Renault Kwid jest prawdziwym przebojem na rynkach, na których został już zaoferowany. W czerwcu, dokładnie 9.06.2017, ruszyła przedsprzedaż w Brazylii. Pierwszego Kwida w tym kraju zarezerwował pan Elvis Marimoto, który uczynił to w cztery minuty po otwarciu zamówień!
Nabywca pierwszego Kwida w Brazylii został zaproszony po odbiór samochodu, który wyznaczono na 2. sierpnia. Pan Elvis Marimoto pojawił się w salonie w Santa Catarina wraz z małżonką, Andreią. Nabywcy pierwszego Kwida w Brazylii odebrali symboliczny kluczyk z rąk prezesa Renault do Brasil, pana Luiza Pedrucciego.
„Rezerwując Kwida nie zamierzałem być pierwszym klientem na ten samochód w naszym kraju. Po prostu chciałem go zamówić jak najszybciej, bo podoba mi się ten samochód. Po drugie – zrobiłem to, bo Kwid jest oszczędnym autem, niewiele pali. Po trzecie – mam już samochód Renault, z którego jestem zadowolony. Odpowiada mi też całość usług marki, zarówno związanych ze sprzedażą, jak i usług posprzedażnych” – powiedział Elvis Marimoto odbierając kluczyki do Kwida w wersji Intens.
Renault Kwid jest miejskim SUV-em. Auto wygląda na większe, niż jest w rzeczywistości. Długość całkowita tego samochodu, to zaledwie 3,68 metra. Rozstaw osi sięga 2,42 metra. Mimo tych niewielkich gabarytów projektantom udało się wygospodarować całkiem sporo przestrzeni wewnątrz auta. Co więcej – nie stało się to kosztem bagażnika, który ze swoją pojemnością wynoszącą 290 litrów jest największy w klasie.
Auto ma raczej miejski charakter, ale można się pokusić o zjechanie nim z asfaltu. Kwid ma 18-centymetrowy prześwit i niezłe kąty natarcia i zejścia, które wynoszą odpowiednio 24° i 40°. Kierowca siedzi też wyżej, niż w przeciętnym aucie miejskim, przez co czuje się bezpieczniej i może więcej zobaczyć.
Kwida w brazylijskiej wersji napędza nowy silnik 1.0 SCe osiągający 70 KM przy zasilaniu etanolem i 66 KM po zatankowaniu do baku benzyny. Renault Kwid jest też najbardziej ekonomicznym modelem w swojej klasie – jest w stanie pokonać 10,5 km na litrze etanolu i 15,2 km na litrze benzyny.
Brazylijska wersja Kwida ma zmienionych aż 80% części w stosunku do indyjskiego pierwowzoru. Samochód modernizowali specjaliści z RTA (Renault Tecnologia Américas) skupiając się na zapewnieniu znacznie wyższego poziomu bezpieczeństwa. Zmieniono też elementy wyposażenia i łączności. Było to konieczne m.in. z uwagi na inne regulacje prawne obowiązujące producentów samochodów w Ameryce Łacińskiej.
Renault Kwid sprzedawany na kontynencie południowoamerykańskim wyposażony jest seryjnie w dwie czołowe i dwie boczne poduszki powietrzne, co jest niespotykane w tym segmencie. Przewidziano także dwa mocowania fotelików w standardzie Isofix. Auto jest objęte trzyletnią gwarancją, a klienci, którzy sfinansują zakup poprzez bank RCI dostaną dwa dodatkowe lata okresu gwarancyjnego. Z kolei plan serwisowy wyliczono na mniej, niż reala dziennie przez pierwsze trzy lata.
Nabywca pierwszego Kwida w Brazylii już od kilku tygodni cieszy się swoim nabytkiem. Nie jest zresztą jedyny – Kwid w Brazylii sprzedaje się bardzo dobrze, a do tego przyznano mu niedawno nagrodę Najlepszy Zakup i uznano najlepszym autem w cenie do 38.000 reali.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze