Citroën C3 w aktualnym wydaniu otarł się o pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych EuroNCAP. Niewiele mu zabrakło do topowej liczby gwiazdek, ale że producent poważnie traktuje swoich klientów, więc już wprowadził pewne zmiany. Teraz Nowy Citroën C3 jest jeszcze bezpieczniejszy.
Jest rzeczą oczywistą, że w kwestii konstrukcji mechanicznej dzisiejsze samochody marek europejskich są już dobrze dopracowane. Nikt nie pozwoli sobie na wypuszczenie produktu, który polegnie w tej kwestii w testach EuroNCAP. Oczywiście każdy producent stara się, by kolejny jego model był bezpieczniejszy od poprzedniego, ale w kwestiach konstrukcji nadwozia z reguły zbyt wiele się poprawić nie da. Za to jeśli chodzi o wyposażenie elektroniczne dotyczące bezpieczeństwa – pole do popisu zawsze istnieje.
Citroën wprowadza właśnie do swojego modelu C3 nowy element. W efekcie Nowy Citroën C3 będzie teraz jeszcze bezpieczniejszy. Wprawdzie element ten wymagać będzie dopłaty (w Niemczech jest to 350 euro), a w dodatku oferowany jest tylko do najbogatszej wersji Shine, ale… No właśnie – biorąc pod uwagę tzw. mix sprzedaży wiemy, iż na wersję Shine decyduje się znacząca grupa klientów.
Nowy C3 otrzymał teraz dwie funkcje, których na początku w nim nie oferowano. To system Active Safety Brake oraz funkcja ostrzegająca o zmęczeniu kierowcy. W efekcie Nowy Citroën C3 stał się jeszcze bezpieczniejszy, niż dotychczas. Dlaczego jednak obie funkcje oferowane są tylko w wersji Shine?
Otóż wykorzystują one seryjny w tej odmianie system Citroën ConnectedCam™. Dzięki kamerze, w jaką wyposażony jest Citroën C3 w tej wersji, można było zaimplementować system hamowania awaryjnego z ostrzeżeniem o kolizji (Active Safety Brake). Funkcja ta wykrywa przeszkody znajdujące się na kursie kolizyjnym z jadącym Nowym C3, zarówno poruszające się, jak i stałe. Jeżeli system uzna, że kierowca nie reaguje, bądź reaguje za słabo – sam rozpocznie hamowanie. W ten sposób pomoże zapobiec kolizji lub zmniejszy zagrożenie katastrofą poprzez spowolnienie samochodu. Dodatkowo system zawiera funkcję ostrzegania przed kolizją, która emituje dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.
Niewątpliwie dzięki temu systemowi Nowe C3, to teraz samochód bezpieczniejszy. A to jeszcze nie wszystko. Auto wyposażono bowiem w inny system poprawiający bezpieczeństwo. To funkcja Driver Alert, również wykorzystująca system Citroën ConnectedCam™. Śledzi on styl jazdy i przypadku wykrycia anomalii, typu niezamierzone przekraczanie linii, czy inne sygnały mogące sugerować utratę skupienia przez kierowcę, generuje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia.
Widać wyraźnie, że Nowy Citroën C3 stał się jeszcze bezpieczniejszy, niż dotychczas. Jest to też dodatkowy argument za tym, by kupić wersję Shine.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze