Jaki samochód kupić: nowy czy używany? Lepiej wyposażony mniejszy, czy może podstawową wersję czegoś większego? Wśród samochodów nowych bardzo dużą popularnością cieszy się wciąż klasa kompaktowa, postrzegana w naszym kraju jako mogące pełnić funkcję uniwersalnego auta rodzinnego. Wśród wielu propozycji warto bliżej przyjrzeć się jednemu francuskich aut. Nowy Peugeot 308 to samochód nowoczesny, oszczędny i w podstawowej wersji wyposażony w bardzo dobry i wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 KM.
Nowy Peugeot 308 1.2 PureTech Acces kosztuje w najtańszej wersji 68 tysięcy złotych. Za te pieniądze otrzymamy samochód z białym lakierem i tapicerką tkaninową Metax Mistral. Co ważne, na pokładzie mamy wszystko, aby komfortowo się przemieszczać. Jest manualna klimatyzacja, radio z mp3 i podłączeniem do telefonu komórkowego, systemy wspierające bezpieczeństwo takie jak ABS z AFU, ESP, ASR czy REF.
Dużym plusem nowego Peugeot 308 jest jednostka napędowa. Benzynowy silnik 1.2 PureTech bardzo sprawnie napędza lekkie nadwozie, zadowala się umiarkowanym zużyciem paliwa i ma świetne opinie zarówno użytkowników, jak i ekspertów motoryzacyjnych. Przyspieszenie do setki wynosi 9,8 sekundy, a ponieważ cały moment obrotowy mamy dostępny przy bardzo niskich obrotach, to samochodem z tą jednostką jeździ się naprawdę przyjemnie. Prędkość maksymalna wynosi 188 km/h. Skrzynia ma sześć biegów.
Dla osób nie lubiących dotykowego ekranu zaletą okaże się klasyczne sterowanie radiem czy klimatyzacją. Jakiś czas temu testowaliśmy taką wersję i jak ona wygląda i jak się prowadzi możecie posłuchać i zobaczyć w poniższym materiale (silnik 1.2 82 KM już niedostępny w gamie 308).
Nowoczesne wnętrze, świetne materiały wykończeniowe, wygodne fotele, komfortowe zawieszenie a wreszcie bardzo dobre wyciszenie to kolejne powody by zainteresować się nowym 308. Wielu osobom spodoba się też nieco mniejsza niż u konkurencji a przez to bardzo wygodna i poręczna kierownica oraz umiejscowienie zegarów nad nią, co znakomicie skraca czas potrzebny na obserwowanie zegarów i powrót wzrokiem na drogę.
Wśród wad podstawowej wersji można wymienić dość monotonne kolorystycznie wnętrze, które mogłoby mieć chociaż kilka kolorowych wstawek. Poza tym auto jest naprawdę przyjemne i w prowadzeniu i w utrzymaniu. Nowa generacja Peugeot 308 zapewnia wysoki komfort podróży a to się przecież dla nas powinno liczyć najbardziej.
Dużą zaletą powinny być też niskie koszty utrzymania samochodu.
Nowy Peugeot 308 – dane techniczne
Nowy Peugeot 308 110 KM |
|
Cena (bez zniżek/promocji) |
68000 zł |
Długość (mm) |
4253 |
Wysokość (mm) |
1457 |
Szerokość (mm) |
1804 |
Moc (kW/obr./min) |
110 / 5500 |
Pojemność silnika (cm³) |
1199 |
Maksymalny moment obrotowy przy prędkości obrotowej (Nm/obr.) |
205 / 1500 |
Maksymalna prędkość (km/h) |
188 |
Przyspieszenie 0-100km/h (s) |
9,8 |
Spalanie w cyklu miejskim (l/100km) |
6,4 |
Spalanie w cyklu pozamiejskim (l/100km) |
4,2 |
Śr. spalanie (l/100km) |
4,9 |
Emisja CO₂ (g/km) |
114 |
Pojemność baku (l) |
45 |
Liczba miejsc |
5 |
Masa (kg) |
1080.0 |
Objętość bagażnika (l) |
398 |
Ocena |
***** |
Konkurencja nowego Peugeot 308
Wśród konkurentów dla Peugeot 308 można wymienić Volkswagena Golfa z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM. Podstawowa cena zakupu wersji City wynosi aktualnie nieco ponad 68.000 złotych.
Ceny w powyższym materiale nie uwzględniają rabatów i promocji i są aktualne na lipiec 2018.
Najnowsze komentarze