Otomoto.pl opublikowało raport Internetowy Samochód Roku 2016. W zestawieniu znalazły się zarówno pojazdy nowe, jak i używane. Jaki jest ideał wśród samochodów wyszukiwanych w internecie? Czy znalazło się tam miejsce na modele francuskie?
Internetowy Samochód Roku 2016 jest już szóstym raportem przygotowanym przez Otomoto.pl. Analizując najczęściej wyszukiwane samochody w największym serwisie ogłoszeniowym w Polsce okazuje się, że statystycznie najbardziej pożądanym modelem przez Polaków jest: czarne krajowe kombi, w przedziale cenowym od 5 do 20 tys. zł.
Jak dane prezentują się w procentach? Kombi – 22,6 proc. wyszukań, pochodzenie krajowe – 77 proc. wyszukań, kolor czarny – 27 proc. wyszukań, przedział cenowy od 5 do 20 tys. zł – 33 proc. wyszukań, klimatyzacja – 18,2 proc. wyszukań. Niechętnie informujemy też, że najbardziej poszukiwaną marką w 2016 roku był Volkswagen – zdobył 10,9 proc. udziału wyszukań w Otomoto.pl. A na jakich pozycjach znajdziemy samochody francuskie?
Na 3. miejscu wśród marek pojazdów dostawczych do 3,5 t znalazło się Renault. Do pierwszej dziesiątki w tej kategorii trafił w 2016 roku roku także Citroen, który uplasował się na pozycji 7. Zaraz za Citroenem na miejscu 8 był Peugeot. Renault Master, który w 2015 roku trafił do pierwszej trójki najpopularniejszych modeli, w roku 2016 został wypchnięty poza podium.
Już drugi rok z rzędu sukces w kategorii pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 tony uzyskało Renault Magnum. Model uzyskał 7,9 proc. wyszukań. Magnum był produkowany w latach 1990-2013 i trzykrotnie zdobył tytuł Ciężarówki Roku. Jednym z atutów Renault Magnum jest cena, która dla najczęściej wystawianego rocznika 2008 wynosi średnio 64 072 zł.
Wśród najpopularniejszych marek pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 tony na 6. pozycji uplasowało się Renault (udział w wyszukiwaniach: 10,4%).
W pierwszej dziesiątce najczęściej wyszukiwanych marek nowych pojazdów osobowych w 2016 roku pojawiły się Renault i Citroen, które zajęły odpowiednio 6. i 10. miejsce.
Rok 2016 pod względem sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce był przełomowy. Łącznie zarejestrowano ponad 416 tys. nowych samochodów (czyli 17,2% więcej niż w 2015). Jest to najlepszy wynik od 16 lat. Warto jednak podkreślić, iż główną siłę napędową tej sprzedaży stanowią klienci instytucjonalni. Do polskich przedsiębiorców trafiło ponad 281 tys. nowych aut (jest to wzrost, aż o blisko 22%). Sprzedaż aut firmowych stanowi obecnie w Polsce 67,5% całego wolumenu sprzedaży. Do klientów indywidualnych trafia zaledwie co trzecie nowe auto (134 tys. samochodów, jest to wzrost o 8,8% w porównaniu z 2015 rokiem).
Samochody używane
W 2016 r. na popularności zyskała marka Citroen, która wcześniej znajdowała się dopiero w drugiej dziesiątce. Z kolei na 8. miejscu uplasowało się Renault. Peugeot wypadł w 2016 roku poza pierwszą dziesiątkę. Jeśli wziąć pod uwagę samochody używane wyszukiwane na urządzeniach mobilnych, na pozycji 7. uplasowało się Renault.
W 2016 roku Polacy sprowadzili i zarejestrowali 942 413 pojazdów, czyli o 20,3% więcej niż w poprzednim roku. Od dłuższego czasu obserwowany jest niski udział w rejestracjach samochodów używanych pojazdów najmłodszych. Średni wiek przerejestrowywanego samochodu w Polsce wynosi 14,1 roku. Średni wiek używanego samochodu sprowadzonego do Polski wynosi 11,9 lat. Powyższe trendy zapewne będą miały wpływ na rynek aut używanych również w 2017 roku.
Biorąc pod uwagę cały rynek samochodów o dopuszczalnej masie 3,5 t (osobowe, dostawcze, specjalne), import przekroczył milion i wyniósł 1 029 164 sztuki. Niestety, tak starych pojazdów jeszcze nie sprowadzano do Polski, przynajmniej od 2000 roku. Średni wiek importowanego używanego samochodu osobowego w ubiegłym roku osiągnął w grudniu 12 lat!
Źródło: otomoto.pl
Najnowsze komentarze