Program “Bezpieczeństwo dla wszystkich” stworzony przez Renault cieszy się rosnącym zainteresowaniem – od początku pierwszej edycji w programie uczestniczy już 4 266 szkół
– 21 366 klas i 493 550 dzieci. Program multimedialny jest spójny z dystrybuowanym do tej pory pakietem edukacyjnym „Droga i ja” – uzupełnia i uatrakcyjnia pakiet.
Program multimedialny jest dostępnym 24 godziny na dobę wsparciem edukacji dotyczącej bezpieczeństwa na drodze w ramach programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich”. Zwiększa możliwość uczestnictwa w nim zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Dzieci mogą korzystać z programu w domu – samodzielnie i z rodzicami, w szkole – samodzielnie lub pod okiem nauczycieli i w każdym innym miejscu, w czasie roku szkolnego i podczas wakacji.
Istnieją trzy warianty kursu: dla dzieci, nauczycieli i rodziców. Pierwszy – dla dzieci – składa się
z 5 części, 24 modułów lekcyjnych, 48 slajdów, 67 quizów, 20 animacji i 5 gier. Dla nauczycieli ma tyle samo części i lekcji, oparty jest na 68 slajdach, w tym 19 quizach, 5 animacjach
i 5 grach. Powstał też krótki, jednoczęściowy kurs dla rodziców, złożony z 2 modułów lekcyjnych na 3 slajdach, zawierający quiz i 2 animacje.
Forma nauki przez zabawę jest najbardziej atrakcyjna dla dzieci. Grafika programu ma formę komiksu, z kosmitą Wooshem – wirtualnym przewodnikiem po świecie przepisów drogowych. Symulacje zdarzeń na drodze wymagają od uczniów interakcji, a przez to metoda jest skuteczniejsza. Program multimedialny wykorzystuje też gry zamiast tradycyjnych testów końcowych, uczy bawiąc. Po przejściu przez cały program multimedialny, każdy jego uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia kursu.
Program dostępny jest za pośrednictwem nowej strony internetowej (www.renault.pl/bezpieczenstwo-dla-wszystkich). Na nowej witrynie www można znaleźć biuletyn i gadżety do pobrania. Podobnie jak sama platforma ma przejrzysty układ nawigacji.
Rozszerzenie programu „Bezpieczeństwo dla wszystkich” o program multimedialny umożliwi skuteczne przekazanie wiedzy, utrzymanie spójności przekazu, szybkie dotarcie do odbiorców,
a w efekcie objęcie programem jak największej ilości szkół oraz stworzenie nowego kanału komunikacji dla programu.
Najnowsze komentarze