Nowy Citroen C5 może pojawić się szybciej, niż do tej pory zapowiadano. Według naszych źródeł, w centrali w Paryżu zapadła decyzja o przyspieszeniu prac nad nowymi modelami Citroena. Producent spodziewa się wzrostu zapotrzebowania na samochody między innymi z powodu planów ograniczenia wjazdu starych aut do centrów miast. Dlatego Nowy Citroen C5 zostanie zaprezentowany prawdopodobnie już na przełomie 2019 i 2020 roku a wraz z tą prezentacją planowane jest pokazanie co najmniej jeszcze jednego nowe modelu, tym razem kompaktowego.
https://youtu.be/tRnj07H0t6I
Nowy Citroen C5 na platformie EMP2 PHEV
Nowy Citroen C5 ma być zbudowany na platformie EMP2 i dostępny będzie prawdopodobnie od samego początku jako samochód hybrydowy w wersji PHEV czyli z możliwością ładowania. Silnik spalinowy o mocy 130 KM będzie wspierany motorami elektrycznymi o łącznej mocy 100 KM, co da sumarycznie 230 KM. Producent obiecuje zaawansowany system sterowania mocą, który ma polepszać trakcję i zwiększać przyczepność. Część rozwiązań w C5 ma bazować na nowym Peugeot 508.
Zawieszenie będzie zbudowane przy użyciu nowej generacji systemu Citroen Advanced Comfort.
Jak będzie wyglądał nowy Citroen C5?
Jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic Citroena jest wygląd nowego sedana. Sugeruje się jednak, żeC5 będzie stylistycznie nawiązywał do konceptu CXperience. Stylistyka wnętrza pozostaje zagadką, ponieważ będzie ona odbiegała znacząco od dzisiejszych modeli.
Dla kogo nowy Citroen C5?
Citroen liczy na klientów, których nie objęła gorączka SUV i wiąże duże nadzieje, że sprzedażą nowego C5. Warto przypomnieć, że Citroen C5 poprzedniej generacji ma bardzo dobre opinie wśród nabywców i jest hitem sprzedaży rynku wtórnego.
Nazwa kodowa projektu u producenta to projekt E4. Najpóźniejsza data premiery, przewidziana dla tego modelu to marzec 2020. Być może firma nas jednak zaskoczy i Citroen C5 zostanie zaprezentowany już na jesieni przyszłego roku.
Nie pozostaje nam więc nic innego niż cierpliwie czekać.
Historia modelu
Citroen C5 to samochód klasy średniej, zaprezentowany w 2000 roku. Był bezpośrednim następcą modelu Citroen Xantia. To także ostatni model Citroena, w którym zastosowano zawieszenie hydropneumatyczne.
Najnowsze komentarze