Właśnie został wyprodukowany milionowy egzemplarz najlepiej sprzedającego się w Brazylii model Renault, Sandero. Auto jest produkowane w kompleksie Ayrtona Senny w Paranie. Obecnie pojazd jest sprzedawany w wersjach Authentique, Expression i GT Line, a także Stepway i w wersji usportowionej R.S. 2.0. Ponad dziesięć lat po wprowadzeniu na rynek, Renault Sandero jest nadal wielkim sukcesem w Brazylii. Nic dziwnego – to najprzestronniejsze auto swojego segmentu na tamtejszym rynku. Renault Sandero wciąż należy do najlepiej sprzedających się pojazdów w tym kraju.
„Sandero odnosi sukcesy od czasu swojej premiery i jest znany z doskonałej przestronności i solidności. Wyprodukowanie milionowego pojazdu to wielkie osiągnięcie i powód do dumy dla całego zespołu Renault” – powiedział Luiz Pedrucci, prezes Renault do Brasil.
Oprócz zaopatrywania rynku krajowego Renault Sandero jest również sprzedawany w Argentynie, Urugwaju i Paragwaju. Od momentu uruchomienia produkcji eksport Renault Sandero bezpośrednio z fabryki Renault w Paranie osiągnął już 210 tysięcy egzemplarzy.
Wprowadzone na brazylijski rynek w 2007 r. Renault Sandero jest pojazdem zaprojektowanym z uwzględnieniem potrzeb krajowego konsumenta. W tym celu samochód został dostosowany przez lokalnych projektantów i inżynierów. Od samego początku Renault Sandero stał się punktem odniesienia pod względem przestronności w swoim segmencie. Doceniają go zarówno rodziny i młodzi single szukający atrakcyjnego wzornictwa i praktycznego samochodu, mocnego i dobrze wyposażonego. Renault Sandero napędzany jest silnikami 1.0 i 1.6, oba z szesnastozaworowymi głowicami i oba typu Hi-Flex. To oznacza, że można je zasilać zarówno benzyną, jak i popularnym w Ameryce Łacińskiej etanolem.
W 2011 roku południowoamerykańskie Renault Sandero poddano liftingowi. Auto otrzymało nowocześniejszy wygląd, bardziej wyrafinowane wnętrze, poprawiono też komfort obsługi. Trzy lata później pojawiła się nowa generacja. Nowe Sandero jest zbudowane na nowej platformie, która jest nową konstrukcją, ma nową instalację elektryczną, nowy system hamulcowy, układ kierowniczy i nowe zawieszenie oraz nowy design i kompletnie zrestylizowane wnętrze.
Na rynek wypuszczano liczne serie limitowane, np. Tweed, Tech Run i Vibe.
W 2008 roku, czyli rok po zaprezentowaniu Sandero na rynku brazylijski,, wprowadzono odmianę Renault Sandero Stepway. Tutaj również spory udział w dostosowaniu auta do wymogów lokalnych klientów mieli specjaliści z Renault do Brasil. Pojazd miał pod maską silnik 1.6 16V Hi-Flex. Oprócz nowoczesnego, wysokowydajnego silnika, układ mechaniczny Sandero Stepway wyróżnia się także wysoką wytrzymałością. Ten atrybut jest jednym z filarów całego procesu rozwoju auta prowadzonego przez zespół specjalistów z Renault Tecnologia América, centrum inżynieryjnego powstałego w 2007 roku w kompleksie Ayrtona Senny.
Renault Sandero Stepway również poddano liftingowi w 2011 roku. Rok później na rynek trafiła odmiana Rip Curl. W 2014 roku zadebiutowała kolejna generacja Renault Sandero Stepway, a po kolejnych dwóch latach na rynek trafiła najnowsza odmiana Rip Curl.
Łącznie wyprodukowano już ponad 258.800 Sandero Stepway. To jeden z najlepiej sprzedających się aut w swoim segmencie, z 26-prcentowym udziałem rynkowym w swojej grupie.
We wrześniu 2015 r. Renault Sandero pojawiło się w wersji R.S. 2.0. Był to pierwszy model Renault Sport wyprodukowanego i sprzedawany w Brazylii. Wersja miała oczywiście ważne zmiany mechaniczne (silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, hamulce itp.) i wizualne. Zaprojektowane i opracowane przez Renault Sport, wraz z zespołami projektowymi i inżynieryjnymi Ameryki Łacińskiej, Sandero R.S. 2.0 jest popularnym w Brazylii hot hatchem.
Renault Sandero R.S. 2.0 napędzany jest 150-konnym silnikiem łączonym z sześciobiegową przekładnią manualną. Auto jest w stanie rozpędzić się do 202 km/h, a pierwszą setkę osiąga po 8 sekundach. 1.000 metrów ze startu zatrzymanego pokonuje po upływie 29,4 sekundy. Jest przy tym przyjazne w codziennym użytkowaniu.
W maju 2017 roku Renault Sandero R.S. 2.0 otrzymało specjalną serię o jeszcze bardziej sportowym wyglądzie, z nową limitowaną serią o nazwie Racing Spirit. Standardowo samochód był wyposażony w opony Michelin PS4 naciągnięte na 17-calowe koła z czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Czerwone były też centralne kapselki na felgach. Czerwony kolor, który na całym świecie kojarzy się ze sportowym charakterem, obecny jest w dolnym obrysie zderzaka zaprojektowanego w stylu spojlerów rodem z F1, na lusterkach wstecznych oraz dyfuzorze. Auto wyróżniało się emblematem bocznym z napisem Racing Spirit oraz tabliczką z numerem seryjnym egzemplarza zlokalizowaną za lewarkiem skrzyni biegów. Miało też czarne wykończenie wnętrza.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault do Brasil
Najnowsze komentarze