W sobotnim etapie Rajdu Katalonii Kris Meeke i Paul Nagle zademonstrowali pełnię możliwości swojego Citroëna C3 WRC na katalońskich asfaltach i objęli prowadzenie w tabeli. Na mecie etapu załoga zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT ma przewagę 13 sek. nad najbliższym konkurentem. Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau awansowali na 8. miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.
Po piątkowej nocy, szczególnie krótkiej dla mechaników, Citroëny C3 WRC wyjechały z parc fermé w pełnej konfiguracji asfaltowej. Drugi etap rajdu składał się z pokonywanej dwukrotnie pętli, obejmującej cztery odcinki specjalne: El Montmell, El Pont d’Armentera i Savallà oraz na koniec z rozegranego pod wieczór, w pobliżu bazy rajdu w Salou, superoesu.
Kris Meeke wyposażony w opony Michelin Pilot Sport o twardej mieszance, przystąpił do ataku już od pierwszego oesu dnia. Pomimo napotkania na trasie przelotnej ulewy – na szczęście na odcinku zaledwie kilkuset metrów – zawodnik z Irlandii Północnej wygrał OS7 i wysunął się na pozycję lidera, wyprzedzając o kilka sekund Ogiera, Mikkelsena, Sordo, Tänaka i Neuville’a.
Na trasie ósmego odcinka specjalnego kierowca Citroëna C3 WRC z numerem startowym 7 ponownie okazał się szybszy od swoich bezpośrednich rywali, dzięki czemu zwiększył swoją przewagę na prowadzeniu do ok. 15 sekund. W tej sytuacji, na ostatnim oesie pętli przedpołudniowej, Meeke mógł już sobie pozwolić na ostrożniejsze pokonywanie najbardziej podstępnych fragmentów trasy.
Stéphane Lefebvre jadący drugim Citroënem C3 WRC, również czuł się w sobotę pewniej. Pomimo tego, na najszybszych sekcjach trasy Lefebvre nie dotrzymywał tempa wielu rywalom. Wyprzedzony przez Lappiego, zajmował podczas dzielącej dwie pętle przerwy serwisowej miejsce dziesiąte, ale do walki na popołudniowych oesach podchodził z optymizmem.
W dalszej części trasy Kris Meeke kontrolował przebieg walki tak, by na mecie kolejnych odcinków nie tracić do najszybszych więcej niż po kilka dziesiątych sekundy. W ten sposób umiejętnie utrzymywał się na prowadzeniu, podczas, gdy grupa ścigających go zawęziła się. Na mecie OS12 zwycięzca Rajdu Meksyku zachował 14 sek. przewagi nad Ogierem i Tänakiem.
Pomimo częściowej utraty skuteczności hamulców na OS11, Stéphane Lefebvre pokonał trudności trasy. Francuz awansował na ósme miejsce i wyraźnie zmniejszył różnice czasowe dzielące go od znacznie bardziej doświadczonych kierowców.
Khalid Al Qassimi do wszystkich odcinków sobotniego etapu startował jako pierwszy. Zawodnik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich był bardzo zadowolony z zachowania i możliwości Citroëna C3 WRC, którym po raz pierwszy ścigał się w konfiguracji asfaltowej. Al Qassimi ukończył drugi etap na 18. miejscu.
Na ostatnim odcinku tego etapu – superoesie na ulicach Salou – Kris Meeke doprowadził do końca swój bardzo udany dzień. Do parku serwisowego dotarł na pozycji lidera rajdu, z przewagą 13 sek. na Sébastienem Ogierem. Trzeci i ostatni etap Rajdu Katalonii składać się będzie z sześciu odcinków specjalnych o łącznej długości 74 km. Start do transmitowanego w telewizji odcinka punktowanego jako Power Stage nastąpi o godzinie 12:18.
POWIEDZIELI:
YVES MATTON, Dyrektor Citroën Racing
„Po znakomitej wczorajszej walce na szutrze dzisiaj Kris Meeke pokazał możliwości Citroëna C3 WRC na asfalcie. Kierowca zaprezentował prawidłową strategię. Wtedy, gdy było to konieczne, atakował, później natomiast gospodarował niewielką przewagą nad konkurentami. Jego jazda i postawa w Hiszpanii jest dokładnie zgodna z tym, czego od niego oczekiwaliśmy. W tej chwili zwycięstwo jest w jego zasięgu, ale aby dokończyć dzieła, trzeba jeszcze przejechać w dobrym tempie sześć niedzielnych oesów. Kris tak jak my wszyscy zdaje sobie sprawę, jak ważne jest zachowanie pełnej koncentracji aż do ostatniego metra. Dla Stéphane’a Lefebvre dzisiejszy dzień przebiegł podobnie jak wczorajszy: pierwszą pętlę potraktował on jako rozpoznanie, by następnie w drugiej zrobić użytek z zebranych obserwacji i udowodnić, że robi postępy. Jutro istotne będzie, by Stéphane wykorzystał każdą najmniejszą okazję do awansu na wyższe miejsce w klasyfikacji”.
KRIS MEEKE
„Dla mnie ten dzień nie mógłby być lepszy! Znamy potencjał Citroëna C3 WRC na drogach asfaltowych już od rajdu Korsyki, a później Niemiec. Niemniej, zachowywałem sporą ostrożność, jako że w ramach przygotowań przed Hiszpanią nie odbyliśmy testów auta na tej nawierzchni. Pierwszy dzisiejszy odcinek zapowiadał się jako trudny, bo na trasie padało, ale wszystko poszło nam dobrze. Równie pomyślnie pokonaliśmy wszystkie pozostałe trasy tego etapu, chociaż walka z innymi kierowcami z czołówki była niezwykle zacięta. Jestem bardzo szczęśliwy, że znajduję się na prowadzeniu i oczywiście zrobię wszystko, by tę dzisiejszą pozycję lidera zamienić na jutrzejsze zwycięstwo. Wiem jednak, że od tego celu dzieli mnie jeszcze sześć odcinków specjalnych, w tym pierwszy pokonywany po ciemku. Cóż: poczekamy – zobaczymy!”
STÉPHANE LEFEBVRE
„Przejście z dnia na dzień, z jazdy po nawierzchniach szutrowych na asfaltowe, to całkiem spore wyzwanie. Szczególnie dla mnie, bo ja spotykam się z taką sytuacją po raz pierwszy w mojej karierze. Mam wrażenie, że dzisiaj przez cały dzień robiłem postępy, a jednocześnie uniknąłem wszelkich błędów. Zachowanie mojegoC3 WRC na drodze tylko zwiększało moje zaufanie do siebie. Na przykład, na OS10 mocno cisnąłem i mój czas ustępował wynikowi zwycięzcy odcinka tylko o 0,2 sek. na kilometr. Bardzo zależy mi na tym, by kontynuować z tym samym nastawieniem i jutro pomyślnie wykorzystać swoje nowe doświadczenia”.
KHALID AL QASSIMI
„To jest mój debiut za kierownicą Citroëna C3 WRC na trasach asfaltowych. Na nawierzchni, na której nie jeździłem na czas od roku. Dlatego jestem zadowolony z dzisiejszego etapu; jazda sprawiała mi radość. Niemniej, podczas drugich przejazdów, gdy nawierzchnia była już mocno zabrudzona, wolałem nieco obniżyć tempo i zwiększyć margines bezpieczeństwa. Wybierałem środkowy tor jazdy, pomiędzy głównymi śladami”.
KLASYFIKACJA PO ETAPIE II.:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC), 2:16:21,1
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC), +13,0
3. Tänak / Järveoja (Ford Fiesta WRC), +14,5
4. Hänninen / Lindström (Toyota Yaris WRC), +34,0
5. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), +53,2
6. Lappi / Ferm (Toyota Yaris WRC), +1:22,1
7. Østberg / Eriksen (Ford Fiesta WRC), +1:39,8
8. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC), +2:00,7
9. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC), +3:15,1
10. Camilli / Veillas (Ford Fiesta R5), +5:40,8
…
18. Al Qassimi / Patterson (Citroën C3 WRC), +12:01,5
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze