Może się to wydawać zaskakujące, ale już ponad 100.000 Peugeotów 2008 sprzedano we Włoszech. Jubileuszowy model sprzedano w marcu. To mniej więcej 10% ze wszystkich sprzedanych dotąd egzemplarzy tego modelu. Modelu produkowanego w trzech fabrykach na świecie – w Miluzie (Francja), Wuhan (Chiny) i Porto Real (Brazylia).
Samochody z fabryk w Chinach i w Brazylii trafiają na lokalne rynki. Produkcja Peugeotów 2008 w Miluzie zaspokaja przede wszystkim europejskie potrzeby.
Dzięki sprzedaniu we Włoszech tylko Peugeotów 2008 jest to drugi najpopularniejszy model marki w Italii. Tak się zresztą dzieje na wielu rynkach, że króluje Peugeot 208, a drugim najchętniej kupowanym modelem francuskiej marki jest właśnie miejski SUV 2008.
Istnieje wiele powodów, które przyczyniają się do sukcesu Peugeota 2008. Po pierwsze styl – jednoznacznie kojarzący się z autami typu SUV. Samochód ma bardzo wyrazisty design, z solidną pionową atrapą chłodnicy, poziomo poprowadzoną maską, elegancką sygnaturą świetlną i charakterystycznym pazurem tylnych świateł.
Warto też wspomnieć innowacyjny system Grip Control, który w połączeniu z oponami All Season zwiększa przyczepność na śliskich nawierzchniach, takich jak śnieg, błoto i piasek.
Nie bez znaczenia jest też i-Cockpit® – charakterystyczny projekt wnętrza nowych Peugeotów. Zwiększa on przyjemność z jazdy, bezpieczeństwo i komfort. System jest wyposażony w Mirror Screen, który umożliwia integrację smartfona pracującego pod kontrolą systemów operacyjnych Apple’a lub pod Androidem, z samochodem. Także pod względem bezpieczeństwa Peugeot 2008 nie ma się czego wstydzić. Auto może być wyposażone np. w system Active City Brake, kamerę cofania, czy asystenta parkowania oraz wiele innych układów wspomagających kierowcę.
Pod maski Peugeotów 2008 trafiają wydajne, oszczędne jednostki napędowe. To silniki benzynowe z rodziny PureTech oraz diesle z gamy BlueHDi. Rozpiętość mocowa silników, to od 75 do 130 KM.
Na włoskim rynku Peugeot 2008 dostępny jest w pięciu wersjach wyposażeniowych, w tym Black Matt oraz Crossway. Ta pierwsza pozwala się wyróżnić na włoskich ulicach, ta druga jest bardzo bogato wyposażona.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze