Nowa Dacia Duster trafiła na polski rynek. Cena modelu rozpoczyna się od 39.900 zł, czyli startuje na tym samym poziomie, co poprzednik.

Dacia Duster znajduje się na rynku od 2010 roku, nadszedł więc najwyższy czas na zmiany. Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zadebiutowała więc zupełnie nowa wersja modelu. Popularny SUV stał się nowocześniejszy, otrzymał atrakcyjniejsze i bardziej komfortowe wnętrze, a do wyposażenia trafiło kilka nowych systemów pokładowych. Poznaliśmy już ceny samochodu na kilku rynkach europejskich, w końcu przyszedł czas na Polskę. Cena, a przynajmniej jeśli chodzi o wariant podstawowy, pozostała bez zmian. Bazowa Dacia Duster w wersji Acces została wyceniona dokładnie tak samo jak poprzednik, czyli na 39.900 zł. Za tę kwotę dostaniemy samochód z jednostką SCe o mocy 115 KM oraz napędem 4×2. W wyposażeniu znajdziemy 6 poduszek powietrznych, ogranicznik prędkości, komputer pokładowy, elektryczne przednie szyby oraz centralny zamek.

Wyższy wariant Essential z tą samą bazową jednostką napędową, wiąże się z wydatkiem 46.400 zł. Oprócz wyposażenia z wersji Acces dostaniemy w tej cenie radio z Bluetooth, USB i MP3, fotel kierowcy z regulacją wysokości, kolumnę kierownicy z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz relingi dachowe. Najtańszy Duster z napędem 4×4 został wyceniony na 52.900 zł. Za model z automatyczną skrzynią biegów EDC zapłacimy minimum 70.900 zł, natomiast klimatyzację znajdziemy w trzecim z kolei wariancie wyposażenia Comfort. W późniejszym czasie do salonów Dacii trafi także wersja Sce 115 z instalacją LPG.

Dacia Duster Comfort posiada wyposażenie z modelu Essential oraz dodatkowo: klimatyzację manualną, regulator-ogranicznik prędkości, światła przeciwmgłowe, szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy, szyby tylne regulowane elektrycznie, lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą ekologiczną, tapicerka materiałowa w kolorze czarnym, a także klamki w kolorze nadwozia.

Peugeot Partner z nagrodą Fleet Van of the Year

Dacia Duster Prestige to dodatkowo: czujnik martwego pola BSW, system wspomagania parkowania tyłem, kamera cofania, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego i podłokietnikiem, system multimedialny Media Nav Evolution: nawigacja, radio MP3, AUX + USB, Bluetooth, sterowanie pod kierownicą, relingi dachowe w kolorze ciemnego metalu, tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z białymi przeszyciami i logiem Duster, lusterka zewnętrzne w kolorze chrom satynowy, szyby tylne przyciemniane, obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″, wzór Maldive.

Nowa Dacia Duster – cennik modelu w Polsce

ACCESS Sce 115 4×2 – 39.900 zł
ESSENTIAL Sce 115 4×2 – 46.400 zł
ESSENTIAL Sce 115 4×4 – 52.900 zł
ESSENTIAL Sce 115 4×2 LPG – 49.900 zł
ESSENTIAL dCi 90 4×2 – 55.400 zł
ESSENTIAL dCi 110 4×4 – 65.200 zł
COMFORT Sce 115 4×2  – 52.100 zł
COMFORT Sce 115 4×4 – 58.600zł
COMFORT Sce 115 4×2 LPG – 55.600 zł
COMFORT TCe 125 4×2 – 59.500 zł
COMFORT TCe 125 4×4 – 66.000 zł
COMFORT dCi 110 4×2 – 64.400 zł
COMFORT dCi 110 4×4 – 70.900 zł
COMFORT dCi 110 EDC 4×2 – 70.900 zł
PRESTIGE SCe 115 4×2 – 56.900 zł
PRESTIGE SCe 115 4×4 – 63.400 zł
PRESTIGE TCe 125 4×2 – 64.300 zł
PRESTIGE TCe 125 4×4 – 70.800 zł
PRESTIGE dCi 110 4×2 – 68.900 zł
PRESTIGE dCi 110 4×4 – 75.400 zł
PRESTIGE dCi 110 EDC 4×2 – 75.400 zł

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Najnowsze filmy na naszym kanale:

21
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
5 Wątki komentarzy
16 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
13 Autorzy komentarzy
cindarMaciekGośćPiotr001ŁukaszWwa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sdw
Gość
Sdw

Jest dobrze.. smile

Axert
Gość
Axert

Hmm.. Tylko w wyposażeniu nie widzę żadnych poduszek bocznych ani kurtynowych Z TYŁU.. może ktoś to potwierdzić ? To byłby poważny minus..

Spoogie
Gość
Spoogie

Jest ich 6 ( min z tyłu kurtyny) https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898 wybierz zakładkę „Safety Equipment”.

Axert
Gość
Axert

Dzięki. Ja opierałem się na polskim cenniku z dacia.pl – a tam jest jedynie pozycja „poduszki powietrzne kurtynowe z przodu”..

vvv
Gość
vvv

Kurtyny sa tylko z przodu

Łukasz
Gość
Łukasz

Z niecierpliwością czekam na jazdę próbną. Interesuje mnie prestigr 4×2. Nie wiem który silnik się lepiej sprawdzi.

Tom
Gość
Tom

Jeździłem wszystkimi wersjami silnikowymi. Jest bardzo dobrze. Sądzę że będą zapisy na samochód. Szkoda ż na razie nie będzie LPG i 4X4

Łukasz
Gość
Łukasz

Jaka jest różnica w jeździe tce a dci 110? Warto dopłacać do kopciucha?

Mascot
Gość
Mascot

Nie wiem jak spisuje się ten silnik w Dusterze, przynajmniej pod względem spalania. Zależy ile jeździsz i jak jeździsz. Mnie dCi – ale to w Megane IV – palił 4,8 w trasie na dotarciu, a w mieście ok 5,3. W tej samej budzie, 1.2 TCe 130, nie zszedł poniżej 7,6 l / 100 KM, auto też było na dotarciu. Dość słaby wybór na trasy ( TCe ), męczył się powyżej 130 km /h. Dodatkowo Duster, to większy opór powietrza – SUV. Dustera miałem przez sekunde, w 1.6 16V, auto raczej dla bardzo spokojnych kierowców. Jeśli obawiasz się Diesla, a nie… Czytaj więcej »

remington
Gość
remington

weź pod uwagę, że diesle będą miały wkrótce ban w Europie. Brałbym 1.2 TCE a ja raczej żałuję, że nie ma 4×4 EDC sad

Łukasz
Gość
Łukasz

W ban nie wierzę, może w centrach zgniłych miast ue. Nie mam obaw co do dci, wiem że mało palą i są energiczne. O 1.2 tce jedynie słyszałem, że są paliwozerne, niezbyt mocne ale trwałe i ciche choć o niebo gorsze od citroenowego 1.2…

Maciek
Gość
Maciek

Jakby dali 1,6 Tce 160 kucy to Renówki do Talismana zardzewiałyby u dilerów.
No i jeszcze ocynk nadwozie.
Sam bym kupił.
Ale jeździłem 1,5/110/4×4 i był spoko.I nawet zbierał się. To oszczędny motor ale poniżej prędkości autostradowych.

cindar
Gość
cindar
ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

@Tom chyba już ze dwa lata Duster nie ma LPG, od kiedy silnik 1.6 Renault (K4M) został zastąpiony przez nissanowski 1.6 (H4M). Przy licznych zaletach H4M nie za bardzo nadaje się do instalacji gazowej.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

@Tom przepraszam, odszczekuję smile jest jeszcze w ofercie dotychczasowego dustera, coś musiałem pomylić.

Łukasz
Gość
Łukasz

Lpg montują fabrycznie do nissanowskiego 1.6, mimo iż nie jest to silnik idealny pod gaz.

Łukasz
Gość
Łukasz

Tak sobie czytam opinie o silnikach poprzednich dusterow i wychodzi na to że 1.2 pali srednio ok 9 litrów a 1.5 6,5. Wychodzi to ok 10zł na 100km wiecej za benzynę. Także robiąc 15tys rocznie dopłata za diesla zwróci się po 3 latach czyli stosunkowo szybko. Kwestia kosztów przeglądów i ubezpieczeń, ile za dci wiecej

Piotr001
Gość
Piotr001

Rocznie 15 tys. to mało, ale 30 to już jest norma. Jeżeli interwały są co 30 to mamy obsługę raz w roku- koszty raczej nie będą drastycznie odbiegać od kosztów przy benzynie. Ubezpieczenie to raczej bardzo indywidualny temat. Więc dopłata za diesla jest szybsza.

Łukasz
Gość
Łukasz

Wymiana oleju co 30 tys km to głupota. Po pierwsze olej jest już bardzo przepracowany a po drugie filtr oleju traci swą przepustowość przez co ciśnienie smarowania jest nieodpowiednie. Potem wielki lament jak się panewka obróci albo turbina padnie.

Piotr001
Gość
Piotr001

Pełna zgoda, ale mówimy o zaleceniach producenta, a nie moich przemyśleniach na temat obsługi serwisowej. Jest taki producent jak Fiat, który zaleca obsługę w Ducato bodajże co 40, czy nawet więcej tysięcy km. Jeżeli miałeś kiedyś auto w leasingu- a po poście wnioskuje, że nie, to musisz wiedzieć, że wymiana co 30 tysięcy, to wymiana co 30 tysięcy, a nie co 15, bo uważam, że tak jest super. Mając nowe auto z gwarancją, za błędne zalecenia producenta nie odpowiadam.

Gość
Gość
Gość

Czytam niemieckie opracowania (i polskie przedruki) i oczom nie wierzę. Chwalą ten samochód i wieszczą sukces sprzedażowy. Skoro nawet niemieckie media tak piszą to chyba czas obejrzeć. wink