Brytyjski importer Peugeota podał podstawę cenową dla modelu 208 GTi, który będzie można zamawiać w salonach marki na Wyspach od marca. Mocne, 200-konne autko startuje z pułapu 18.895 GPB, co stanowi cenę bardzo przyzwoitą. Dla przykładu najtańsze Polo GTi dysponujące o 10% słabszym silnikiem kosztuje w Wielkiej Brytanii 19.430 funtów. Fakt, ma dwusprzęgłową skrzynię, ale i tak – porównując dane fabryczne – jest o 0,1 sekundy wolniejsze w sprincie do setki, niż 208 GTi. Peugeot zaś osiąga trzycyfrową prędkość po 6,8 sekundy.
Najnowszego hot-hatcha Peugeota napędza znany silnik benzynowy 1.6 THP generujący 200 KM (147 kW) i oferujący 275 Nm momentu obrotowego, czyli znowu o niemal 10% więcej, niż 180-konny silnik 1.4 TSI Volkswagena. A wszystko to za niższą cenę! Za to w Peugeocie możecie liczyć na skórzane wstawki tapicerki. Wyposażenie francuskiego auta wygląda na pierwszy rzut oka ciekawiej, choć nie mamy jeszcze pełnej brytyjskiej jego specyfikacji. Nie wierzę jednak, żeby ta wersja nie miała klimatyzacji, za którą w Polo trzeba dopłacić kolejnych 375 funtów. Nawet za możliwość deaktywowania czołowej poduszki powietrznej pasażera Volkswagen każe sobie dopłacać 45 funtów!
Peugeot 208 GTi ma zwiększony w stosunku do standardowych wersji rozstaw kół – przednich o 10 i tylnych 20 mm. W połączeniu ze sportowymi sprężynami i amortyzatorami, przekonstruowanym układem kierowniczym oraz stabilizatorami i zmianom w tylnym zawieszeniu (belka skrętna) auto stało się jeszcze bardziej stabilne i przyjemne w prowadzeniu.
Na drogach o dobrej nawierzchni na pewno nie będą dokuczać opony o profilu 205/45 naciągnięte na standardowe 17-calowe koła ze stopów lekkich. W wyposażeniu seryjnym pojawiły się takie elementy, jak światła LED do jazdy dziennej, czujniki parkowania z tyłu, radioodtwarzacz, sportowe fotele, czy aluminiowe pedały.
KG
Najnowsze komentarze