citroëna podczas płynnej i cichej jazdy w trybie w pełni elektrycznym (ZEV), co podnosi wzorcowy komfort Nowego SUV-a C5 Aircross.
– Mobilność elektryczna bez ograniczeń: do 50 km przebiegu w codziennym użytkowaniu w trybie napędu elektrycznego ZEV oraz wygoda korzystania z silnika spalinowego na dalekich trasach przy ograniczonym koszcie całkowitym eksploatacji.
– Przyjemność z jazdy dzięki zestawieniu silnika benzynowego PureTech o mocy 180 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW, który zapewnia natychmiastowe wykorzystanie jego momentu obrotowego. Obie jednostki współpracują z automatyczną skrzynią biegów e-EAT8, osiągając skumulowaną moc 225 KM.
– Zaawansowana technologia zaprojektowana dla łatwiejszej codziennej eksploatacji. Automatyczne sterowanie trybem pracy układu napędu, łatwe ładowanie akumulatora, intuicyjnie podawane informacje, zachowanie modularności wnętrza samochodu.
01. CONCEPT CAR, KTÓRY ZAPOWIADA OFERTĘ ELEKTRYCZNYCH WERSJI POPULARNYCH NA RYNKU SAMOCHODÓW, INSPIROWANĄ POTRZEBAMI UŻYTKOWYMI KLIENTA
NOWY SUV C5 AIRCROSS PRZYBIERA ELEKTRYZUJĄCY WYGLĄD
Nowy SUV Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept zapowiada seryjną wersję hybrydową z funkcją ładowania SUV-a C5 Aircross. Concept car nawiązuje do charakterystycznych elementów i możliwości personalizacji SUV-‑a C5 Aircross i proponuje dwukolorowe nadwozie, łączące biel z ciemnym błękitem oraz punktowym akcentami anodowanych elementów w elektryzującym niebieskim kolorze (wstawki w przednim zderzaku i osłonach Airbump, dolna część poprzeczek dachowych) oraz motywy graficzne podkreślające elektryczny napęd. 19-calowe felgi Anthracite dodają sportowego charakteru i dynamicznego wyglądu. Umieszczone na tylnej klapie logo Hybrid określa typ układu napędowego samochodu. Biały i niebieski kolor nadwozia, wyróżniający Nowego SUV-a Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept, odnajdujemy również w kabinie. Niebieskie akcenty zdobią górną część oparć foteli Advanced Comfort, pokrytych tapicerką z beżowej skóry łączonej z tkaniną, pojawiają się na desce rozdzielczej z listwą wykończoną beżową tkaniną, która imituje skórę. Elementy te doskonale harmonizują z wyglądem zewnętrznym samochodu. Cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 12” i dotykowy 8-calowy ekran pojemnościowy umieszczony centralnie są utrzymane w tej samej kolorystyce, podkreślającej wyjątkowy charakter samochodu koncepcyjnego i napędu hybrydowego, który łączy w sobie najlepsze cechy silnika spalinowego i elektrycznego.
OFERTA ELEKTRYCZNYCH WERSJI POPULARNYCH NA RYNKU SAMOCHODÓW
Citroën jest producentem kompletnej gamy samochodów i ma ambicję oferowania modeli dostosowanych do każdego sposobu użytkowania. Marka chce aktywnie uczestniczyć w procesie transformacji energetycznej, dlatego wprowadza niskoemisyjne wersje popularnych na rynku modeli i oferuje je szerokim rzeszom klientów.
Citroën proponuje dziś gamę samochodów elektrycznych, które spełniają specyficzne potrzeby użytkowników w różnych segmentach rynku i grupach docelowych: E-Berlingo dla rodzin i drobnych przedsiębiorców poruszających się lub dostarczających towary w mieście i pod miastem, zwrotny i wygodny w poruszaniu się po mieście C-Zéro oraz E-MEHARI, umożliwiający czterem osobom jazdę z odkrytym dachem. Ten samochód nawiązuje do kultowego modelu Méhari, który doskonale radził sobie na morzem, jak i w górach.
W Nowym SUV-ie C5 Aircross Hybrid Concept, Citroën sięga po napęd elektryczny. Nowy samochód koncepcyjny zapowiada budowę szerokiej gamy samochodów, która oprócz mocnych silników spalinowych i napędów elektrycznych, do 2020 roku wzbogaci się o samochody w 100% elektryczne oraz o ofertę napędów hybrydowych plug-in. Przyszła wersja PHEV SUV-a C5 Aircross, przewidziana do sprzedaży na początku 2020 roku, będzie pierwszym modelem hybrydowym plug-in marki Citroën wprowadzonym w ramach Core Model Strategy. Do 2023 roku 80% modeli marki, a w 2025 roku – cała gama ma dysponować napędem elektrycznym. Poczynając od SUV-a C5 Aircross, wszystkie nowe modele marki będą proponowane również w wersji z napędem elektrycznym. Świadczy to o zaangażowaniu marki w proces odpowiedzialnej transformacji energetycznej i dążeniu do zaoferowania w każdym segmencie i na każdym rynku popularnych samochodów dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań.
Nowy Citroën SUV C5 Aircross Hybrid Concept symbolizuje ofertę wszechstronnych samochodów skierowanych do klientów, którzy chcą korzystać z samochodu typu „dwa w jednym”: umożliwiającego czerpanie korzyści z trybu napędu ZEV w codziennej jeździe po mieście oraz z silnika spalinowego na dłuższych trasach. Transformacja energetyczna w dziedzinie napędów marki Citroën przejawia się rozszerzoną ofertą zelektryfikowanych wersji, które spełniają oczekiwania klientów poszukujących samochodu oszczędnego i przyjaznego dla środowiska, przeznaczonego do codziennych dojazdów, ale również gotowego do dłuższych tras w ramach odpoczynku.
Oferta samochodów hybrydowych typu plug-in jest poszukiwana zarówno przez indywidualnych klientów, jak i przez firmy. Jedni i drudzy dążą do zmniejszenia kosztów użytkowania samochodu. Obie grupy klientów zwracają uwagę na nowe, ekologiczne rodzaje napędów i poszukują silników oszczędnych, sprawnych i przyjaznych dla środowiska.
02. „THE UNLIMITED COMFORT SUV”: WSZECHSTRONNY I ZDECYDOWANIE KOMFORTOWY SUV
Citroën i komfort, to historia trwająca blisko 100 lat. Koncepcja Nowego SUV-a C5 Aircross powstawała zgodnie z założeniami programu Citroën Advanced Comfort®, z uwzględnieniem wszystkich czynników podnoszących komfort na każdym etapie projektu. Nowy SUV Citroën C5 Aircross Hybrid Concept sięga jeszcze dalej. Oferuje nowoczesny i zaawansowany technologicznie napęd elektryczny, ukierunkowany na komfort i wszechstronność w użytkowaniu. Samochód może poruszać się korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego, w ciszy i izolacji od świata zewnętrznego dzięki doskonałej pracy zawieszenia, które tłumi drgania układu jezdnego i nierówności drogi. Przy napędzie elektrycznym znikają wszelkie przeszkody, a pasażerowie mają zapewnione idealne warunki do relaksu. Cicha praca, płynne przyspieszenie samochodu, przyjemne prowadzenie, skuteczne działanie zawieszenia, miękkość foteli Advanced Comfort, brak drgań odczuwanych w kabinie, ergonomia i łatwa obsługa interfejsów HMI i oferta dedykowanych usług – to podnosi komfort kierowcy i pasażerów. Możliwość jazdy po mieście w trybie ZEV Nowym SUV-em Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept odpowiada potrzebom codziennej eksploatacji, nie wykluczając dalszych wyjazdów i zapraszając do podróżowania.
MOBILNOŚĆ BEZ OGRANICZEŃ
Nowy SUV Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept jest dostosowany do wszystkich sposobów użytkowania, zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w sytuacjach nieplanowanych wyjazdów. Napęd hybrydowy gwarantuje przyjemność cichej jazdy, która nie powoduje najmniejszej emisji CO2. Zapewnia możliwość pokonania do 50 km w trybie ZEV, co spełnia codzienne potrzeby większości użytkowników, z prędkością sięgającą 135 km/h. Nie ma już potrzeby korzystania z silnika spalinowego w codziennej jeździe. Tryb jazdy z napędem wyłącznie elektrycznym pozwala na wjazd do stref ograniczonego ruchu w miastach, gdzie coraz częściej spotykane są zakazy wjazdu samochodów z silnikami spalinowymi. Hybryda zwiększa mobilność zarówno na krótkich, codziennych trasach w strefach z ograniczeniami ruchu, jak i podczas dalekich podróży po szosach i autostradach. Klienci mogą korzystać z tego, co najlepsze w obu rodzajach napędu. Mogą jeździć tak często, jak to możliwe z napędem wyłącznie elektrycznym, który zapewnia idealny zasięg na codzienne potrzeby, a jednocześnie mają możliwość dalszych podróży, wyjazdu na weekend czy na wakacje, bez martwienia się o ładowanie akumulatora. Wtedy napęd zapewnia oszczędny i wydajny silnik spalinowy.
NAPĘD HYBRYDOWY, KTÓRY PODNOSI KOMFORT JAZDY NOWYM SUV–EM C5 Aircross
Przy często stresującej jeździe po mieście, czy na krótkich trasach, w trybie ZEV, w kabinie panuje wysoki komfort akustyczny. Żadne drgania nie zakłócają spokoju w Nowym SUV-ie Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept. Pasażerowie są skutecznie odizolowani od zewnętrznych hałasów i drgań w komfortowej kabinie.
Cisza i spokój, które zapewnia tryb ZEV, potęgują poczucie komfortu, na które wpływają również fotele Advanced Comfort i ciepłe, jasne materiały wykończeniowe.
Pod względem modularności i wielkości bagażnika, Nowy SUV Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept zachowuje wszystkie atuty SUV–a C5 Aircross z silnikiem spalinowym. Utrzymano wyjątkowe możliwości aranżacji wnętrza, pojedyncze, przesuwne tylne fotele z odchylanymi oparciami, które można wyjąć, zaś dużą objętość bagażnika zachowano dzięki pomysłowemu umieszczeniu akumulatora pod podłogą.
MOBILNOŚĆ TO RÓWNIEŻ WYGODA PROWADZENIA I EFEKTYWNOŚĆ
Nowy SUV Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept jest wyposażony w jednostkę napędową przyjazną dla środowiska i oszczędną w eksploatacji. Wyróżnia się sprawnością i osiągami, niezależnie od warunków jazdy. Jest połączeniem silnika benzynowego PureTech 1.6 l o mocy 180 KM (spełniającego przyszłą normę Euro 6.3) i silnika elektrycznego o mocy 80 kW, umieszczonego pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Silnik elektryczny wyposażony jest w litowo-jonowy akumulator wysokonapięciowy 200 V o mocy 13,2 kW/h.
W trybie jazdy z napędem hybrydowym oba silniki łączą siły, by zapewnić jak najpełniejsze wykorzystanie swoich zalet: skumulowana moc 225 KM przeniesiona na koła przednie, wysoki moment obrotowy dostępny już w niskim zakresie obrotów, ograniczone zużycie paliwa oraz duża przyjemność z jazdy. Zużycie paliwa wynosi 2 l/100 km, a emisja zanieczyszczeń nie przekracza 50 g CO2/km. Daje to oszczędność 40% paliwa w porównaniu do samochodu wyposażonego wyłącznie w silnik spalinowy. Silnik spalinowy jest w tym przypadku wyposażony w rozrusznik-alternator, który zapewnia cichy i natychmiastowy rozruch.
Układ hamulcowy ze wspomaganiem elektrycznym („i-booster”) odzyskuje energię dostępną w fazie hamowania i zwalniania dzięki przemianie energii mechanicznej w energię elektryczną gromadzoną w akumulatorze, co zwiększa zasięg samochodu nawet o 10%. System pozwala na naładowanie akumulatora i zwiększenie możliwości jazdy na napędzie elektrycznym.
Skrzynia automatyczna EAT8, ceniona ze względu na szybkość reakcji została zmodyfikowana. Optymalizacja zmiany przełożeń zapewniła większą płynność i komfort jazdy, a jednocześnie natychmiastowe wykorzystanie momentu obrotowego 337 Nm silnika elektrycznego. Wprowadzenie trybu „Brake” umożliwia hamowanie bez użycia pedału hamulca.
MOBILNOŚĆ W POŁĄCZENIU Z ŁATWOŚCIĄ UŻYTKOWANIA
Wybór trybu napędu
Współpraca silnika elektrycznego z silnikiem spalinowym jest sterowana automatycznie w zależności od poziomu naładowania akumulatora oraz obciążenia i osiągów, jakich wymaga kierowca. Może on jednak w każdej chwili, w prosty sposób wybrać tryb ZEV, Hybrid lub Sport, korzystając z przełącznika umieszczonego na konsoli centralnej, po prawej stronie dźwigni zmiany biegów skrzyni automatycznej.
Ładowanie akumulatora
Układ zapewnia optymalny czas ładowania. W przypadku domowego gniazda akumulator ładuje się w ciągu jednej nocy w czasie od 4 (gniazdo 14 A) do 8 godzin, w zależności od rodzaju gniazda. Jeśli korzystamy z Wall Boxa 32 A, ładowanie akumulatora ulega przyspieszeniu i trwa 2 godziny. Proces ładowania jest prosty i może być programowany lub przesunięty w czasie tak, by skorzystać z obniżonych taryf energii elektrycznej, poza szczytem. Ładowanie można zaprogramować za pomocą tabletu dotykowego umieszczonego w kabinie lub smartfona z aplikacją MyCitroën.
Przewody do ładowania akumulatora są przechowywane w specjalnie do tego celu przeznaczonym schowku pod podłogą bagażnika. Gniazdo ładowania jest umieszczone z lewej strony samochodu, symetrycznie do tradycyjnej pokrywy wlewu paliwa, do napełniania zbiornika zasilającego silnik spalinowy, która znajduje się z prawej strony. Podłączenie akumulatora jest bardzo proste dzięki ergonomii pokrywy gniazda ładowania i przewodów.
Podczas ładowania akumulatora samochodu kolorowe oznakowanie na pokrywie gniazda z lewej strony nadwozia pozwala śledzić postęp ładowania. Dioda koloru białego oznacza gotowość gniazda do podłączenia przewodu, migająca dioda zielona wskazuje na ładowanie w toku, stałe świecenie zielonej diody oznacza zakończenie ładowania, a dioda w kolorze niebieskim sygnalizuje zaprogramowanie ładowania na późniejszą godzinę.
Interfejsy HMI i dedykowane usługi
Zastosowanie nowego rodzaju układu napędowego spowodowało konieczność wsparcia kierowcy w eksploatacji samochodu i zaoferowanie czytelnych, łatwych do zrozumienia i prostych w obsłudze interfejsów HMI. Celem jest ułatwienie obsługi samochodu, podkreślenie nowoczesności układu napędowego i całego samochodu, uproszczenie wszelkich interakcji i działań w codziennej eksploatacji tak, by samochód stał się „przedłużeniem” domu kierowcy, miejscem przyjaznym i przyjemnym.
Specjalny układ elementów na ekranie cyfrowym 12,3’’ umożliwia kierowcy wybranie w każdej chwili informacji o napędzie hybrydowym. W ten sposób może śledzić dane dla tego napędu: wskaźnik poziomu generowanej mocy, wskaźniki poboru energii elektrycznej i poziomu paliwa, zasięg z napędem elektrycznym i spalinowym, bilans zużycia energii. Podczas ładowania akumulatora, na ekranie pojawia się informacja o czasie pozostałym do pełnego naładowania (godziny i minuty), uzyskanym zasięgu (km), procentowym poziomie odzyskanej energii ładowania (w %) i prędkości, przy jakiej następuje ładowanie akumulatora (w km/h).
Nowy SUV Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept dysponuje odrębnymi stronami w tablecie dotykowym, które dostarczają informacji związanych z działaniem napędu hybrydowego: bilans zużycia energii, statystyka zużycia energii i paliwa, ekocoaching, ustawienia ładowania akumulatora. Klawisz bezpośredniego dostępu pod tabletem pozwala od razu wyświetlić informacje, w tym również dane niezbędne do programowania ładowania akumulatora.
Dedykowane usługi umożliwiają korzystanie z samochodu bez ograniczeń i stresu, by w pełni cieszyć się podróżą i komfortem w kabinie. Przykładowo, nawigacja 3D Citroën Connect Navi obsługiwana za pomocą ekranu dotykowego została zmodyfikowana i uwzględnia specyfikę napędu hybrydowego. Oprócz miejsc, gdzie znajdują się stacje benzynowe, pokazuje również punkty ładowania pojazdów elektrycznych, zaś podczas jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym, wskazuje zasięg samochodu w zależności od poziomu naładowania akumulatora. To pozwala optymalnie kontrolować zasięg samochodu.
Aplikacja MyCitroën jest doskonałym przykładem możliwości, jakie dają nowoczesne samochody. Prosta i łatwo dostępna aplikacja na ekranie smartfona gromadzi wszelkie informacje przydatne w codziennej eksploatacji, a nawet udostępnia zdalnie liczne usługi. Pozwala przykładowo programować ładowanie akumulatora samochodu, uruchomić zdalnie proces ładowania lub wyłączyć go w każdej chwili, czy też sprawdzić stan naładowania akumulatora. Oprócz zarządzania poziomem energii i programowania ładowania, aplikacja oferuje możliwość kontrolowania i programowania wyposażenia samochodu, które decyduje o komforcie termicznym (ogrzewania, klimatyzacji), a także wyświetlanie porad ekocoachingu i danych statystycznych na temat zużycia energii i paliwa.
DANE TECHNICZNE
Silnik spalinowy: PureTech 180 S&S
Silnik elektryczny: 80 kW (umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów)
Łączna moc: 225 KM/napęd przedni
Moment obrotowy silnika elektrycznego: 337 Nm
Elektrycznie sterowana automatyczna skrzynia biegów EAT8
Akumulator wysokonapięciowy 200 V litowo-jonowy o mocy 13,2 kW/h
Czas ładowania: od 2 h* (Wall box 32A) do 8 h (gniazdo standardowe)
Zasięg w trybie ZEV: ok. 50 km (do prędkości 135 km/h, zgodnie z protokołem NEDC)
Emisja CO2: poniżej 50 g CO2/km – o 40% niższa niż w modelu z silnikiem spalinowym o porównywalnych parametrach*
B. WSZYSTKIE MODELE OSOBOWE CITROËNA Z HOMOLOGACJĄ WLTP
Obecnie wszystkie modele Citroëna mają homologację zgodną z protokołem WLTP. Dzięki temu klienci mają do wyboru pełną gamę wydajnych i przyjaznych dla środowiska silników, dokładnie dopasowanych do ich potrzeb.
Citroën potwierdza tym samym swoje zobowiązanie do uważnego wsłuchiwania się w potrzeby klientów i ich wizję sposobu korzystania z samochodu. W trosce o zapewnienie rzeczywistych informacji marka wyprzedziła nowy protokół testów WLTP, bardziej rygorystyczny i zbliżony do rzeczywistych warunków użytkowania, nawiązując w tym celu współpracę z organizacją pozarządową T&E już w 2016 roku. W celu zapewnienia jak największej przejrzystości i jak najdokładniejszego informowania klientów, Citroën od 2016 roku publikuje na swojej stronie dane dotyczące zużycia paliwa w swoich modelach w rzeczywistych warunkach użytkowania. Dodatkowo od marca 2018 roku podaje również dane dotyczące emisji tlenków azotu na podstawie protokołu opracowanego wspólnie z dwiema organizacjami pozarządowymi (T&E i FNE) i zatwierdzonego przez niezależną jednostkę certyfikującą (Bureau Veritas).
Z nową homologacją wszystkich swoich modeli, Citroën zapewnia klientom szeroką gamę silników dokładnie spełniających ich potrzeby. Silniki benzynowe PureTech i wysokoprężne BlueHDi nowej generacji są wyposażone w najbardziej skuteczne technologie oczyszczania spalin i pozwalają Citroënowi przygotować się z wyprzedzeniem do kolejnych zaostrzonych norm, które będą obowiązywać od 2020 roku. Poszczególne modele Citroëna są wyposażone w najnowsze innowacje Groupe PSA, takie jak SCR (Selective Catalytic Reduction) w silnikach wysokoprężnych BlueHDi, czy też GPF, innowacyjny filtr cząstek stałych, w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
03 – KULTOWA MARKA Z BLISKO STULETNIĄ HISTORIĄ
A. MARKA Z BLISKO STULETNIĄ HISTORIĄ
Kultowy charakter marki, która w przyszłym roku będzie świętować swoje stulecie, jest dodatkowym wsparciem dla dynamicznego rozwój produktów. Od 1919 roku po dzień dzisiejszy, marka Citroën prezentuje śmiałe rozwiązania i udowadnia przywiązanie do ludzkich wartości. Dzięki bogatemu dziedzictwu i licznym modelom, które tworzyły historię motoryzacji, marka Citroën jest bliska każdemu, kto odwiedza salon.
Na kilka miesięcy przed obchodami 100-lecia marki, w „Café Bulle” na piętrze, będzie można zobaczyć najstarszy model Citroëna spośród prezentowanych na stoisku – 5HP Type C z 1925 roku. Ten kabriolet z dawnych lat ma 2-miejscową ławkę, szyby boczne i kompletny, składany dach brezentowy. Był to pierwszy francuski samochód produkowany wielkoseryjnie. Nazywano go zdrobniale „la petite Citron” („Cytrynka”) w nawiązaniu do nazwy marki Citroën i koloru nadwozia. Prezentowany samochód jest własnością pasjonata, członka Klubu Vincennes en Anciennes, François Thely. Właściciel chciał odnaleźć samochód identyczny jak ten, który kupił w 1957 roku jego ojciec, André Thely. Miał wówczas 18 lat, był studentem i właśnie uzyskał prawo jazdy. Prezentowany egzemplarz 5 HP C został zakupiony w Belgii, w 2009 roku. Co roku jest wystawiany na wielu imprezach, jak na przykład zlocie w hołdzie André Citroenowi w 2009 roku z okazji 90-lecia marki (znalazł się wśród 90 wyselekcjonowanych samochodów), czy też Przejazd przez Paryż organizowany w styczniu i w środku lata!
Łącznikiem między rodziną Berlingo a modelem 2CV, który wkrótce będzie świętował swoje 70-lecie jest model 2CV AK 350 Glaçauto z 1967 roku, dumnie eksponowany na ścianie, ale bez silnika, by zmniejszyć ciężar eksponatu. Po przeprowadzeniu gruntownej renowacji, mityczna furgonetka, która należy do fana modelu 2CV i marki Citroën, Damiena Boiteux, przybrała barwę pomarańczową, która kojarzy się ze słynnymi już kolorowymi zdobieniami pakietu XTR, oferowanego w Nowym Berlingo. Na jej dachu pojawia się logo 100-lecia marki „Citroën Origins since 1919”.
Dostawcza wersja Berlingo, Nowy Berlingo Van, uległ transformacji, by pomieścić sklep „Le Petit Citroën”. Polakierowany w kolorach sklepu marki, na czerwono i biało, Nowy Berlingo Van otrzymał kompletne wyposażenie wnętrza wykonane przez specjalizującą się w doposażaniu samochodów firmę Euromag. Dzięki temu można w nim zobaczyć: oferowaną przez markę nową linię artykułów „Oui are French”, miniaturowe modele współczesnych samochodów, czy też zestaw pięciu modeli wykonanych z drewna „Collection Citroën Origins”, składający się z pięciu kultowych samochodów marki – 2CV, Mehari, Type H, Traction oraz Rosalie.
B. SPOTKANIE Z INNYMI KULTOWYMI MARKAMI FRANCUSKIMI
Kultowa marka Citroën, wykorzystując geniusz André Citroëna, zawsze umiała nawiązywać współpracę z innymi wizjonerami, by wspólnie wprowadzać innowacje wykazując się nieograniczoną kreatywnością. Tegoroczna ekspozycja jest tego dowodem. Na stoisku są prezentowane modele opracowane we współpracy z innymi francuskimi markami, które podzielają te same wartości, cenią kreatywne rozwiązania i mają rozległy know-how:
– Art Car E-MEHARI Jean-Charlesa de Castelbajaca
– Limitowana Edycja C3 JCC+
– Seria Specjalna Elle modelu C1 i C3 => C3 Elle eksponowane na stoisku
– Seria Specjalna Rip Curl C3 Aircross, C4 i Grand C4 SpaceTourer, SpaceTourer => C3 Aircross i SpaceTourer wśród samochodów eksponowanych na stoisku
– Seria Limitowana C1 Urban Ride
C. CAŁA DYNAMIKA C3 WRC
Sport samochodowy, również zapisany w genach marki Citroën, przyczynia się do wzmocnienia wizerunku i popularności marki. Fani World Rally Car będą mieli możliwość w pełni poczuć atmosferę „Racing” dzięki:
– prezentacji samochodu C3 WRC o mocy 380 KM, którego zadaniem jest uplasowanie marki na najwyższych miejscach w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Od powstania w 1919 roku Citroën zawsze wyróżniał się gotowością do podejmowania wyzwań związanych z przygodą i przepełnionych duchem sportowej rywalizacji.
– symulatorowi jazdy, który będzie prawdziwą atrakcją stoiska. Symulator gwarantuje fanom sportu samochodowego siedzącym w jego kubełkowym fotelu pełnię sportowych wrażeń. Emocje spotęguje drganie fotela i kierownicy, jak podczas prawdziwego przejazdu szutrowymi i asfaltowymi trasami rajdów, które są wpisane do kalendarza Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Samochodowych 2018 roku oraz Rajdu Walii, który rozpocznie się 4 października.
04 – STOISKO Z INNOWACYJNYM PODEJŚCIEM DO KLIENTA
Do rozwoju marki przyczynia się również modernizacja sieci sprzedaży, która zmienia się i dostosowuje do nowych zachowań konsumenckich i chce być jak najbliżej klienta, jak concept story miejskie „La Maison Citroën” i przyjazne, ciepłe stoisko marki na salonie.
Równolegle Citroën rozwija ofertę usług wprowadzonych z myślą o klientach, takich jak Citroën Advisor, serwis z opiniami klientów o punktach sprzedaży i produktach Citroëna, Rent&Smile umożliwiające wynajęcie samochodu marki w punkcie sprzedaży, czy Earn&Drive, dzięki której właściciele samochodów marki Citroën mogą zarabiać, wynajmując swój samochód. Te nowoczesne usługi zmieniają dostęp do mobilności i ułatwiają korzystanie z samochodów.
A. CZŁOWIEK JAKO KLUCZOWY ELEMENT NOWEGO WIZERUNKU MARKI CITROËN
Na potrzeby Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu 2018 Citroën opracował nowy projekt stoiska „La Maison Citroën”, nawiązujący do nowego hasła marki „Inspired by You”’. Na zajmującym powierzchnię 1600 m² stoisku najważniejsi będą odwiedzający salon goście. Właściwie to coś więcej niż stoisko. Przyjazna i ciepła przestrzeń przekłada na język architektury styl Citroëna i założenia kompleksowego podejścia do komfortu ujęte w programie Citroën Advanced Comfort®. Całkowicie nowa koncepcja stoiska umożliwia odwiedzającym pełną immersję w świecie Citroëna i doświadczenie pełnego komfortu.
Już na wejściu stoisko zaskakuje trzema oryginalnymi, drewnianymi konstrukcjami, przypominającymi kształtem dom, i logo unoszącym się w powietrzu nad „Welcome Table” wyznaczającym linię centralnej alejki. Na pierwszym podium możemy zobaczyć światową premierę concept-caru, który jest symbolem transformacji energetycznej – nowego SUV-a Citroëna C5 Aircross Hybrid Concept. Przy monumentalnym drewnianym stole o długości ponad 12 m odwiedzający mogą zapoznać się z nowościami marki poprzez oryginalne filmy wideo udostępnione na iPadach, lub po prostu wygodnie usiąść, by przejrzeć na smarftonie najnowsze wpisy, sprawdzić maile czy podładować komórkę korzystając z wbudowanych gniazd.
Nieco dalej znajduje się „Arena”, której trybuny mogą pomieścić ponad 100 osób. Wygodne wielobarwne fotele zachęcają do odpoczynku. To idealne miejsce, by z dystansu spojrzeć na całą gamę marki wystawioną w 3 oddzielnych strefach: Strefie SUV-ów z Nowym SUV-em C5 Aircross, strefie hatchbacków z Nowym C4 Cactus i strefie samochodów rodzinnych z Nowym Berlingo. Odwiedzający salon mogą też codziennie zobaczyć show „The World of Citroën”, zainspirowane hasłem marki „Inspired by you” (w dni otwarte dla publiczności o godz. 11:30, 14:00, 17:30 i 20:30 – widowisko nocne) lub przyjść 5 października na Festiwal „Oui Are French” z udziałem młodych francuskich zespołów wspieranych przez markę.
Przez cały czas trwania Salonu na Arenie będą się również odbywały spotkania z ekspertami ds. motoryzacji, otwarte dla publiczności.
Inną nowością będzie znajdująca się na antresoli „Café Bulle” utrzymana w energetycznej żółto-pomarańczowej tonacji. To nowa wersja strefy VIP, gdzie można się ugasić pragnienie i zjeść, nawiązująca do stylu Café André, w energetycznym wydaniu opracowanym przez naszego partnera, firmę Orangina. Ta popularna francuska marka napojów jest równie świeża i niekonwencjonalna jak Citroën! Na piętrze, na kilka miesięcy przed 100-leciem marki, można zobaczyć dumnie wystawiony kolekcjonerski model 5 HP Type C z 1925 roku.
Fanów sportów samochodowych zapraszamy do strefy „Racing”, gdzie będą mogli zobaczyć z bliska C3 WRC i skorzystać z symulatora jazdy. Gwarantujemy sportowe doznania!
Dla tych, którzy wolą modę i sztukę przygotowaliśmy fashion car w limitowanej edycji C3 JCC+ oraz art car E-MEHARI sygnowane przez znanego kreatora mody Jean-Charlesa de Castelbajaca.
Na stoisku znajdzie się się również sklep z kolekcją lifestylowych artykułów Citroëna dla dużych i małych „Le Petit Citroën”, który po raz pierwszy „wyjdzie poza swoje mury” wykorzystując samochód dostawczy trzeciej generacji, Nowego Berlingo Vana, ze specjalną zabudową!
W sklepie „Le Petit Citroën” można znaleźć nowość: SEETROËN, pierwsze okulary, które pozwalają zwalczyć objawy choroby lokomocyjnej. Choroba lokomocyjna, zwana również kinetozą, to problem ponad 30 milionów Europejczyków. Citroën, marka znana z najwyższego poziomu komfortu, wychodzi naprzeciw tym problemom i prezentuje SEETROËN − okulary o wyglądzie high-tech, wykonane z miękkiego w dotyku, białego plastiku, które wykorzystują technologię Boarding RingTM. Zasada ich działania jest prosta. Zawierają zabarwiony płyn, który odtwarza linię horyzontu i minimalizuje konflikt zmysłów. To opatentowane i przetestowane rozwiązanie paramedyczne ma skuteczność na poziomie 95%. Jest przeznaczone dla dorosłych i dzieci powyżej 10 lat.
B. MIEJSKI CONCEPT STORE – LA MAISON CITROËN
W ramach kompleksowej przemiany marki, Citroën zmienia sposób obsługi i doświadczenia klienta, zaczynając od swoich salonów. Tak właśnie powstał „La Maison Citroën”, nowy miejski concept store otwarty w Paryżu w 2017 roku, a następnie wdrażany w innych krajach na całym świecie. Na chwilę obecną działa 7 salonów tego typu: dwa we Francji (w 14. i 16. dzielnicy Paryża), dwa w Chinach (w Wuhan Hongtai i Anhui Weifeng), jeden w Japonii (w Tokio), jeden w Kolumbii i jeden w Belgii (w Brukseli). Do końca roku zostanie otwartych kolejnych 25 punktów. Każdy concept store „La Maison Citroën” ma taki sam cel – pojawić się w centrum miasta i zmienić obowiązujące tradycyjne kanony w sprzedaży samochodów. Stosunkowo niewielka powierzchnia nie pozwala na wystawienie dużej liczby modeli, położono więc nacisk na doznania i doświadczenie klienta. Przede wszystkim doznania fizyczne, wrażenie ciepłego, wręcz domowego wnętrza (drewno, kolorowe elementy i przyjemne w dotyku materiały, itd.), ale także cyfrowe, pokazujące to co najlepsze w świecie Citroëna (konfigurator 3D, Citroën Origins, itd.) z wykorzystaniem interaktywnych tabletów.
C. USŁUGI, KTÓRE UŁATWIAJĄ DOSTĘP DO MOBILNOŚCI
Mobilna aplikacja My Citroën umożliwia dostęp do informacji dotyczących samochodu na smartfonie. Pozwala na stworzenie własnego konta, na którym znajdą się informacje dotyczące najbliższych punktów sprzedaży, dane na temat zużycia paliwa, zalecenia dotyczące przeglądów, czy funkcja ułatwiająca odnalezienie miejsca zaparkowania samochodu, itd. Można nawet umówić się na wizytę w serwisie i poprosić o kosztorys przeglądu. Aplikacja Scan My Citroën to cyfrowa instrukcja obsługi nowej generacji, która ułatwi ci życie. Jest dostępna w modelach C1, C3, C3 Aircross, C4 Cactus i C4 SpaceTourer i posiada intuicyjne i interaktywne funkcjonalności: skanowanie, wyszukiwanie wizualne i katalog kontrolek.
Dostępna 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu strona Citroën Carstore (www.citroencarstore.fr) umożliwia natychmiastowe porównanie wszystkich ofert nowych samochodów dostępnych na składzie lub w sieci Citroëna. Można na niej również zarezerwować online jednym kliknięciem wybrany model, bez konieczności wychodzenia z domu. O jej sukcesie świadczy liczba 150 tys. użytkowników miesięcznie.
Działający już w 35 krajach Citroën Advisor (www.citroen-advisor.fr) to interaktywny serwis internetowy prezentujący opinie o punktach sprzedaży Citroëna. Jest to pierwsza taka inicjatywa wśród producentów samochodów, posiadająca w dodatku certyfikat NF Service w zakresie zarządzania opiniami klientów online. Od 2014 roku umożliwia on klientom wyrażenie opinii na temat jakości punktów sprzedaży, ocenianych przy okazji zakupu auta lub po wizycie w warsztacie. W 2016 r. wprowadzono nowe funkcjonalności. Nabywca nowego Citroëna może opublikować ocenę swojego samochodu i podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami. Serwis Citroën Advisor obejmuje na chwilę obecną ponad 200 tys. opinii klientów, ze średnią oceną 4,8 gwiazdek na 5, jeśli chodzi o punkty sprzedaży i 4,7 gwiazdek na 5 – jeśli chodzi o same samochody.
D. USŁUGI, KTÓRE UŁATWIAJĄ ŻYCIE PODCZAS JAZDY
Citroën Connect Navi, dostępny w modelach C3, C3 Aircross, C4 SpaceTourer i SpaceTourer, jest systemem nawigacji 3D nowej generacji, z dostępem do Internetu. Posiada pojemnościowy ekran 7”, precyzyjnie reagujący na dotknięcie i system poleceń głosowych umożliwiających obsługę funkcji nawigacji, telefonu i multimediów bez odrywania wzroku od drogi. Towarzyszy mu bogata oferta mobilnych usług, m.in. info trafic ‑ informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, o cenach paliw na stacjach i o parkingach, prognoza pogody, informacja o strefach niebezpiecznych (w opcji), z możliwością dożywotniej aktualizacji map cztery razy w roku oraz 3-letni abonament na usługi wchodzące w skład pakietu Citroën Connect Navi.
System obejmuje również funkcję Mirror Screen, umożliwiającą w pełni bezpieczne korzystanie z aplikacji zainstalowanych na smartfonie za pośrednictwem pokładowego ekranu dotykowego dzięki protokołom obsługującym większość modeli smartfonów Apple CarPlay™, MirrorLink® i Android Auto.
CITROËN connect BOX z pakietami SOS & Assistance to rozwiązanie umożliwiające wezwanie pomocy wraz geolokalizacją. W razie wypadku lub każdej innej sytuacji wymagającej pilnej interwencji, system ten pozwala na wezwanie pomocy właściwych służb w sposób automatyczny lub przez wciśnięcie przycisku „SOS”. Serwis jest dostępny nieodpłatnie 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Dla zapewnienia większego komfortu możliwe jest nawiązanie kontaktu z platformą telefoniczną przez długotrwałe wciśnięcie przycisku z logo marki. Pakiet SOS & Assistance wykorzystuje Connect Box, który posiada własną kartę SIM i odbiornik GPS. Citroën Connect Packs to pakiet usług poszerzających ofertę Citroën Connect Box obejmującą pakiety SOS & Assistance. Zapewnia jeszcze większy komfort psychiczny i ułatwia codzienne korzystanie z samochodu. Oferta obejmuje pakiet Monitoring (wirtualna książka obsługi i spersonalizowane porady dotyczące eko-jazdy), pakiet Mapping (geolokalizacja samochodu, informacja o korzystaniu z samochodu w określonych strefach i okresach czasowych oraz w zależności od kraju, z prędkością przekraczającą dozwoloną prędkość) i pakiet Tracking (geolokalizacja samochodu w przypadku kradzieży).
E. USŁUGI, KTÓRE UŁATWIAJĄ DOSTĘP DO MOBILNOŚCI
Citroën Rent&Smile to prosta i przystępna usługa najmu krótkoterminowego, obsługiwana przez sieć dilerów Citroëna. Wystarczy zarezerwować wybrany samochód na specjalnej infolinii, a następnie odebrać samochód z salonu.
Citroën Earn&Drive to usługa, dzięki której właściciele samochodów marki Citroën mogą zaoferować innemu klientowi indywidualnemu wynajem swojego samochodu, a w zamian nieodpłatnie korzystać ze strzeżonego parkingu w pobliżu domu, lotniska lub dworca. W okresie, kiedy samochód jest pozostawiony na parkingu, klient może go udostępnić innym osobom w zamian za zapłatę uzależnioną od liczby przejechanych kilometrów. Earn&Drive zajmuje się w imieniu klienta obsługą wynajmu, a także wykupuje policę AC w towarzystwie MAIF, które jest partnerem programu.
Citroën Co-Experience: jazda próbna samochodem Citroën innego klienta. W dobie coraz powszechniejszej wymiany opinii między klientami, Citroën rozpoczął rok temu nowy etap i proponuje swoim potencjalnym klientom możliwość przetestowania modelu Citroëna, który zamierzają kupić, u osoby, który już taki model posiada. Usługa „Citroën Co-Expérience” idealnie wpisuje się w ducha czasu i zapewnia wymianę opinii „z życia wziętych”, bez udziału handlowca. Kładzie nacisk na bliskość i wymianę opinii z innymi użytkownikami. To nowe podejście do zapewnienia użytkownikowi porady rewolucjonizuje tradycyjny proces zakupu samochodu. Jest nie tylko oryginalne, ale też w pełni zgodne z hasłem Citroëna „Inspired by You”.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze