Citroën pokazuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie nowe oblicze. Wystawia na oryginalnie zaprojektowanym stoisku sześć modeli wprowadzonych na rynek europejski w niespełna dwa lata. Nowoczesna i wyrazista gama ukazuje konsekwentne jak nigdy dotąd nowe oblicze Marki Citroën. Samochody czerpią z kodu genetycznego Marki i mają ten sam odważny i niepowtarzalny styl i komfort zgodny z ideą programu Citroën Advanced Comfort®.
– Światowa premiera: nowy Berlingo – trzecia generacja kultowego samochodu.
– Po raz pierwszy na międzynarodowych targach: nowy C4 Cactus, ultrakomfortowy hatchback wyposażony w system zawieszenia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi.
– Wprowadzenie nowej nazwy dla całej oferty minivanów. Będą one sprzedawane pod nazwę handlową SpaceTourer, która zastąpi nazwę Picasso. Citroën zaprezentuje również serię specjalną C4 SpaceTourer Rip Curl, a także model SpaceTourer Rip Curl Concept.
– Mocna ofensywa SUV-ów: nowy kompaktowy SUV C3 Aircross (sprzedał się do tej pory w liczbie 50.000 egzemplarzy) i bestseller Marki – nowy C3 w specjalnej serii „ELLE”.
Dynamika rozwoju Marki, poza samymi produktami, wyraża się również konsekwentną i spójną identyfikacją wizualną marki od punktów sprzedaży, takich jak stoisko na Salonie, po nowe usługi związane z mobilnością. Wszystkie zmiany mają zapewnić klientom jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze korzystanie z produktów marki.
Na stoisku o powierzchni 1.100 m2 marka Citroën prezentuje nowoczesną gamę całkowicie odmłodzonych samochodów. Świadczy ona o pełnej spójności ofensywy produktowej. Każdy z modeli ma typową dla Citroëna stylistykę i reprezentuje to samo nowoczesne i kompleksowe podejście zapewniające wysoki poziom komfortu zgodnie z ideą programu Citroën Advanced Comfort®.
W 2017 roku marka osiągnęła wzrost na rynkach światowych na poziomie 7,5% (z wyłączeniem Chin). W Europie pobiła rekord ostatnich sześciu lat – sprzedała 786.000 samochodów. Coraz większej liczbie sprzedanych samochodów towarzyszy wzrost udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Dalszy wzrost marki w 2018 roku będzie się opierał na gamie odnowionych modeli:
PREMIERA ŚWIATOWA – NOWY BERLINGO – KULTOWY SAMOCHÓD W NOWEJ ODSŁONIE
Citroën, który w 1996 r. stworzył segment „kombivanów” przedstawia dziś nowego Berlingo. Trzecia generacja modelu to kontynuacja sagi tego kultowego samochodu, który w ciągu lat wprowadził wiele innowacji. Stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnerem w każdej formie wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowoczesna stylistyka i komfort sprawiają, że nowy Berlingo jest całkowicie spójny z linią ostatnich modeli marki. Nowa linia nadwozia i stylistyka nowego Citroëna Berlingo nadają mu zdecydowany charakter. Pomysłowo zaprojektowany, dzięki większej przestrzeni i modułowości jest łatwiejszy w użytkowaniu na co dzień. Model jest wyposażony w nową platformę, układy napędowe najnowszej generacji i nowe zawieszenie, które zapewnia komfort. W skład oferty wchodzi także 19 systemów wspomagania prowadzenia i cztery systemy łączności. Nowy Citroën Berlingo jest dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi). W sprzedaży znajdzie się w drugiej połowie 2018 roku.
NOWY C4 CACTUS – ULTRAKOMFORTOWY I KOMPAKTOWY HATCHBACK
Citroën prezentuje po raz pierwszy na międzynarodowym salonie nowego C4 Cactus. To nowa oferta ultrakomfortowego hatchbacka. Marka wprowadziła dogłębne zmiany w modelu C4 Cactus, który przeszedł gruntowną ewolucję pod względem technologii i silników. Jednocześnie wyróżnia się wyjątkowym charakterem i komfortem. Jego styl jest śmiały i nowoczesny, a jednocześnie staje się bardziej prestiżowy. W ramach programu Citroën Advanced Comfort® nowy C4 Cactus inauguruje na rynku europejskim całkowicie nowe zawieszenie z technologią Progressive Hydraulic Cushions™, czyli progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Dzięki niej coraz więcej klientów będzie mogło doświadczyć wyjątkowo płynnej jazdy i poczuć efekt „latającego dywanu”. Jednocześnie w ramach światowej premiery, model zostanie wyposażony w fotele Advanced Comfort.
PEŁNA OFERTA NOWOCZESNYCH I UZUPEŁNIAJĄCYCH SIĘ MINIVANÓW
Nowa nazwa gamy – SpaceTourer będzie obowiązywała dla całej oferty obejmującej trzy minivany. Z okazji Salonu Samochodowego w Genewie i wprowadzenia nowej, automatycznej skrzyni biegów EAT8, Citroën zmienia nazwę C4 i Grand C4 Picasso na C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer. W ramach ujednolicania nazewnictwa Marka łączy nowoczesne i uzupełniające się samochody 5 – 9 osobowe w jedną linię produktową. Oparte na platformie EMP2 modele C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer i SpaceTourer cechuje dopracowana stylistyka, technologia i silniki najnowszej generacji oraz wyjątkowy komfort.
Citroën kontynuuje współpracę z marką Rip Curl i przedstawia koncepcyjny model zapewniający wyjątkową mobilność – SpaceTourer Rip Curl Concept. Ten nowoczesny van jest nową interpretacją modelu SpaceTourer. Przeznaczony dla fanów sportów outdoorowych, charakteryzuje się zwiększonymi możliwościami pokonywania przeszkód dzięki modyfikacji napędu na 4×4, którą wykonała firma Automobiles Dangel. SpaceTourer Rip Curl Concept zrywa ze wszystkimi ograniczeniami dzięki wykonanej przez firmę PSS zabudowie w stylu kompaktowego minikampera. Obie modyfikacje są dostępne w modelu SpaceTourer.
Samochód koncepcyjny jest wystawiany obok serii specjalnej C4 SpaceTourer Rip Curl, która niebawem wejdzie na rynek.
DWA BESTSELLERY – NOWY C3 I NOWY KOMPAKTOWY SUV C3 AIRCROSS
Oba modele są symbolem sukcesu nowego pozycjonowania marki Citroën. Nowy C3 osiągnął już pułap 300 000 sprzedanych egzemplarzy i wystawiany jest na Salonie w nowej, life-styl’owej serii specjalnej „C3 ELLE”. Z kolei Nowy kompaktowy SUV C3 Aircross, pierwszy model europejskiej ofensywy SUV-ów marki Citroën, o wyjątkowym charakterze i referencyjnym poziomie przestronności i modularności w segmencie, sprzedał się już w liczbie 50.000 egzemplarzy.
Wzrost sprzedaży był możliwy także dzięki modernizacji sieci sprzedaży marki, która podobnie jak przytulne i kolorowe stoisko marki na Salonie zmienia się, aby dostosowywać się do nowych modeli konsumpcji i być bliżej klienta. Przykładem są nowe miejskie salony sprzedaży samochodów „Maison Citroën”.
Natomiast wdrażane obecnie usługi, takie jak Citroën Advisor, Rent& Smile czy Earn&Drive ułatwiają użytkowanie samochodów, zwiększają zaufanie klientów do marki.
1. ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO BERLINGO TRZECIEJ GENERACJI
Citroën, przedstawi premierowo Nowego Berlingo. Trzecia generacja kontynuuje sagę tego nietuzinkowego i funkcjonalnego samochodu, który w ciągu tych lat wprowadził wiele innowacji i stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnerem dla każdej formy wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowy Berlingo jest w pełni spójny z linią ostatnich modeli marki. Jego stylistyka i komfort sprawiają, że jest bardziej nowoczesny. Jednocześnie podkreśla świeżość rozwiązań oraz funkcjonalność, które złożyły się na sukces tego kultowego modelu. Dotychczas Berlingo sprzedał się w liczbie ponad 1,7 miliona egzemplarzy. Nowa generacja przyjmuje język stylistyczny Citroëna i nową sylwetkę, które nadają mu solidny i przyjazny wygląd. Nowy Berlingo jest też jeszcze bardziej modułowy i przestrzenny. Oferuje łatwiejsze użytkowanie na co dzień dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze aż do przedniego fotela pasażera, również składanego, długości powierzchni ładunkowej 2,70 m, dodatkowym 100 l pojemności bagażnika. Model wpisuje się doskonale w wymogi czasów za sprawą nowej platformy, oferty 19 systemów wspomagania prowadzenia i 4 systemów łączności, jednostek napędowych najnowszej generacji, jak nowy silnik wysokoprężny BlueHDi 1,5 lub automatyczna skrzynia biegów EAT8 oraz dzięki nowemu zawieszeniu zapewniającemu komfort. Nowy Citroën Berlingo teraz dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi, będzie miał swoją światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. Zostanie wprowadzony do sprzedaży w drugiej połowie 2018 r.
NOWA ODSŁONA KULTOWEGO SAMOCHODU
Wprowadzając na rynek nowy model Berlingo, Marka Citroën dokonuje ewolucji w prawdziwej ikonie segmentu kombivanów, która jest w ofercie od 22 lat. Model stał się punktem odniesienia dla samochodów tego typu do tego stopnia, że w niektórych krajach jego nazwa stała się synonimem całego segmentu. Ten ważny gracz w segmencie kombivanów wprowadził wiele innowacji, dzięki którym zaznaczył swoją odmienność i stał się wyznacznikiem nowych standardów pod względem wszechstronności i funkcjonalności. Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop® lub otwieranej tylnej szyby. Wprowadzone modyfikacje okazały się niezwykle korzystne dla jego stylistyki, komfortu i dynamicznych właściwości jezdnych. Berlingo nie boi się upływu czasu. W 2017 roku sprzedano 165.000 egzemplarzy samochodów osobowych i użytkowych drugiej generacji, której produkcja rozpoczęła się w 2008 roku. Wynik ten był lepszy niż w rekordowym 2016 roku. W 2017 roku Citroën Berlingo był najlepiej sprzedającym się modelem marki w niemal 17 krajach. Dziś jest drugim w rankingach sprzedaży modelem Citroëna po C3, a w Europie drugim najlepiej sprzedającym się modelem kombivana i należy do pierwszej trójki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W sumie od chwili wprowadzenia na rynek w 1996 r. wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu.
Wraz z trzecią generacją Berlingo w wersji osobowej Citroën odsłania ważny model zarówno dla marki, jak i dla segmentu. Wciąż popularny samochód jest doskonałą ofertą dla rodzin czy seniorów. Jest dla nich idealnym partnerem w prowadzeniu aktywnego stylu życia. Odbiorcy ci stanowią grupę społeczną przywiązaną do posiadania nietuzinkowego, sympatycznego i dyskretnego samochodu. Przede wszystkim szukają w nim przestronności, funkcjonalności i prostoty przy zachowaniu jednocześnie lepszej stylistyki, komfortu i nowoczesności. Pod względem stylu i komfortu Nowy Citroën Berlingo jest odpowiedzią na nowe hasło marki „Inspired By You”.
WYRAZISTY SAMOCHÓD – STYLISTYKA TYPOWA DLA NOWYCH MODELI CITROËNA
Nowy Citroën Berlingo jest bardziej nowoczesny, ma solidny i imponujący wygląd. Nie traci przy tym swojego świeżego i nietuzinkowego charakteru:
– zmieniona sylwetka z wysuniętą przednią szybą, wyższym i krótszym przodem dzięki między innymi zastosowaniu platformy EMP2, która umożliwia skrócenie przedniego zwisu,
– przód spójny ze stylistyką marki Citroën, z dwupoziomowym układem świateł i oryginalnymi, zaokrąglonymi światłami przeciwmgłowymi,
– płynna sylwetka o wyprofilowanych bokach, panele Airbump® w dolnej części drzwi czy też linia dachu, która dodaje sylwetce dynamiki,
– minimalistyczne wnętrze, w duchu Citroëna, i zróżnicowane wersji wyposażenia wnętrza,
– możliwości personalizacji za pomocą elementów kolorystycznych: pakiety Pack Color White lub Orange (pakiet XTR),
– dwie długości nadwozia M i XL (4,40 m i 4,75 m) dostępnych w wersji 5- i 7-miejscowej.
WIĘCEJ INTELIGENTNYCH ROZWIĄZAŃ DLA ZAPEWNIENIA ŁATWOŚCI OBSŁUGI I KOMFORTU
Nowy Citroën Berlingo w pełni wykorzystuje swoje mocne strony, aby ułatwić użytkowanie:
– Wyjątkowa modułowość dzięki trzem jednakowej wielkości niezależnym tylnym fotelom, które można złożyć za pomocą prostego przycisku Magic flat®* umieszczonego w bagażniku. W połączeniu ze składanym przednim fotelem pasażera pozwala to uzyskać całkowicie płaską podłogę i długość ładowania do 2,70 m w przypadku nadwozia w rozmiarze M i 3,05 m w rozmiarze XL,
– Dwoje dużych bocznych drzwi przesuwnych wyposażonych teraz w elektrycznie opuszczane szyby,
– Wzorcowa w tej klasie pojemność bagażnika, powiększona o 100 l do 775 l w przypadku nadwozia w rozmiarze M. Łatwy dostęp do bagażnika dzięki otwieranemu tylnemu oknu i 2-pozycyjnej półce,
– 28 bardziej pomysłowych i bardziej obszernych schowków o łącznej objętości do 186 litrów. Należą do nich wielofunkcyjny system Modutop® nowej generacji zapewniający lepsze doświetlenie wnętrza lub schowek Top Box, wyjątkowy dzięki sufitowej poduszce powietrznej Airbag in Roof.
Ponadto nowy Citroën Berlingo zyskuje także na funkcjonalności dzięki:
– Platformie EMP2, która pozwala na zwiększenie zwrotności (elektryczne wspomaganie kierownicy, średnica skrętu), zoptymalizowanie masy oraz na dostęp do najnowszych technologii wspomagania prowadzenia. Część tylna platformy pozostaje bez zmian w celu uzyskania większej ładowności i zachowania dotychczasowej szerokości między nadkolami,
– 19 technologiom wspomagania prowadzenia, takim jak kolorowy wyświetlacz przezierny (Head-up Display), aktywny regulator prędkości, elektryczny hamulec postojowy, kamera cofania z funkcją Top Rear Vision, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy,
– Czterem technologiom usług łączności, takim jak CITROËN Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona,
– Nowemu zawieszeniu stanowiącemu kwintesencję know-how Citroëna w zakresie komfortu,
– Szerokiej gamie wydajnych układów napędowych, takich jak nowy silnik BlueHDi 1.5 lub automatyczna skrzynia biegów EAT8, a także silnik PureTech 1.2.
*indywidualne składane fotele będą dostępne już w chwili wejścia modelu do sprzedaży, system Magic flat® będzie dostępny na wiosnę 2019 r.
2. NOWY C4 CACTUS – ULTRAKOMFORTOWY HATCHBACK
Citroën zaprezentował nowy, kompaktowy hatchback – C4 Cactus. Model poddano gruntownym zmianom, szczególnie w zakresie rozwiązań technologicznych jak i jednostek napędowych. Zmiany spowodowały, że na tle konkurencji wyróżnia się wyjątkowym poziomem komfortu. Samochód zachował tę samą śmiałą i nowoczesną stylistykę, a przy tym zyskał na prestiżu. Wnętrze nowego C4 Cactus wyróżnia się niespotykanym komfortem. Objęty programem Citroën Advanced Comfort®, nowy Citroën C4 Cactus jest pierwszym w Europie modelem marki wyposażonym w zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC). Zapewniają one pasażerom efekt „latającego dywanu” W ramach światowej premiery w modelu zaprezentowano też siedzenia Advanced Comfort®. Obdarzony unikatową osobowością nowy C4 Cactus jest ultrakomfortowym hatchbackiem, który zostanie wprowadzony do sprzedaży już w pierwszym kwartale 2018 roku i zapoczątkuje nową jakość komfortu w segmencie samochodów kompaktowych.
Po inauguracji modelu C3 w 2016 roku i ofensywie SUV-ów C3 Aircross i C5 Aircross w 2017 roku, Citroën wkracza w kolejny etap ofensywy produktowej i prezentuje nowego kompaktowego hatchbacka C4 Cactus. Samochód wprowadza powiew świeżości do segmentu kompaktowych hatchbacków. Łączy unikatowy charakter ze wzorcowym komfortem modelu C4. Nowy C4 Cactus umacnia także standard wyposażenia, spełniając wymogi tego segmentu za sprawą 12 systemów wspomagania prowadzenia, trzech technologii łączności oraz zespołów napędowych o mocy do 130 KM i dodającej prestiżu stylistyce.
Nowoczesny i wyróżniający się stylistycznie nowy C4 Cactus oferuje pasażerom niespotykany poziom komfortu. W tym celu Citroën sięgnął do swojego bogatego doświadczenia w zakresie hydraulicznego zawieszenia. W nowym Citroënie C4 Cactus po raz pierwszy w Europie zostanie wprowadzone zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC). Nowy model oferuje także unikatowe w skali świata siedzenia Advanced Comfort®, które zapewniają niezrównaną wygodę i komfort jazdy.
ODWAŻNA STYLISTYKA JEDYNEGO W SWOIM RODZAJU HATCHBACKA
Nowy C4 Cactus w naturalny sposób pokazuje swoją odmienność poprzez szeroki i wyrazisty przód nadwozia, zmienioną linię poszyć drzwi i zmieniony tył z nowymi światłami LED 3D. Wprowadza powiew świeżości do skostniałych kanonów w segmencie kompaktowych hatchbacków dzięki proporcjonalnej, pełnej bryle nadwozia i czystej, monolitycznej sylwetce. Kompaktowe wymiary nadwozia, duży, wynoszący 2,60 m rozstaw osi oraz krótki przedni tylny zwis zapewniają mu nadzwyczajną zwrotność i dynamikę w mieście przy zachowaniu oczekiwanej w tym segmencie przestronności wnętrza. Nadwozie charakteryzuje szereg typowych dla Citroëna elementów stylistycznych, które podkreślają płynność sylwetki. Należą do nich panele Airbump® w dolnej części drzwi, które tworzą jednolitą powierzchnię szyby oraz tzw.„pływający” dach, a także dwupoziomowe przednie światła i charakterystyczny układ tylnych świateł LED z efektem 3D. Nowy C4 Cactus jest dostępny w 31 wariantach personalizacji nadwozia, na które składa się 9 kolorów nadwoizai 4 pakiety kolorystyczne z szeregiem subtelnych, barwnych akcentów. To pozwala klientom na stworzenie samochodu wyrażającego ich osobowość. Funkcjonalne, przestronne wnętrze o czystych liniach już od pierwszej chwili budzi poczucie spokoju i bezpieczeństwa. W ofercie dostępnych jest pięć bogatych, zróżnicowanych kolorystycznie konfiguracji wnętrza, które tworzą atmosferę pełną światła i spokoju.
ULTRAKOMFORTOWY HATCHBACK – NOWY WYMIAR KOMFORTU DOSTĘPNY DLA WSZYSTKICH
Nowy C4 Cactus wprowadza pojęcie komfortu w zupełnie nowy wymiar. Wykorzystując wszystkie elementy programu Citroën Advanced Comfort®, nowy C4 Cactus zapoczątkowuje w Europie nowy etap technologicznych innowacji dzięki nowoczesnemu i kompleksowemu podejściu do komfortu. W rezultacie samochód oferuje niezrównany poziom komfortu jazdy dzięki zastosowaniu, w ramach po raz pierwszy w Europie, zawieszenia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC), które filtruje nierówności drogi i daje wrażenie podróżowania „latającym dywanem”. Nowy C4 Cactus oferuje również w ramach światowej premiery nowe siedzenia Advanced Comfort, które zapewniają wyjątkową wygodę użytkowania i równie wyjątkowy komfort pozycji ciała. Nowy C4 Cactus to również postęp w zakresie izolacji akustycznej i wyposażenia ułatwiającego codzienne użytkowanie samochodu. Zapewnia pasażerom bezstresowe warunki podróżowania dzięki 12 systemom wspomagania prowadzenia i trzem technologiom usług mobilnych. Nowoczesne, mocne i energetycznie efektywne silniki gwarantują przyjemność prowadzenia i spokój ducha za kierownicą nowego C4 Cactus.
3. KOMPLETNA OFERTA NOWOCZESNYCH I UZUPEŁNIAJĄCYCH SIĘ VANÓW
SPACETOURER – JEDNA NAZWA DLA KOMPLETNEJ OFERTY VANÓW
Na firmowym stoisku marka zaprezentowała rozległe know-how w zakresie konstruowania vanów. Pokazuje całą rodzinę samochodów, która zajmuje istotne miejsce w strategii nowego pozycjonowania Citroëna z udziałem modeli, które uzupełniają ofertę hatchbacków i SUV-ów. Z okazji Salonu Samochodowego w Genewie i wprowadzenia nowej, automatycznej skrzyni biegów EAT8, Citroën zmienia nazwę C4 i Grand C4 Picasso na C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer. W ramach ujednolicania nazewnictwa Marka łączy nowoczesne i uzupełniające się samochody 5 – 9 osobowe w jedną linię produktową. Zmiana była konieczna dla wyróżnienia tej nowej rodziny, która od momentu pojawienia się modelu SpaceTourer nie ogranicza się już do oferty Picasso. Nowa nazwa wyróżnia technologicznie zaawansowane modele o silnej osobowości i muskularnych liniach nadwozia. Ilustrują one nowoczesną wizję segmentu, który uległ istotnym przeobrażeniom, i którego kanony w radykalny sposób zmieniły się od czasów pierwszej generacji.
Nazwa SpaceTourer podąża z duchem czasu i symbolizuje wirtualną, nieograniczoną przestrzeń wnętrza i ucieczkę od codzienności. W naturalny sposób staje się sygnaturą wszystkich vanów Marki, które cieszą się powszechnym uznaniem ze względu na prestiżową stylistykę i doskonałe właściwości jezdne, idealnie nadające się do wypraw w nieznane. C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer i SpaceTourer charakteryzuje wyrazista stylistyka oraz unikatowy w tej klasie samochodów komfort podróżowania. Wykorzystano w nich bogate know-how Citroëna w zakresie przestronności wnętrza, praktycznych rozwiązań i dobrego samopoczucia w kabinie. Modele zbudowane na platformie EMP2 wyróżniają się doskonałymi właściwościami jezdnymi i efektywnością energetyczną. Zastosowano w nich szereg użytecznych technologii służących wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa i łatwości w codziennym użytkowaniu. Pod nową, wspólną nazwą kryją się oczekiwania tej samej grupy docelowej klientów, których potrzeby zmieniają się w zależności od wielkości danego modelu. Ta kompletna oferta Citroëna jest zainspirowana sposobami korzystania z samochodu i stanowi odpowiedź na ich zróżnicowane oczekiwania.
SPACETOURER RIP CURL CONCEPT – WYPRAWA W NIEZNANE BEZ GRANIC!
Po trwającej od października 2017 do stycznia 2018 roku podróży po Europie po najpiękniejszych miejscach windsurfingowych z udziałem teamu Rip Curl, SpaceTourer Rip Curl Concept dotarł do ostatniego etapu wyprawy – Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. To okazja, aby odkryć lub ponownie zobaczyć na stoisku Citroëna ten unikatowy, koncepcyjny van 4×4: przyjazny, stworzony do przygody, idealnie przystosowany do ucieczki od codzienności i nieuznający ograniczeń, w którym wykorzystano bogate doświadczenie partnerskiej marki Rip Curl. Obie marki, które są tak samo zafascynowanie przygodą i odkrywaniem nowych terytoriów, określanymi przez Rip Curl mianem „The Search”, w naturalny sposób zdecydowały o kontynuowaniu współpracy, której obiektem stał się model SpaceTourer. Samochód jest szczególnym przykładem zwrotności, właściwości jezdnych i użytecznych technologii. Space Tourer zawiera w sobie całe bogactwo know-how marki w zakresie stylistyki, przestronności wnętrza i komfortu. Firma Rip Curl, lider w świecie surfingu od 1969 roku, wniosła ze swojej strony unikatowe doświadczenie, dzięki któremu model ten jest praktycznym narzędziem dla fanów sportów outdoorowych i ucieczki od codzienności.
Stylowe nadwozie i wnętrze tego funkcjonalnego, koncepcyjnego camping-cara podkreślają oryginalne, specjalnie dobrane kolory i materiały. Nadają mu sportowy, surfingowy i outdoorowy charakter. SpaceTourer przeobraził się w prawdziwego, kompaktowego, solidnego i praktycznego kampera. Po przebudowie wykonanej przez firmę Pössl, europejskiego lidera w konstruowaniu kamperów na bazie furgonów, użytkownik może uwolnić się od wszelkich ograniczeń i w pełni cieszyć się przygodą. Chcąc sprostać intensywnemu użytkowaniu, rozwinięto możliwości terenowe poprzez zwiększenie prześwitu i zastosowanie napędu 4×4 wykonanego przez firmę Automobiles Dangel. Układ napędowy 4×4 zapewnia maksimum swobody z zachowaniem wszystkich parametrów trzymania się drogi i bezpieczeństwa właściwych dla SpaceTourera. Silnik BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach zapewnia dużą moc i wszechstronność w każdej sytuacji. Obie modyfikacje są już dostępne w gamie SpaceTourera.
Połączenie oryginalnej stylistyki z ucieczką od codzienności
SpaceTourer Rip Curl Concept pretenduje do miana kultowego modelu w uprawianiu sportów plenerowych i wpisuje się w kanony stylistyczne legendarnych vanów surferów, w szczególności poprzez dwukolorowe nadwozie. Kolory modelu kojarzą się z wytrzymałością i życiem w harmonii z naturą. Górna część nadwozia ma kolor ciemnego khaki, a część dolna jest świetlistobeżowa. Pozioma listwa w kolorze żółtym Fluo podkreśla boczną linię nadwozia i wprowadza świeży, żywy akcent między górną i dolną płaszczyzną. Podnoszony dach również w kolorze khaki, po podniesieniu ukazuje kolorystycznie dobrane materiały z tkaninowymi paskami w kolorze żółtym Fluo. Aluminiowe, 17-calowe, diamentowane felgi są wykończone w tym samym kolorze, co dolna część nadwozia. Dla wzmocnienia terenowego wyglądu samochodu przedni i tylny zderzak wyposażono w ochronne osłony w szarym, matowym kolorze.
Kolorystyka wnętrza harmonizuje z kolorami nadwozia. Poziome linie siedzeń podkreślają wrażenie przestrzeni w kabinie. Główna część siedzeń jest pokryta elegancką skórą w kolorze khaki z poziomymi ozdobnymi haftami. Górne partie oparć, zagłówki, wstawki w płatach drzwi i przednie części siedzisk są pokryte ciemnoszarą, niezwykle miękką w dotyku alcantarą. Punktowe akcenty w kolorze żółtym Fluo – przeszycia siedzeń i listwy – tworzą efekt kontrastu i nawiązują do koloru listwy oddzielającej górną i dolną część nadwozia. Oprócz siedzeń również miejsce kierowcy ma specyficzne wykończenie z ozdobnymi elementami w kolorze żółtym Fluo w desce rozdzielczej, kierownicy i płatach drzwi, co wzmacnia wyrazisty wizerunek tego koncepcyjnego modelu.
Od nowoczesnego vana do modułowego kampera
Skierowany do wszystkich tych, którzy pragną żyć jak najbliżej natury, SpaceTourer Rip Curl Concept został zaprojektowany w najdrobniejszych szczegółach z myślą o fanach windsurfingu. Miejsce kierowcy w SpaceTourerze Rip Curl Concept zostało w całości przejęte z seryjnego SpaceTourera z zachowaniem wszystkich atutów i zapewnia kierowcy spokój ducha dzięki użytecznym technologiom wspomagającym prowadzenie i usługom mobilnym. Dla zapewnienia użytkownikom SpaceTourer Rip Curl Concept pełnej swobody w codziennym użytkowaniu konstruktorzy pamiętali o rozwiązaniach podnoszących funkcjonalność. W wersji M (4,95 m długości, 1,92 m szerokości i 1,99 m wysokości) SpaceTourer staje się wielofunkcyjnym vanem z podnoszonym dachem, który oprócz dwojga bocznych, elektrycznych, sterowanych bezdotykowo drzwi i otwieranej tylnej szyby oferuje swoim pasażerom szereg specyficznych i funkcjonalnych elementów wyposażenia. W ten sposób zapewnia pasażerom SpaceTourera pełen komfort podróżowania i dużo miejsca w kabinie.
SpaceTourer Rip Curl Concept wyposażono w szereg specjalnych elementów, w szczególności w pakiet „Plein Air”. To prawdziwy dom na kołach – dysponuje prysznicem z wmontowaną w tylną klapę zasłoną oraz szeregiem akcesoriów, takich jak szczelny pojemnik na kombinezony, stacja prognozy pogody, wbudowana w podłogę kasa pancerna, zamocowane do dachu pasy umożliwiające podwieszenie dwóch desek surfingowych w kabinie, zewnętrzna kanapa, przenośna lampa, pled, itp. Posiada również kącik kuchenny z kuchenką gazową, zlewem i szafkami, a obok niej lodówkę oraz składany i odchylany stół umożliwiający spożywanie posiłków „jak u siebie w domu”. Z myślą o nocach w plenerze SpaceTourer Rip Curl Concept został wyposażony w dwie dwuosobowe kuszetki, garderobę oraz kilka zamykanych schowków. Tylna kanapa daje się całkowicie rozłożyć, dzięki czemu tworzy płaską powierzchnię stanowiącą komfortowe miejsce do spania dla dwóch osób. Drugie miejsce do spania dla 2 osób jest ukryte w podnoszonym dachu. Dzięki ściankom z namiotowego płótna i ażurowej moskitierze, pozwala pasażerom cieszyć się niczym niezakłóconą bliskością natury.
SERIA SPECJALNA C4 I GRAND C4 SPACETOURER RIP CURL
Z myślą o fanach windsurfingu Citroën zaprezentuje samochód koncepcyjny SpaceTourer Rip Curl Concept oraz sympatycznego, rodzinnego vana, który z klasą łączy komfort i przestronność wnętrza, C4 SpaceTourer Rip Curl. C4 SpaceTourer Rip Curl ma wszystkie elementy stylistyczne oraz wyposażenie technologiczne typowe dla marki, ale mocno kojarzy się również z poczuciem wolności i przygodą.
Obie wersje nadwozia C4 SpaceTourer Rip Curl i Grand C4 SpaceTourer Rip Curl wzbogacą gamę marki już na początku roku. Seria specjalna Rip Curl, skonstruowana na bazie atrakcyjnie wyposażonej wersji Live, ma panoramiczny ekran 12’’ HD oraz imponującą ofertę mobilnych technologii z nawigacją Citroën Connect Navi, Mirror Screen, Citroën Connect Box z pakietami SOS i assistance. To dowód zaawansowania technologicznego C4 SpaceTourer Rip Curl i Grand C4 SpaceTourer Rip Curl.
Samochody przyciągają wzrok atrakcyjnym stylistycznie, kontrastowym wykończeniem nadwozia: naklejkami Rip Curl na przednich drzwiach nawiązującymi do estetyki graficznej marki, aluminiowymi diamentowanymi felgami 17’’ Zéphyr Black, chromowanym oznakowaniem z boku nadwozia C4 SpaceTourer, relingami w Grand C4 SpaceTourer, obudowami lusterek bocznych Noir Onyx, zewnętrznymi klamkami drzwi Noir Onyx, przyciemnianymi szybami bocznymi i szybą tylną, pięcioma dostępnymi kolorami nadwozia: Sable, Lazuli Blue, Gris Acier, Gris Platinium i Blanc Banquise. W modelu C4 SpaceTourer można również wybrać w opcji dach Black Top (dwukolorowe nadwozie z dachem Noir Onyx).
Wnętrze oferuje zdecydowanie większe możliwości zmiany konfiguracji oraz ciepłe i energetyczne materiały: przesuwne siedzenia w drugim rzędzie w C4 SpaceTourer (w standardzie w wybranych wersjach Grand C4 SpaceTourer), tkaninową tapicerkę siedzeń Stripe Grey, ze znakiem Rip Curl, deskę rozdzielczą i płaty drzwi w kolorze Dune Beige, dekoracyjne wykończenie narożników drzwi w kolorze białego złota z grawerowanymi laserowo wzorami oraz przednie i tylne dywaniki podłogowe z wykończeniem Dune Beige, sygnowane Rip Curl.
Pod maską samochodów tej serii specjalnej oferowany jest jeden z czterech silników: PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub PureTech 130 S&S EAT6 jeśli chodzi o silniki benzynowe oraz jednostki wysokoprężne BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i BlueHDi 120 S&S EAT6.
4. DWA BESTSELLERY – NOWY C3 I NOWY KOMPAKTOWY SUV C3 AIRCROSS
CITROËN C3 ELLE – TYPOWO MIEJSKI I TRENDY
Seria specjalna C3 Elle, dostępna już w sprzedaży, ma wzmocnić atrakcyjność tego modelu. CITROËN C3 ELLE to efekt współpracy z magazynem ELLE – wyrocznią w dziedzinie mody i obowiązujących trendów, z którym marka Citroën współpracuje w ramach Forum ELLE Active. Citroën C3 ELLE to ultrakobiecy samochód, inspirowany aktywnym stylem życia współczesnych kobiet. Citroën C3 ELLE jest dla nich propozycją pełną energii, kolorów i świeżości. Ta seria specjalna to wynik spotkania dwóch marek francuskich, które łączy wspólna wizja kobiecej elegancji, optymizm i chęć ułatwienia codziennego życia. Nowoczesny i dynamiczny C3 jest idealnym samochodem, który pozwala aktywnie korzystać z uroków życia w mieście w wielkim stylu.
Wszechstronny, miejski samochód C3 wyróżnia się w swoim segmencie niepowtarzalnymi cechami i odważną stylistyką. Jest bardziej atrakcyjny dzięki specjalnej serii C3 ELLE. Kompaktowy Citroen C3 ELLE ma jeszcze większe możliwości personalizacji dzięki pakietowi kolorystycznemu „ELLE”. Na zewnątrz wyróżnia się dwubarwnym nadwoziem. Dach w kolorze piaskowym „Sable”, dostępny wyłącznie w tej serii specjalnej, łączy się z białym, dostępnym w standardzie lakierem „Banquise”. Uzupełnieniem kolorystyki są czarne, błyszczące obudowy lusterek wstecznych. Cztery inne kolory nadwozia (Noir Perla Nera, Sable, Gris Platinium, Gris Aluminium) oraz drugi wariant koloru dachu (czarny Onyx) są dostępne jako opcja. Pod względem estetycznym Citroën C3 ELLE wyróżnia się również innymi elementami: 17” felgami aluminiowymi CROSS, kolorystycznymi akcentami z anodowym wykończeniem o barwie „Cherry Pink” na obudowie świateł przeciwmgłowych i wokół paneli Airbump®, naklejkami na tylnych słupkach bocznych, opracowanym specjalnie dla tej wersji znakiem graficznym na dachu oraz aluminiowym logo „ELLE” na drzwiach przednich z obu stron.
Kabina Citroëna C3 ELLE to wygodne miejsce do życia dla tych kobiet, które chcą się czuć jak w domu. Wnętrze zwraca uwagę wyjątkową kolorystyką i starannie dobranymi elementami wystroju: gałka na dźwigni zmiany biegów i kierownica są pokryte skórą, tapicerka foteli Curitiba Gris ma przeszycia w kolorze „Cherry Pink” na siedzeniach, a deska rozdzielcza z czołowym panelem w kolorze popielatym zwraca uwagę wyraźnie zarysowanym, różowym obramowaniem „Cherry Pink” i anodowanym wykończeniem. Przednie i tylne dywaniki mają przeszycie w kolorze „Cherry Pink” i logo „ELLE”.
Specjalna seria Citroëna C3 ELLE oparta na najbogatszej wersji wyposażenia SHINE, oferuje w standardowym wyposażeniu przydatne technologie, które ułatwiają codzienną eksploatację i podnoszą bezpieczeństwo jazdy. Należą do nich kamera cofania – idealna i nieoceniona podczas manewrów w mieście, Citroën Connect Box z pakietem Pack SOS i Assistance, Citroën Connect Navi z ekranem dotykowym 7” i systemem rozpoznawania głosu, by bezproblemowo odnaleźć właściwą drogę oraz pakiet Safety 2 z systemem Active Safety Brake, a także system kontroli uwagi kierowcy, system ostrzegania o ryzyku kolizji oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania.
C3 ELLE oferuje swoim użytkowniczkom szeroką gamę wydajnych i mocnych silników najnowszej generacji: dwie wersje benzynowe (PureTech 82 i PureTech 110 Start&Stop, które współpracują ze skrzynią biegów EAT6) i jednostkę wysokoprężną (BlueHDi 100 Start&Stop z manualną skrzynią biegów). To gwarancja komfortu i przyjemności z jazdy na co dzień.
NOWY SUV KOMPAKTOWY C3 AIRCROSS: JUŻ 50.000 KLIENTÓW
C3 Aircross, pierwszy SUV nowej generacji marki Citroën w Europie ma do zaoferowania niepowtarzalny charakter o znacznym potencjale personalizacji, a także najlepszą w swym segmencie relację przestrzeni wewnętrznej i możliwości jej aranżacji. Znalazł on już uznanie u 50.000 klientów od dnia wprowadzenia do sprzedaży w październiku, między innymi dzięki swej przestronnej, jasnej i modularnej kabinie wykorzystującej w zastosowanych rozwiązaniach całe know-how marki Citroën w tej dziedzinie. Wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa zapewnia 12 nowoczesnych technologii wspomagających kierowcę w prowadzeniu samochodu i 4 technologie komunikacji zewnętrznej, które ułatwiają codzienne użytkowanie zarówno w ruchu miejskim, jak i na szosie. Jury decydujące o przyznawaniu europejskiego tytułu Samochodu Roku (Car of the Year) nominowało w listopadzie ubiegłego roku 7 modeli spośród 37 samochodów. Nowy, kompaktowy SUV Citroën C3 Aircross znalazł się w gronie finalistów tego prestiżowego współzawodnictwa. Samochód Roku 2018 zostanie ogłoszony 5 marca, w przededniu otwarcia Salonu Samochodowego w Genewie.
5. INNOWACYJNE USŁUGI – PROSTE I PRZYJAZNE ROZWIĄZANIA
Citroën kontynuuje wdrażanie nowych usług dla klientów i dąży do zapewnienia im coraz łatwiejszej eksploatacji, większej przejrzystości w kontaktach z marką opartych na zaufaniu oraz wyższego poziomu bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu samochodu. Citroën Advisor, strona internetowa z opiniami klientów na temat punktów sprzedaży i produktów Citroëna, usługa Rent & Smile umożliwiająca wynajęcie samochodu Citroën w sieci marki, serwis Earn & Drive, pozwalający klientom Citroëna na zarabianie poprzez wynajem własnego samochodu to usługi nadążające za duchem czasu. Zmieniają sposób korzystania z samochodu i ułatwiają codzienne funkcjonowanie użytkownikom samochodów.
USŁUGI, KTÓRE UŁATWIAJĄ ŻYCIE W RELACJACH Z KLIENTEM
Aplikacja na smartfony My Citroën umożliwia uzyskanie dodatkowych danych i informacji dotyczących jazdy samochodem i wyświetlenie ich na ekranie telefonu. My Citroën pozwala na stworzenie osobistego konta, gdzie znajdą się informacje o najbliższych punktach sprzedaży marki, dotyczące zużycia paliwa, porady dotyczące obsługi samochodu, miejsce postoju samochodu itd. Możliwe jest nawet umówienie się na wizytę w warsztacie i uzyskanie kosztorysu przeglądu. Aplikacja Scan My Citroën służy jako instrukcja obsługi ułatwiająca użytkowanie. Jest dostępna w modelach C1, C3, C3 Aircross, C4 Cactus i C4 SpaceTourer i oferuje intuicyjne i interaktywne funkcje: skanowanie, wyszukiwanie wzrokowe i opisy kontrolek na tablicy rozdzielczej.
Dostępna całodobowo strona Citroën CarStore (www.citroencarstore.fr) pozwala na natychmiastowe porównanie wszystkich ofert nowych samochodów dostępnych na składach w sieci Citroëna. Oferuje ona również funkcję bezpośredniej rezerwacji online wybranego samochodu jednym kliknięciem, bez potrzeby udawania się do salonu. Serwis odwiedza średnio 150 000 użytkowników w miesiącu.
Uruchomiony w 31 krajach serwis Citroën Advisor (www.citroen-advisor.fr) to strona internetową służącą interaktywnej wymianie opinii o marce. Posiada certyfikat NF Service w zakresie zarządzania online opiniami klientów. Jest to pierwszy tego typu serwis wśród producentów samochodów. Od 2014 roku umożliwia on klientom publikowanie opinii o jakości obsługi po kupnie samochodu lub wizycie w warsztacie. W 2016 roku wprowadzono funkcję, dzięki której posiadacz nowego samochodu marki Citroën może udostępnić opinię o swym nowym samochodzie i dzielić się w ten sposób swoimi doświadczeniami z jego użytkowania. Citroën Advisor zgromadził już ponad 200 000 opinii klientów, ze średnią oceną 4,8 gwiazdki na 5 dla punktów sprzedaży i 4,7 gwiazdki na 5 jeśli chodzi o ocenę samochodów.
USŁUGI UŁATWIAJĄCE ŻYCIE UŻYTKOWNIKOWI SAMOCHODU W CZASIE JAZDY
System Citroën Connect Navi, dostępny w modelach C3, C3 Aircross, C4 SpaceTourer, SpaceTourer, jest najnowszej generacji nawigacją 3D online z 7” ekranem pojemnościowym reagującym na każde dotknięcie palcem. Ma funkcję rozpoznawania głosu do sterowania działaniem nawigacji, telefonu i multimediów bez odrywania wzroku od drogi. System zapewnia również dostęp do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, o cenach paliw na stacjach, opłatach parkingowe, pogodzie, strefach niebezpiecznych (opcja) oraz bezpłatne aktualizacje map 4 razy w roku (bezterminowo), a także pakietu Citroën Connect Navi przez 3 lata.
Posiada również funkcję Mirror Screen pozwalającą na bezpieczne korzystanie z aplikacji smartfonu na ekranie dotykowym samochodu. Warunkiem jest posiadanie kompatybilnego modelu smartfonu wykorzystującego technologie Apple CarPlay™, MirrorLink® i Android Auto. Lista kompatybilnych modeli jest bardzo długa.
Citroën Connect Box z pakietem SOS & Assistance jest usługą polegająca na nawiązaniu połączenia telefonicznego w sytuacji awaryjnej z jednoczesną geolokalizacją samochodu. W razie wypadku lub jakiejkolwiek innej sytuacji wymagającej udzielenia natychmiastowej pomocy, pozwala ona na wezwanie na miejsce zdarzenia odpowiednich służb automatycznie lub po wciśnięciu przez użytkownika samochodu przycisku „SOS”. Jest to serwis dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu bez żadnych opłat abonamentowych. W celu zapewnienia klientom jeszcze większego komfortu psychicznego możliwe jest połączenie z platformą telefoniczną po wciśnięciu i przytrzymaniu przycisku z logo marki”. Pakiet SOS & Assistance działa w oparciu o system Citroën Connect Box z własną kartą SIM i odbiornikiem GPS. Urządzenia te, dostępne od początku dekady w wielu modelach Citroëna pozwoliły marce spełnić z wyprzedzeniem wymagania dyrektywy europejskiej nakładającej konieczność wyposażenia nowych samochodów wchodzących na rynek od kwietnia 2018 roku w systemy zapewniające połączenie telefoniczne w sytuacji awaryjnej „eCall”. Pakiety Citroën Connect to cały wachlarz usług, które poszerzają funkcjonalność Citroën Connect Box z pakietem SOS & Assistance i zwiększają bezpieczeństwo jazdy, a także ułatwiają codzienne użytkowanie samochodu. W grupie tej znajduje się pakiet Monitoringu (wirtualna książka obsługi pojazdu i zindywidualizowane porady dotyczące oszczędnej jazdy), pakiet Mapping (geolokalizacja miejsca zaparkowania samochodu, informacje o eksploatacji samochodu we wcześniej określonych obszarach i okresach oraz w zależności od kraju, o przekroczeniu dozwolonej prędkości), a także pakiet Tracking (geolokalizacja samochodu w razie kradzieży).
USŁUGI UŁATWIAJĄCE ŻYCIE I ZAPEWNIAJĄCE MOBILNOŚĆ
Citroën Rent&Smile to prosta i łatwo dostępna oferta krótkoterminowego wynajmu samochodu przygotowana przez sieć marki Citroën. Chcąc wynająć samochód, klient musi zarezerwować go w call center, a następnie udać się do wybranego salonu marki.
Citroën Earn&Drive zapewnia klientom Citroëna możliwość wynajmu swojego samochodu osobom prywatnym i skorzystania jednocześnie z bezpłatnego i strzeżonego parkingu w pobliżu miejsca zamieszkania lub lotniska czy dworca kolejowego. W czasie postoju na parkingu, samochód jest proponowany do wynajęcia, a właściciel otrzymuje wynagrodzenie obliczane na podstawie przejechanych kilometrów. Earn&Drive zapewnia zarządzanie wynajmem samochodów w imieniu klienta. Wszystkie samochody dostępne w ramach usługi mają polisę AC towarzystwa ubezpieczeniowego MAIF, które jest partnerem serwisu.
6. STOISKO NA MIARĘ POZYCJONOWANIA MARKI CITROEN
Citroën eksponuje swoją niepowtarzalną tożsamość i zaprasza klientów do odwiedzenia nowego, wygodnego stoiska zwracającego uwagę pełną ciepła stylistyką, zgodnie z ideą „Maison Citroën.”. Stoisko o powierzchni ponad 1.100 m² to rozległa przestrzeń zapewniająca unikatowe doświadczenie i poznawanie marki w relaksującym otoczeniu. Stoisko przyciąga wzrok ciekawie zaaranżowaną przestrzenią z wykorzystaniem gry świateł i zastosowaniem takich materiałów jak drewno, wykładziny dywanowe czy tapicerowane ściany. Proponuje nową interpretację takich pojęć jak optymizm i komfort, pokazując, na czym konkretnie polega tożsamość Nowego Citroëna, i stanowi doskonałą oprawę dla śmiałych stylistycznie nowych modeli Marki eksponowanych w podziale tematycznym. W strefie przeznaczonej dla Nowego Hatchbacka C4 Cactus przedstawione są główne założenia programu Citroën Advanced Comfort, zaś strefa nowego kompaktowego SUV-a C3 Aircross odwołuje się do przygód i ucieczki od codzienności, wykorzystując jako dekorację kamienny mur. Instalacja Arty Wall symbolizuje przedmioty, które mogą być przewożone w celach rekreacyjnych dla całej rodziny. Stanowi ciekawą atrakcję w przestrzeni poświęconej samochodom z segmentu minivanów. Od wejścia na stoisko rozciąga się szeroki pas namalowany na podłodze, na którym ustawiono ladę długości 12 metrów. Odwiedzający mogą przy niej usiąść i przy użyciu iPadów obejrzeć filmy i znaleźć interesujące ich informacje o marce Citroën.
Innym miejscem pozwalającym ciekawie spędzić czas jest „Maison Citroën”, gdzie można zapoznać się z produktami marki, korzystając z różnych zmysłów. Publiczności proponowane są także różnego rodzaju atrakcje pozwalające lepiej odkryć świat Citroëna. Poza butikiem „Le Petit Citroën” i „Café André”, do odwiedzenia stoiska zachęci z pewnością rzeźba „I Inspire Citroën”, nawiązująca do nowej idei Marki „Inspired by You”. Goście stoiska będą mieli okazję stać się twórcami, zmieniając dowolnie dzieło dzięki kamerze 3D usytuowanej nad rzeźbą i rozpoznającej obecność odwiedzającego. Logo Citroëna pojawia się również dyskretnie nad Citroën Wall, gdzie można konfigurować i personalizować wystrój samochodu według własnych preferencji. Tworzy tam subtelną i poetycką wizję wykorzystującą zawieszony w przestrzeni znak marki. Na stoisku znajduje się także wystawa „Citroën Origins”, umożliwiająca poznanie kultowych modeli Marki. Nawiązuje do blisko już stuletniej historii marki, która w 2018 roku będzie świętować 70-lecie modelu 2CV i 50-lecie samochodu Méhari.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze