Nowy Citroën C3, który zadebiutuje oficjalnie za cztery tygodnie na Salonie Samochodowym w Paryżu, jest już dostępny dla klientów. To trochę, jak kupowanie kota w worku, ale czyż ten kot nie zniewala? Czyż nie chwyta za serce? Francuscy dealerzy rozpoczęli już przyjmowanie zamówień na Nowe C3, a ceny nad Sekwaną startują od 12.950 euro.
Pokazany wąskiemu gronu w czerwcu, szeroko prezentowany w mediach Nowy Citroën C3 jest samochodem bardzo atrakcyjnym. To już trzecia wersja tego zgrabnego autka, które świetnie spisze się nie tylko w ruchu miejskim. To uniwersalny, dynamiczny stylistycznie (silnikowo, to się okaże) i kolorowy hatchback, który wprowadza ożywczą jakość w segmencie B.
Unikalna stylizacja nadwozia, bezkompromisowe podejście do kwestii komfortu i duży potencjał w zakresie personalizacji – to właśnie Nowy Citroën C3. Auto dostępne będzie w trzech wersjach wyposażeniowych (Live, Feel oraz Shine) i całkowicie wpisuje się w ducha marki Citroën.
Nowy Citroën C3 będzie dostępny w siedmiu kolorach nadwozia (Almond green, Banquise white, Cobalt blue, Aluminium grey, Shark grey, Perla Nera black, Power orange, Rubi red oraz Sable). W połączeniu z trzema możliwymi barwami dachu dostępnych będzie trzydzieści sześć wariantów kolorystycznych. Dodajmy, że okładziny Airbumps® w Nowym Citroënie C3 nie będą seryjne – w wersji Live nie będzie ich wcale, w Feel są opcją, a standard stanowią tylko w najbogatszej odmianie Shine.
Za to seryjnie otrzymujemy filozofię Citroën Advanced Comfort®. Ale nie tylko filozofię, ale i jej przejawy w fabrycznym samochodzie. Widać to od razu – od doboru materiałów i kolorów, poprzez przestronność, technologie, aż po komfort zawieszenia. Nowy Citroën C3 będzie mógł być wyposażony nawet w panoramiczny szklany dach!
https://youtu.be/w11uyVLMeho
Dostępny będzie też bezkluczykowy dostęp, czy 7-calowy dotykowy ekran pozwalający na zarządzanie większością elementów wyposażenia samochodu w tym samym miejscu. Znak czasów.
W zależności od wersji klient otrzyma m.in. czujniki parkowania, system nawigacji Citroën Connect Nav z funkcją rozpoznawania głosu, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegający przed zmęczeniem kierowcy i sugerujący przerwę w podróży, system Mirror Screen, a także Citroën ConnectedCAM™ – kamerę rejestrującą nie tylko to, co dzieje się przed samochodem, ale zapamiętującą automatycznie ostatnie 30 sekund przed i 60 sekund po ewentualnym zderzeniu. Korzystając z Citroën ConnectedCAM™ kierowca może też zrobić zdjęcie lub film i zamieścić je na portalu społecznościowym.
We Francji Nowy Citroën C3 będzie też już od tego miesiąca dostępny w wersjach Feel Business i Shine Business – będą to odmiany adresowane do klientów flotowych.
Gama silnikowa Nowego C3 opiera się o trzycylindrowe jednostki benzynowe z rodziny PureTech (w wersjach o mocach 68 KM, 82 KM i 110 KM) oraz o diesle BlueHDi 75 Stop&Start oraz BlueHDi 100 Stop&Start. W gamie pojawią się nie tylko manualne skrzynie biegów, ale i przekładnia automatyczna EAT6.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze