Wyposażone w silnik o mocy 250 KM oraz dysponujące ofertą dwóch zawieszeń – Sport i Cup – z samoblokującym mechanizmem różnicowym, Nowe Megane RS zapewnia ekstremalną przyjemność jazdy. Również jego design świadczy o wyraźnie sportowym charakterze tego auta.
Podobnie jak w Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, w Nowym Megane Renault Sport wykorzystano bogate doświadczenie Renault Sport Technologies w zakresie produkcji seryjnych samochodów sportowych.
Mocny
Nowy Megane Renault Sport jest wyposażony w 16-zaworowy turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji, o pojemności skokowej 2.0 l, osiągający moc 250 KM (184 kW) przy 5.500 obr/min oraz moment obrotowy 340 Nm od 3.000 obr/min. Liczne modyfikacje wprowadzone w tym silniku pozwoliły na zwiększenie mocy o 20 KM (+40 Nm) w stosunku do Megane R26.R, który stał się samochodem wzorcowym w świecie seryjnych samochodów sportowych. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki twin-scroll, silnik Renault Sport 2.0 T wykazuje się niezwykle szybkim czasem reakcji i wyjątkowo elastyczną pracą w niskim zakresie obrotów: 80% momentu jest dostępne od 1.900 obr/min. Szeroki zakres działania zapewnia wygodną jazdę na co dzień, ale też pozwala na przedłużenie przyjemności i dynamiczną jazdę aż do odcięcia wtrysku. Silnik współpracuje z mechaniczną skrzynią 6-biegową. Konstruktorzy zwrócili też szczególną uwagę na akustykę pracy silnika Renault Sport 2.0 T, aby w odpowiednim stopniu w kabinie był słyszalny sportowy, rasowy dźwięk wchodzącego na obroty silnika.
Skuteczny
W Nowym Megane Renault Sport zastosowano konstrukcję zawieszenia pochodzącą z aktualnego modelu Megane Renault Sport. Przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem pozwoliło na całkowite oddzielenie funkcji zawieszenia od funkcji prowadzenia samochodu, co znacznie polepszyło trzymanie się drogi i przeniesienie siły napędowej na koła. Podobnie jak w sportowych wersjach Renault Clio i Renault Twingo, w ofercie Nowego Megane Renault Sport są dostępne dwa rodzaje zawieszenia: Sport i Cup z samoblokującym mechanizmem różnicowym, aby zapewnić jak optymalne przeniesienie napędu.
Elektryczne wspomaganie kierownicy posiada wszystkie ulepszenia wprowadzone w Nowym Renault Megane: jest bardziej precyzyjne w działaniu, pozwala kierowcy na lepsze wyczucie drogi i ma bardziej sportową specyfikację. Nowe Megane Renault Sport jest wyposażone w elektroniczny system korygowania toru jazdy ESC, który kierowca może całkowicie odłączyć, aby w pełni poczuć wrażenia ze sportowej jazdy na torze.
Prowokujący
Nowe Megane Renault Sport ma zdecydowanie sportowy wygląd. Przedni zderzak ma wbudowane światła dzienne LED oraz listwę przypominającą nisko opuszczony przód bolidu Formuły 1 R28. Aluminiowe 18-calowe obręcze, centralnie umieszczony wylot rury wydechowej oraz dyfuzor, to atrybuty podkreślające sportowy charakter tego samochodu sygnowanego przez Renault Sport.
Wystrój i wyposażenie kabiny także nawiązują do świata sportów samochodowych. Odnajdziemy tu fotele ze wzmocnionym trzymaniem bocznym, analogowy obrotomierz ze wskaźnikiem i sygnałem dźwiękowym zmiany biegów, specjalną kierownicę z podpórkami pod kciuki oraz aluminiowe nakładki na pedały. Znak Renault Sport jest również umieszczony wewnątrz samochodu, na zagłówkach, tarczy obrotomierza i na desce rozdzielczej.
W Nowym Megane Renault Sport wykorzystano całą wiedzę i doświadczenie Renault Sport Technologies w konstruowaniu seryjnych samochodów sportowych.
Renault Sport Technologies dysponuje bogatym doświadczeniem zdobytym w sportach samochodowych oraz know-how w produkcji przemysłowej seryjnych samochodów sportowych. Samochody Renault Sport są cenione ze względu na znakomite silniki, a także doskonałe zawieszenie o niezaprzeczalnych zaletach sportowych. Świadczy o tym renoma, jaką zdobyły samochody Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, które otrzymały tytuł Sportowego Samochodu Roku, odpowiednio w latach 2007 i 2008.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze