Francuskie marki bardzo dobrze sobie radzą w tym roku w Europie a Peugeot 3008 jest absolutnym hitem sprzedaży, wynika z raportu opublikowanego przez JATO Dynamics. Wśród blisko 1,4 miliona aut, które znalazły nabywców na naszym kontynencie, jest sporo modeli znad Sekwany. Coraz więcej klientów wybiera oczywiście SUVy.
Najchętniej wybierane marki francuskie w Europie
Firma Renault znalazła 380,122 nabywców na swoje modele, co oznacza 1% spadku w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Tuż poniżej uplasował się Peugeot, odnotowujący aż 10% wzrost, z ilości 355.290 egzemplarzy. To przede wszystkim zasługa odświeżonej gamy modelowej i doskonałych wyników 3008 i 5008. Citroen sprzedał 218.788 samochodów i również może pochwalić się wzrostem. W przypadku tej marki było to 4% więcej niż w zeszłym roku. Tutaj świetnie sprzedaje się między innym C3 Aircross. Budżetowa Dacia znalazła 172.867 nabywców i ma największy, 17% wzrost sprzedaży a będzie jeszcze lepiej dzięki nowemu Dusterowi.
Renault Clio najwyżej, goni go Peugeot 208
Na szczycie najlepiej sprzedających się aut w Europie znajduje się wiele udanych francuskich modeli. Drugie miejsce zajmuje Renault Clio, z wynikiem 113.953 egzemplarze. To spadek o 2%, ale nadal liczba aut imponuje. Na szóstym miejscu znajdziemy Peugeot 208. Tutaj sprzedaż niewiele mniejsza, aż 90.779 egzemplarzy i wzrost o 4%. Wysoko, bo na jedenastym miejscu uplasował się również Citroen C3 ze sprzedażą 76.922 egzemplarzy i wzrostem o 2%.
Nadchodzi epoka SUV
Kolejne miejsca i bardzo wysoka sprzedaż należą jednak do SUVów i crossoverów. Renault Captur w odświeżonej wersji to aż 73.828 samochodów, które wyjechały z salonów i wzrost sprzedaży o 3%.
Peugeot 3008 europejskim hitem sprzedaży
Absolutnie rekordowym wzrostem sprzedaży może pochwalić się jednak Peugeot 3008. Z ilością sprzedanych samochodów, aż 71.523 egzemplarze, oznacza to wzrost aż o 54% w stosunku do zeszłego roku. A pamiętam komentarze dziennikarzy malkontentów, którzy wieszczyli niewielkie powodzenie tego modelu. Tymczasem naszym zdaniem to najładniejszy SUV w swojej klasie. Nic dziwnego, że sprzedaje się jak przysłowiowe świeże bułeczki. Żaden inny samochód nie osiągnął tak dużego wzrostu sprzedaży!
Dalej na liście mamy Dacię Sandero, którą kupiło 71.447 osób. Mała Dacia zajmuje 15 miejsce i zwiększyła swoją sprzedaż o 14%. Na 17 miejscu Peugeot 2008, który znalazł 66.317 nabywców i stracił 5%. Dacia Duster to 60.811 sprzedanych egzemplarzy co oznacza skok o 28%. I na 24 miejscu znajduje się Peugeot 308, ze sprzedażą 56.026 egzemplarzy oraz spadkiem o 7%.
źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze