Na razie na rynek brytyjski, ale zapewne niebawem także na polski trafi Kadjar z mocniejszym benzyniakiem. To ten sam silnik, o którym pisaliśmy niedawno w odniesieniu do Megane GT. Teraz Kadjar również otrzymuje 165-konną wersję silnika TCe.
Na brytyjski rynek trafia też odmiana Kadjara z silnikiem dCi 130 wyposażona w bezstopniową przekładnię X-Tronic, która jest już dostępna w Polsce. Na naszym rynku takie auto jest oferowane w wersjach Night&Day oraz Bose® w cenach odpowiednio 121.500 zł i 120.900 zł. Na rynku brytyjskim skrzynia X-Tronic trafia do czerech wersji wyposażeniowych Kadjara. To Dynamique Nav (26.015 GBP), Dynamique S Nav (27.115 GBP), Signature Nav (28.115 GBP) i Signature S Nav (29.515 GBP). Sam silnik dCi 130 nie zmienił się w stosunku do dotychczasowych wersji.
Kadjar z mocniejszym benzyniakiem również oferowany jest w czterech wersjach wyposażeniowych: Dynamique Nav (22.915 GBP), Dynamique S Nav (24.015 GBP), Signature Nav (25.015 GBP) i Signature S Nav (26.415 GBP). Najtańszy Kadjar na Wyspach kosztuje 19.785 GBP.
Renault twierdzi, że Kadjar z nowym, mocniejszym benzyniakiem spala podobne ilości benzyny, co wersja z motorem TCe 130. Podobna jest też emisja dwutlenku węgla. Silnik łączony jest z manualną sześciobiegową skrzynią. Z uwagi na poziomy wyposażenia klienci mogą też liczyć na delikatne zmiany – na ich korzyść – w wyposażeniu.
Kadjar, to dobrze przyjęty na Wyspach samochód. W ciągu minionych dwóch lat, czyli od wprowadzenia modelu na tamtejszy rynek, w Wielkiej Brytanii zarejestrowano ponad 45.000 sztuk tego modelu. Poddani Jej Królewskiej Mości cenią Kadjara za wysoki poziom bezpieczeństwa (pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP), atrakcyjny design, bogate wyposażenie i przestronność. Wraz z Capturem i debiutującym niedawno w Europie Nowym Koleosem Renault ma teraz szeroką gamę SUV-ów. Korzystnie wpływa to na sprzedaż w wielu krajach, także w Wielkiej Brytanii.
Kadjar z mocniejszym benzyniakiem oraz ze skrzynią X-Tronic łączoną z dieslem na pewno jeszcze bardziej zwiększy zainteresowanie tym modelem. Zwłaszcza, że bezstopniowa przekładnia z wirtualnymi biegami zdobywa wysokie noty w prasie motoryzacyjnej.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze