Hiszpańska firma telekomunikacyjna Telefónica odebrała właśnie pierwszych dziesięć Peugeotów Partnerów o napędzie całkowicie elektrycznym. Tylko ta dziesiątka aut pozwoli ograniczyć roczną emisję dwutlenku węgla o około 2,6 tony!
Telefónica poprzez zakup i korzystanie z elektrycznych samochodów chce dowieść swojego zaangażowania na rzecz promowania efektywności energetycznej oraz redukcji emisji gazów cieplarnianych. Firma planuje oczywiście zwiększenie udziału pojazdów elektrycznych w swojej flocie. Będzie się to odbywało sukcesywnie wraz z odnawianiem parku samochodowego firmy.
Telefónica staje się tym samym jednym z rynkowych liderów w Hiszpanii jeśli chodzi o wykorzystanie samochodów elektrycznych w gamie aut flotowych. Auta odebrane przez firmę, to Peugeoty Tepee Electric. Model ten charakteryzuje się wielkimi możliwościami aranżacji wnętrza. Oferuje aż 3 m³ przestrzeni ładunkowej (czyli 3.000 litrów!), co pozwala na różnorakie zastosowanie tych aut. Zasięg na w pełni naładowanych bateriach wynosi 170 km, co w wielu wypadkach z powodzeniem wystarczy do eksploatacji w normalnych warunkach. Badania wykazują, że zdecydowana większość europejskich kierowców pokonuje każdego dnia nie więcej, niż 60 km.
Oczywiście nie ma problemu z szybkim ładowaniem akumulatorów. Telefónica przewiduje, że nawet, gdy wyczerpią się baterie, to dzięki opcji szybkiego ładowania do 80% ich pojemności w zaledwie pół godziny nie wpłynie to negatywnie na wykorzystanie aut.
Nowy elektryczny Peugeot Partner trafi na hiszpański rynek dopiero we wrześniu, ale Telefónica, to wymagający klient i specjalnie dla tej firmy pierwszych dziesięć elektrycznych Partnerów pojawiło się w Hiszpanii już w kwietniu.
Samochody, które wykorzystuje Telefónica, są oczywiście leasingowane. Jak się okazuje ta forma finansowania korzystnie wpływa na decyzje leasingobiorców co do wykorzystania aut elektrycznych. Po stronie leasingodawcy jest bowiem zapewnienie utrzymania floty i użytkownik nie ponosi praktycznie żadnego ryzyka związanego z obsługa aut. To o tyle istotne, że u wielu klientów wciąż występują obawy związane z samochodami elektrycznymi.
Telefónica przyznaje, że wybór Peugeota miał podstawy pragmatyczne. Marka ma doświadczenie w konstruowaniu i produkcji pojazdów elektrycznych. Oferuje miejskie autko i0n, elektryczne skutery, rowery, czy nawet hulajnogę e-Kick, a i Partner Electric, to auto z wieloletnią tradycją. Można więc mieć nadzieję, że elektryczne Peugeoty nie będą sprawiać problemów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze