W dniu wczorajszym w siedzibie Prezydenta Kenii w Nairobi podpisano umowę o uruchomieniu produkcji samochodów Peugeot w tym afrykańskim kraju. Chodzi w zasadzie nie tyle o produkcję, co o końcowy montaż, ale uruchomienie takiego zakładu będzie stanowić ważny krok w rozwoju Grupy PSA na Czarnym Lądzie.
Porozumienie w sprawie produkcji podpisali przedstawiciele Grupy PSA oraz firmy URYSIA. Stronę francuską reprezentowali Michel Sapin, francuski minister ekonomii i finansów, oraz Jean-Christophe Quémard, wiceprezes Grupy PSA odpowiedzialny za regiony Bliskiego Wschodu i Afryki. W imieniu Kenii umowę podpisał Claude Mwende, prezes URYSIA.
Co to jest URYSIA? To importer i dystrybutor marki Peugeot w Kenii od 2010 roku.
Uhuru Kenyatta, prezydent Kenii, powiedział z okazji podpisania umowy: „Samochody Peugeot zawsze był znany z wytrzymałości, trwałości i niezawodności. Jesteśmy dumni mogąc powitać je z powrotem w naszym domu”. Pan prezydent odniósł się w ten sposób do lat 1974-2002, kiedy to w Kenii montowano samochody francuskiej marki.
Jean-Christophe Quémard dodał: „Inwestycja w Kenii jest częścią długoterminowej strategii Grupy PSA. Zgodnie z jej założeniami chcemy zwiększyć swoją sprzedaż w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Zgodnie z planem w roku 2025 chcielibyśmy sprzedawać w tym regionie milion samochodów. Te lokalne zakłady będą służyć rozwojowi lokalnych rynków. Samochody montowane w Kenii mają za zadanie sprostać oczekiwaniom naszych klientów uwzględniając specyficzne potrzeby każdego kraju”.
W Kenii montowany będzie początkowo model 508, a niedługo później dołączy do niego Nowy Peugeot 3008, SUV święcący triumfy na rynkach europejskich.
To dobrze, że Francuzi nie chcą się ograniczać do najtańszych modeli. Skoro uznali, że jest zbyt na modele 508 i 3008, to znaczy, że dobrze przyjrzeli się rynkowi. Zapowiadają montaż przeszło tysiąca egzemplarzy rocznie i liczba ta obejmuje jedynie rynek kenijski. O ile popyt okaże się większy (również na rynkach ościennych), poziom produkcji zapewne wzrośnie. Uruchomienie montowni przewidziane jest na rok bieżący.
Realizacja tego przedsięwzięcia wynika z planu Push to pass zakładającego trwały i rentowny wzrost Grupy PSA na globalnym rynku.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze