Citroën od lat słynie ze swojego komfortowego zawieszenia. Hydropneumatyka przeszła już wprawdzie do historii, ale tylko dlatego, że marka opracowała nowy typ zawieszenia, który – zgodnie z zapowiedziami – ma zapewniać porównywalny komfort. Jak jest naprawdę?
Na razie trudno nam to jednoznacznie stwierdzić, ale zakręceni na punkcie zawieszenia Brytyjczycy już dawno byli pod wielkim wrażeniem nowej technologii Citroëna. Motogazetki ukazujące się w Polsce (czasem mam ochotę nazwać je motobzdetkami) zapewne trochę skorygują ten obraz. Zanim jednak do tego dojdzie proponujemy Wam obejrzenie filmu. To reklama, więc jest jasne, że nie musi być całkowicie prawdziwa, ale popatrzcie, jak widzi to Citroën.
https://youtu.be/t3rGz-xSC60
Cała reklama, to scenka żywcem wyjęta z życia wielu z nas. Rano biegiem do samochodu, dzieciaki ze ich bambetlami trzeba odwieźć do przedszkola/szkoły, po czym pędzić do pracy. Dzień, jak co dzień. Nawet kawy nie ma się kiedy spokojnie napić. Ilu z nas wybiegało rano z kubkiem tego napoju z kuchni przed dom? Pewnie komuś się zdarzyło.
Zdarzyło się też supertacie dwójki dzieci z reklamy. Dzieciaki wskakiwały do C4 Cactusa, on z pełnymi rękami też wsiadał do samochodu zostawiając na dachu kubek z kawą. Ja tak telefon kiedyś zostawiłem! Ale to było jeszcze w XX wieku, kiedy słuchawki robili mocne, wyświetlacze małe, bez kolorów, więc telefon to przeżył. No i jeździłem wtedy jeszcze Saxo, a nie Xantią, więc telefon spadł. Kubek z reklamowego C4 Cactusa nawet się nie zsunął! ;-)
Wszystko to dzięki doskonałej pracy nowego zawieszenia zaimplementowanego w tym samochodzie. Doskonale zamortyzowało wstrząsy na „leżących policjantach” przed szkołą. Poradziło sobie też z zakrętami, z dynamiczną jazdą miejską, a nawet z brukowaną uliczką. Dopiero supertata – skądinąd biorąc kubek z dachu, jak z domowego stołu, bez zdziwienia – rozlał trochę płynu na szklany dach.
Reklama, jak przystało na Citroëna, przyjemna, ciepła, niejako mimochodem zdradzająca to, co jest clou programu. Citroën wciąż ma słynąć z komfortowego zawieszenia, chociaż w programie Citroën Advanced Comfort® nie tylko o zawieszenie chodzi. Progressive Hydraulic Cushions™ to tylko jeden z aspektów komfortu w samochodach francuskiej marki.
Tę reklamę od dziś można będzie oglądać we Francji, od jutra w Austrii, a od niedzieli we Włoszech i w Hiszpanii. W Szwajcarii będzie emitowana od 10. marca, a w Niemczech od 30. marca. W innych krajach Europy pojawi się w zależności od terminu handlowej premiery pojazdu. U nas mogliście ją zobaczyć już dziś.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze