Renault Captur to najlepiej sprzedający się crossover w Europie w 2016 roku, z wynikiem 215.670 egzemplarzy. Teraz w nowej odsłonie jest jeszcze bardziej prestiżowy, wyposażony w zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie, pozostaje wciąż niezwykle praktyczny. Po raz pierwszy także oferowany w ekskluzywnej wersji Initiale Paris. Wraz z Koleosem i Kadjarem tworzą kompletną gamę crossoverów w ofercie Renault.

 

NOWY CAPTUR: JESZCZE BARDZIEJ PRESTIŻOWY
I WYPOSAŻONY W MOBILNE TECHNOLOGIE

 

Mocniejszy i bardziej wyrazisty design

  • Jeszcze większe możliwości personalizacji

Nowy Captur zachowuje podstawowe cechy, które zapewniły mu dotychczasowy sukces, takie jak np. dwukolorowe nadwozie. Możliwość personalizacji jest jeszcze większa, m.in. dzięki trzem nowym kolorom nadwozia – Orange Atacama, Niebieski Ocean i Fioletowy Amethyste (w wersji Initiale Paris) oraz nowemu kolorowi dachu – Szary Platynowy. Teraz  to ponad 30 możliwych kombinacji pozwalających wykreować własny model Captura.

Captur idzie jeszcze dalej, oferując 6 pakietów personalizacji wnętrza o zróżnicowanej kolorystyce
– ozdobne elementy wnętrza w kolorze kości słoniowej, niebieskim, karmelowym, czerwonym, chromu satynowanego czy brązu satynowanego oraz 5 pakietów kolorystycznych personalizacji nadwozia
– zewnętrzne elementy ozdobne w kolorze kości słoniowej, niebieskim, cappuccino, czerwonym i pomarańczowym, ozdobne elementy na felgach, a także na bocznych listwach ochronnych drzwi).

  • Charakterystyczny dla marki układ świateł

Podobnie jak inne nowe modele marki, również Nowy Captur jest wyposażony – zależnie od wersji – w przednie światła Full LED „Pure Vision”. Zapewniają one jeszcze bardziej atrakcyjny design i poprawiają poziom bezpieczeństwa i lepszą widoczność.

W dolnej części zderzaka Captura zamontowane są światła do jazdy dziennej LED, z charakterystycznym dla marki układem w kształcie litery „C”. Światła tylne również otrzymały charakterystyczny układ w kształcie litery „C”. Obydwa układy świateł są widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy.

  • Jeszcze bardziej „crossoverowy” design

Captur zmienia się, aby jeszcze bardziej nawiązać designem do swojego starszego brata – Kadjara. Grill przedni zmienia się i upodabnia do pozostałych crossoverów marki Renault, m.in. poprzez chromowaną listwę ozdobną. Przedni i tylny zderzak wyposażono w nowe osłony podwozia, podkreślające terenowy charakter Captura.

Dla trzech pierwszych poziomów wyposażenia dostępne są cztery modele obręczy kół: dwa 16-calowe, Extreme i Adventure oraz dwa 17-calowe, Emotion i Explore.

  • Stały panoramiczny szklany dach

Zaczynając od trzeciego poziomu wyposażenia możliwy jest wybór opcji stałego panoramicznego szklanego dachu. Nowość ta, dostępna wyłącznie w konfiguracji z dwukolorowym nadwoziem, pozwala na jeszcze lepsze doświetlenie wnętrza Captura.

  • Wyrafinowane wnętrze i intuicyjne wyposażenie

Wnętrze jest jeszcze bardziej wyrafinowane dzięki zastosowanym wysokiej jakości tworzywom, subtelnym chromowanym elementom ozdobnym oraz dyskretnej i eleganckiej kolorystyce. Kierownica wykończona jest bardziej szlachetnymi materiałami, a w wyższych wersjach jest obszyta skórą licową. Dźwignia skrzyni biegów ma bardziej nowoczesny design. Płaty drzwi z harmonijnie wkomponowanymi przyciskami sterowania zyskały nowy wygląd. Lampka sufitowa ma teraz diody LED, a dla wygodnego czytania wbudowano indywidualne lampki.

W wyższych wersjach wyposażenia oferowane są zmienione, obszerniejsze fotele, zapewniające lepsze podparcie boczne i wyższy komfort podróżowania.

Nowy Captur zachował elementy wyposażenia decydujące o jego praktyczności, takie jak szuflada „Easy Life” czy zdejmowana tapicerka.

Pytania do Mario Polla, dyrektora ds. designu Renault Captur

 

Jaki główny cel przyświecał pracom nad designem Nowego Captura?
Captur był pierwszym modelem z nowej gamy SUV-ów Renault. Ważna była zatem zmiana wyglądu zewnętrznego auta i jego dopasowanie do pozostałych dwóch modeli w gamie
– Kadjara i Koleosa. Wnętrze jest bardziej prestiżowe, ponieważ zrezygnowaliśmy z tworzyw wtryskiwanych na rzecz materiałów z powłokami wykończeniowymi. Kolorystyka i użyte materiały są teraz bardziej wyszukane.

Jakie udoskonalenia zostały wprowadzone w Capturze?
Mówiąc ogólnie, położyliśmy większy nacisk na dopracowanie szczegółów i solidność wszystkich wersji. Dzięki włożonym wysiłkom auto wygląda teraz znacznie bardziej luksusowo.

Jaki był powód wprowadzenia wersji INITIALE PARIS?
Wydało nam się, że wersja Initiale Paris w sposób naturalny i spójny wpisze się w krajobraz miejskich SUV-ów. Jest ona ukoronowaniem coraz bogatszego wyposażenia gamy. Wielu klientów wybierających Captura to jednocześnie użytkownicy aut wyższej klasy, poszukujący specyficznych dla tych samochodów parametrów użytkowych przy zachowaniu praktyczności miejskiego SUV-a. Konieczne było zatem stworzenie wersji Captura, który spełni te oczekiwania i w ten sposób wprowadziliśmy INITIALE PARIS.

 

Sygnowane INITIALE PARIS INITIALE PARIS (IP) jest kwintesencją know-how Grupy Renault.

Z przodu wersja IP wyróżnia się specjalnym chromowanym grillem. Przednia i tylna osłona podwozia zyskują specjalne wykończenie w  bardziej dopracowanym, szarym metalizowanym odcieniu. Ten sam kolor powtarza się na obramowaniach szyb i listwach u podstawy szyb z czarnym, lśniącym wykończeniem. Chromowane ozdobne listwy na bokach nadwozia, podobnie jak osłona chłodnicy mają oznakowanie INITIALE PARIS.

INITIALE PARIS wyróżnia się gamą specjalnych kolorów nadwozia, takich jak np. wybrany na debiut rynkowy kolor Fioletowy Amethyste oraz charakterystycznymi 17-calowymi obręczami kół INITIALE PARIS. Captur IP wyposażono także w sekwencyjne kierunkowskazy z diodami LED. Oznakowanie INITIALE PARIS pojawia się ponadto na dolnych listwach ochronnych i progach drzwi oraz na osłonie chłodnicy.

Eksluzywne wnętrze Nowego Renault Captur IP oferuje podgrzewane, obite skórą Nappa fotele, kierownicę również obszytą skórą licową Nappa, liczne chromowane elementy ozdobne, pokrytą skórą deskę rozdzielczą oraz aluminiowe pedały i progi drzwi.

Captur IP oferuje w standardzie wszystkie zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie, zwyczajowo dostępne w opcji w Nowym Capturze, takie jak system kontroli martwego pola, Easy Park Assist, otwieranie drzwi bez użycia rąk oraz bezkluczykowe uruchamianie auta. Do tego dochodzi Bose® Sound System oraz najnowsza wersja systemu multimedialnego R-LINK Evolution, za pomocą której dostęp do wszystkich treści multimedialnych oraz odnajdywanie na smartfonie aplikacji dostosowanych do użytkowania w aucie dzięki systemowi Android Auto™ jest możliwe jednym ruchem.

 

Komplet zaawansowanych technologii do dyspozycji kierowcy

  • Bose® Sound System

Wysokiej klasy system nagłośnienia Bose® Sound System zamienia wnętrze auta w prawdziwą salę koncertową, zapewniając niezwykle czyste i wierne brzmienie przypominające koncert na żywo. Świat muzycznych doznań jest bogatszy dzięki sześciu głośnikom Bose oraz umieszczonemu w bagażniku subwooferowi.

  • Trzy systemy multimedialne: R&Go®, Media Nav Evolution i R-LINK Evolution

Nowy Captur zapewnia dostęp do mobilnych technologii już na pierwszym poziomie wyposażenia dzięki nowemu radioodtwarzaczowi R&Go®. Ten prosty i pomysłowy system zamienia smartfon użytkownika w tablet zamocowany w specjalnym uchwycie. Dzięki niemu użytkownik zyskuje ergonomiczny i intuicyjny dostęp do najbardziej przydatnych w samochodzie funkcji, takich jak nawigacja, telefon, multimedia i informacji o samochodzie.

W wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest  Media Nav Evolution – kompletny system multimedialny najlepszy na rynku pod względem liczby funkcji i stosunku parametrów użytkowych do ceny. Nawigacja z Bluetooth do połączeń telefonicznych, audiostreaming za pośrednictwem smartfona czy też wyświetlanie obrazu z kamery cofania oraz funkcja Driving Eco2 pozwalająca zoptymalizować styl jazdy i zużycie paliwa.

Dzięki R-LINK Evolution i jego usługom on-line Nowy Captur zyskuje najbardziej kompletny system multimedialny dostępny na rynku. Oferuje on większe możliwości personalizacji i jest wyposażony w 7-calowy ekran dotykowy.

W skład R-LINK Evolution wchodzą między innymi: nawigacja z funkcją informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, łączność 3G i Bluetooth, odczyt mediów (zdjęcia, filmy wideo), szeroki wachlarz aplikacji dostępnych poprzez Renault R-LINK Store, zarządzanie systemami wspomagania prowadzenia (zależnie od wersji).

  • Po raz pierwszy R-LINK Evolution jest kompatybilny z systemem Android Auto™

Wraz z Nowym Renault Captur, R-LINK Evolution po raz pierwszy staje się kompatybilny z systemem Android Auto. Dostępny w standardzie system Android Auto umożliwia za pośrednictwem 7” pojemnościowego ekranu R-LINK Evolution, korzystanie z aplikacji zainstalowanych bezpośrednio na smartfonie i kompatybilnych z prowadzeniem auta: telefonu, nawigacji, odtwarzania muzyki i poczty elektronicznej. Nowy Captur jest pierwszym pojazdem Renault z segmentów A i B z tą technologią.

W wyższych segmentach auta z gamy Renault wyposażone w R-LINK 2, takie jak Nowy Scénic, będą kompatybilne z systemami Android Auto i Apple CarPlay.

  • Nowe technologie ułatwiające prowadzenie auta

Oferta Nowego Captura po raz pierwszy obejmuje dostępny w opcji od trzeciego poziomu wyposażenia system kontroli martwego pola (Blind Spot Warning). Cztery czujniki wykrywają obecność innych pojazdów, także jednośladowych, które znajdują się w martwych polach bocznych lusterek. W przypadku wykrycia obecności przez ponad sekundę innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, w lusterku  natychmiast zapala się kontrolka ostrzegawcza. Ten system, który działa  przy prędkościach od 30 do 140 km/h,  zwiększa bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi. Oprócz czujników cofania z tyłu, Nowy Captur oferuje w zależności od wersji czujniki cofania z przodu i kamerę cofania. Ułatwiają one wykonywanie manewrów i pozwalają uniknąć drobnych stłuczek czy zarysowań podczas jazdy po mieście.

Inną nowością jest dostępny w wyższych wersjach wyposażenia system wspomagania parkowania bez użycia rąk (Easy Park Assist), który ułatwia parkowanie w każdej sytuacji. Kierowca wybiera najpierw rodzaj miejsca postojowego, na jakim chce zaparkować: równoległe, prostopadłe lub ukośne. Kiedy auto porusza się z prędkością poniżej 30 km/h, system wykrywa każde dostępne miejsce. Następnie system oblicza i kontroluje tor jazdy samochodu, kierowca nie musi dotykać kierownicy i steruje  jedynie pedałami gazu i hamulca.

 

KOMPLETNA GAMA CROSSOVERÓW

 

Trzy crossovery do trzech rodzajów zastosowań

Wprowadzając Nowego Captura, Renault kontynuuje odnawianie oferty produktowej i potwierdza swoje zamiary podboju rynku crossoverów swoimi trzema modelami:

  • Nowym Renault CAPTUR – personalizowalnym, miejskim crossoverem z segmentu B.
  • Nowym Renault KOLEOS – wprowadzonym na rynki pozaeuropejskie w 2016 roku, który trafi do Europy w czerwcu br. (w Polsce we wrześniu). To model z segmentu D, łączący w sobie cechy crossovera z parametrami użytkowymi wysokiej klasy sedana.
  • Renault KADJAR – stworzonym do wypadów po bezdrożach, z segmentu C, wprowadzonym do sprzedaży w Europie w 2015 roku. Kadjar, lancé en 2015 en Europe, le crossover séduisant taillé pour l’évasion.

Każdy z tych trzech modeli wyróżnia atrakcyjny design, który podkreśla dynamikę i solidność konstrukcji oraz komfort wnętrza. Jest to również najważniejsze kryterium przy zakupie samochodu.

Potwierdzony sukces handlowy i światowe ambicje

Renault CAPTUR jest jednym z bestsellerów Grupy Renault. Drugi rok z rzędu Captur jest liderem w swoim segmencie pod względem sprzedaży na rynku europejskim z wynikiem 215.670 egzemplarzy sprzedanych w 2016 roku, co stanowi wzrost o 10,8% w porównaniu do roku 2015. Cztery lata po inauguracji stał się nowym standardem w swoim segmencie.

W ciągu niecałych dwóch lat od wprowadzenia na rynek Kadjar  zdobył solidną pozycję w segmencie C. Niemal 128 tys. egzemplarzy tego modelu zostało sprzedanych w Europie w 2016 roku, w warunkach bardzo silnej konkurencji. Kadjar celuje również bardzo mocno w rynki pozaeuropejskie, będąc pierwszym modelem Grupy produkowanym w Chinach i dostępnym obecnie w niemal 70 krajach.

Rynki pozaeuropejskie są także celem podboju Nowego Reanult KOLEOS. W Azji, zaledwie 6 miesięcy po wprowadzeniu do sprzedaży złożono na ten model 35 tys. zamówień. Jego wejście na rynek europejski w czerwcu 2017 roku, tak jak pozostałe crossovery Renault, przyczyni się do  umocnienia pozytywnego wizerunku marki. Opracowany we Francji i mający wejść do sprzedaży w Europie w czerwcu br. Koleos ma  wszelkie atuty, aby stać się sztandarowym crossoverem Grupy Renault na wszystkich rynkach.

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

8 komentarzy do "Nowe Renault Captur – kompletna gama crossoverów gotowa na podbój świata"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
spoogie
Gość

Kadjar, lancé en 2015 en Europe, le crossover séduisant taillé pour l’évasion.
Je ne comprends absolument pas monsierur ;)

pawelhks
Gość

I właśnie jakiś kretyn z reno pisząc o jeszcze większym prestiżu sympatycznego auta jakim jest Captur zrobił równocześnie z Koleosa crossovera, podczas gdy każdy myślał że to SUV. Czy ktoś kieruje się przy kupnie samochodu taką bleblanina jak powyżej?

ToJa
Gość

Wnętrze Initiale Paris fajne. Dobrze, że jest „mocna” wersja wyposażeniowa. Będzie sukces :)

Renault ewidentnie podpatruje Peuogeota, który mocno poszedł w jakość. Oby tak dalej Francuzi!

Roman
Gość

a czy dalej w tym crossoverze stosowany jest 3-cylindrowy motorek o pojemności 900 ccm (jeden z forumowiczów określił go znakomicie jako turboflaszka), który bez wątpienia jest świetny ale do napędu Renault Twingo lub co najwyżej Clio, ale dla prawdziwego crossovera to jednak trochę za mało

Maruda
Gość

Tylko ten 0,9 wcale nie jest zły! Dla kobiety albo osoby starszej zupełnie wystarcza. Mało pali, cichy, tania obsługa. Czego chcieć więcej?

Rysiek
Gość

Szkoda, że nie ma Grand Captura. W Rosji jest chyba Kaptur, który jest dłuższy, ale to nie to. Przydał by się taki podniesiony Clio Grand. A jak komuś nie podoba się 900-tka to dokłada 3tys i ma 120km. To na taki samochodzik jest z górką. A wiadomo kiedy będą te lifty dostępne w salonach PL, bo nie wiem czy czekać, czy iść w coś innego?

ToJa
Gość

To już by była kanibalizacja Kadjara :) Zobaczymy jak Oplowi wyjdzie wewn. konkurencja Mokki i Corssland-X.

Maciek
Gość

Co to znaczy: „A jak komuś nie podoba się 900-tka to dokłada 3tys i ma 120km.” To autko pojedzie z silnikiem 900 cm3 jakieś 600-700 km na jednym tankowaniu, nie trzeba dokładać nic (więcej niż 120 km zasięgu to mają nawet najgorsze auta elektryczne). Ale silniczek 90 KM to jednak za mało, szczególnie jak auto będzie obciążone.

wpDiscuz