Wraz z końcem lipca w Brazylii ruszyła produkcja Citroëna C4 Cactusa drugiej generacji. Samochód powstaje w zakładzie Grupy PSA w Porto Real. Auto jest przygotowane do wymogów południowoamerykańskich klientów oraz tamtejszych realiów eksploatacyjnych.

Nowy Citroën C4 Cactus przeznaczony na rynki Ameryki Łacińskiej powstaje w stanie Río de Janeiro. Produkcja została uruchomiona 31. lipca. Auto ma ważne zadanie – zintensyfikować sprzedaż francuskiej marki w krajach Ameryki Południowej. Postrzegany jako SUV, a przynajmniej crossover, ma wzbudzić zainteresowanie klientów w sytuacji, gdy sprzedaż SUV-ów także w tym regionie świata dynamicznie rośnie. Produkowany w Brazylii samochód został dostosowany do oczekiwań klientów z tego regionu. Intensywne prace nad tym trwały długo i pochłonęły sporo środków, ale liczymy, że to się opłaci.

Nowy Citroën C4 Cactus jest jednym z najważniejszych zadań naszego planu rentownego wzrostu Push to Pass dla regionu i dla marki Citroën” – powiedział Patrice Lucas, prezes PSA na Brazylię i Amerykę Łacińską oraz członek Komitetu Wykonawczego PSA. – „Nasz zakład produkcyjny w Porto Real w Brazylii zapewnia wysoki poziom jakości produkcji, a nasze produkty cieszą się wysokim poziomem satysfakcji klientów”.

Nowy Citroën C4 Cactus jest bardzo nowoczesnym i bezpiecznym pojazdem, opracowanym wokół trzech filarów: wzornictwa, technologii i komfortu. Jeśli chodzi o design, nacisk kładziony jest na nowoczesną sylwetkę pełną osobowości, która integruje nowe kody marki z wieloma możliwościami personalizacji. Pod względem technologii, model jest wyposażony w nowe systemy wspomagania kierowcy do łatwego i sprawnego prowadzenia pojazdu, m.in. w system ASB (Active Safety Brake), które do danej prędkości, automatycznie uruchamia hamulce wykrywając ryzyko zderzenia. W odniesieniu do komfortu, auto jest wierne programowi Citroën Advanced Comfort® – będzie wręcz punktem odniesienia w swojej kategorii, wyróżniając się pod względem wyciszenia, komfortu i zawieszenia” – zapowiedział Pablo Averame, wiceprezes odpowiedzialny za produkcję, marketing, mobilność i tzw. usługi połączone.

Zanim ruszyła produkcja, nie tylko w Brazylii zresztą, zespoły w Ameryce Łacińskiej i Europie około trzech lat pracowały nad tym modelem. Przejechano ponad milion kilometrów w kilku krajach, takich jak Argentyna, Brazylia, Niemcy, Austria, Hiszpania, Francja i Szwecja. Poświęcono ponad 620.000 godzin pracy na projekt i ponad 10.000 godzin na utworzenia zespołów produkcyjnych. Aby przygotować się do tej premiery, a także do uruchomienia innych modeli, zakład w Porto Real uruchomił obszerny program modernizacji i wydajności, który wdraża koncepcje cyfrowe i Industry 4.0.

Używane samochody Renault. Jakie części i akcesoria do tych aut najczęściej kupują Polacy?

W brazylijską fabrykę zainwestowano w latach 2016-2018 równowartość 174 milionów dolarów, aby utrzymać ją w gronie najlepszych zakładów na świecie. Dziś jest to zakład nie tylko wydajny, ale też bezpieczny dla pracowników oraz przyjazny dla środowiska.

Produkcja odbywa się zgodnie ze światowymi standardami. „Jednym z nowoczesnych narzędzi wdrażanych w zakładzie w Porto Real, aby dalej poprawiać jakość naszych pojazdów, jest zautomatyzowany system pomiarowy. Pozwala on ocenić geometrię każdego pojazdu, wykryć problem i natychmiast go skorygować. Dotyczy to 100% pojazdów produkowanych w centrum produkcyjnym” – chwali nową jakość Jean Mouro, wiceprezes odpowiedzialny za procesy produkcyjne w Ameryce Łacińskiej.

Produkcja Nowego Citroëna C4 Cactusa w Brazylii umożliwiła wprowadzenie nowych technologii, które można zastosować do innych pojazdów produkowanych w fabryce. Nowa era „procesów wielozadaniowych” wprowadza ewolucję w kilku obszarach: malowanie, aby umożliwić zastosowanie farby „bi-tonowej” (dwa kolory), co oferuje klientowi interesującą opcję personalizacji; zwiększenie wydajności w produkcji, z miejscami pracy, które są teraz bardziej dostosowane do produkcji większej różnorodności modeli na tej samej linii; korzyści w zakresie ergonomii, ponieważ dzięki nowym procedurom pracownicy będą mieli mniejszą potrzebę opuszczenia pracy w celu wyprodukowania różnych modeli pojazdów; ewolucja ścieżki testowej zakładu w celu weryfikacji nowych technologii. Do tego dochodzi zwiększenie elastyczności w zakresie montażu, co z olei umożliwi zmniejszenie zapasów w fabryce. Dzięki temu minimalizuje się koszty produkcji.

Produkcja Nowego C4 Cactusa w Porto Real odciąży nieco zakład w hiszpańskich zakładach w Madrycie. W tej chwili C4 Cactus jest produkowany tylko w tych dwóch fabrykach. Samochody z Porto Real trafią na rynki południowoamerykańskie, a potem być może także do innych części świata. Produkcja w Hiszpanii ma pokryć zapotrzebowanie z rynków europejskich.

W Porto Real trwa aktualnie produkcja modeli Citroëna (C3, Nowy C4 Cactus i Aircross) oraz Peugeota (208 i 2008).

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën

Galeria

Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
  Subskrybuj  
Powiadom o