Jest piękny, nowy i ma w sobie coś z kaktusa. A oprócz tego mnóstwo technologii i wiele radości z jazdy. Jest ciekawie, ale jednocześnie klasycznie. Tak mniej więcej można scharakteryzować nowego Citroena C3, który został zaprezentowany w dniu dzisiejszym we Francji. Na rynku zadebiutuje na przełomie roku.

citroen-c3-2016-10

Nowy Citroen C3 jest ważnym modelem dla marki, ponieważ jest to bardzo popularny segment. Firma stara się więc, żeby nowe auto okazało się sukcesem. Z zewnątrz przypomina nieco Citroena C4 Picasso a momentami także C4 Cactusa, szczególnie gdy popatrzymy na boczne panele drzwi. Z przodu mamy połączenie wąskich świateł do jady dziennej oraz duże reflektory z zestawem świateł przeciwmgielnych na dole zderzaka. Z tyłu jest skromniej, niewielkie tylne światła dodają wrażenia lekkości. Boki są dość płaskie, ale duża ilość metalu została skutecznie optycznie zmniejszona panelami Airbump. Będzie to element często występujący w kolejnych autach koncernu.

W środku mamy filozofię zaawansowanego minimalizmu jak to nazywa Citroen. Coś, co znamy z wnętrza Citroena C4 Cactus. Kilka przycisków, większość funkcji kontrolujemy z ekranu dotykowego. Producent pomyślał o wsparciu dla Apple CarPlay oraz Mirrorlink. Android Auto pojawi się na początku 2017 roku. Z nowości będzie można zamówić zintegrowaną kamerę Connected Cam, wyposażoną w GPS. Urządzenie zostanie zamontowane w lusterku wstecznym. Zapisuje na karcie pamięci podróż a w przypadku zdarzenia drogowego zachowa 90 sekund nagrania, 30 sekund przed zdarzeniem i 60 sekund po zdarzeniu.

Nowy Citroen C3 będzie dostępny w 9 kolorach oraz 3 odcieniach kontrastu na dachu, otoczeniu świateł przeciwmgielnych, lusterkach oraz otoczeniu paneli Airbump. Łącznie dostępnych jest 36 zestawów kolorystycznych.

Auto będzie miało 3,99 metra długości, pod maskę trafią silniki benzynowe o mocy od 68 do 109 KM w wersjach PureTech oraz BlueHDi. Rodzina C3 powiększy się też o nowy model C3 Picasso a także nowego małego crossovera. Szczegóły mamy poznać wkrótce. Cena nowego modelu będzie zbliżona do tej, którą znamy z aktualnej oferty.

Galeria

Dodaj komentarz

12 komentarzy do "Nowy Citroen C3 – piękny i kaktusowaty"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Pio307
Gość

Chyba „paczenie” nad kierownicą na zegary się nie sprawdziło w Peugeotach, więc… wrócili do normalności ;), swoją drogą bardzo ładny samochód… żeby tylko nie zapomnieli o powrocie do normalnych silników, ale to chyba… pobożne życzenie :D

Maciek
Gość

1.2 Puretech 110 to bardzo fajny silnik. Przejedz sie ;)

Maciek
Gość

Swietnie wyglada i wreszcie normalne zegary. Czekam na C3 Picasso i jak bedzie rownie praktyczny co poprzednik z rozsadna cena to kupuje dla rodziny.Dobrze ze mi zona Octavie z glowy wybiła. :)

Slawo
Gość

Wygląda świetnie, będzie hit :)

pawelhks
Gość

Piekny? TAK, kaktusowaty? TAK, ale na oko wyzszy od Cactusa, co w moich oczach jest duzym plusem. Nie wyglada az tak zadziornie jak Cactus, ale na duuuuzy plus. Zobaczymy jak bedzie wygladal w salonie.

wojluk
Gość

Technologia to metoda [produkcji czegoś]. Samochód nie może mieć mnóstwa metody w sobie.
A C3 jest świetna, pozdrawiam:)

ToJa
Gość

Ale może mieć mnóstwo metod użytych do jego wykonania :)

Łukasz
Gość

Trzymam kciuki za sukces, po części z sentymentu.
C3 rocznik 2006 to był pierwszy nowoczesny samochód jaki posiadałem (w tej chwili mój egzemplarz ma już czwartego, zadowolonego właściciela :)) może dieselek 1.4 nie wciskał w fotel ale palił malutko, a i bagażnik jak na tą klasę był całkiem zacny.

wawerj
Gość

Bardzo ładny, Cactus też powinien dostać taki przód z przetłoczeniami zamiast gołej blachy.
Ale najlepszym pomysłem było dołożenie plastików i air bumpów chroniących przed porysowaniem na parkingu.

toughluck
Gość

http://www.citroen.pl/gama/samochody-przyszlosci/nowy-citroen-c3.html
CITROËN ADVANCED COMFORT®
Nowy Citroën C3 ma charakterystyczne dla marki doskonałe zawieszenie, optymalnie tłumiące nierówności. To nie wszystko: (…)
Charakterystyczne dla marki jest zawieszenie hydropneumatyczne, ale to raczej nie to. Czy ktoś wie, co w tym samochodzie łączy koła z nadwoziem?

pawelhks
Gość

Obejrzalem troche filmikow z nowym C3 w roli glownej i mam wrazenie, ze patrzac na auto z bku Citroen mocno posilkowal sie Renault Capturem projektujac nowe cacko. Ciekawe jak na zywo auto sie bedzie prezentowalo, bo poki co to tylko pozytywy bija od niego.

wpDiscuz