Ze względu na nowe wytyczne dotyczące emisji spalin, Citroen wprowadza do oferty nowe silniki Diesla. Zmiany dotyczą modelu C3 oraz C3 Aircross.
Od 1 września 2018 roku zacznie obowiązywać nowa procedura homologacji pojazdów o nazwie Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), czyli Światowa Zharmonizowana Procedura Testów Pojazdów Lekkich. Każdy samochód, zanim trafi na europejski rynek, będzie musiał przejść nowe badanie emisji spalin, które w porównaniu do wcześniejszego NEDC, pozwala na bardziej realistyczny pomiar zanieczyszczenia, jakie powoduje. Producenci samochodów przygotowują się do zmian, co poskutkowało m.in. wstrzymaniem produkcji Peugeota 308 GTi. Aktualizacja oferty napędów obejmie również Citroena. We Francji można już konfigurować modele C3 oraz C3 Aircross z nowymi jednostkami wysokoprężnymi, które zastąpią dotychczasowe silniki 1.6 HDi 75 oraz 1.6 BlueHDi 100. W Polsce na chwilę obecną obowiązuje jeszcze poprzedni konfigurator, ale wkrótce nowe napędy trafią także na nasz rynek
Citroen C3 Aircross będzie oferowany z 1.5-litrową jednostką BlueHDi generującą 100 KM. Jest to obecnie jedyna wersja z dieslem dla tego modelu we Francji. Wcześniej pojazd można było zamawiać także ze 120-konnym silnikiem BlueHDi o pojemności 1.6 litra. Do oferty powinna niedługo trafić mocniejsza opcja, najprawdopodobniej będzie to wariant 130-konny.
Z oferty Citroena C3 zniknie silnik o mocy 75 KM. Będzie dostępny wyłącznie do wyczerpania zapasów. Samochód z dieslem będzie można zamawiać wyłącznie w wariancie 100-konnym.
Podstawowa wersja Citroena C3 z silnikiem 1.5 BlueHDi 100 KM kosztuje we Francji 18.400 euro, natomiast za wyższą wersję wyposażeniową Feel z nową jednostką wysokoprężną trzeba zapłacić 20.250 euro. Citroen C3 Aircross z dieslem wiąże się z wydatkiem 19.150 euro za podstawowy wariant Live.
Źródło: Citroen.fr
Najnowsze komentarze