Większy, lżejszy, bardziej premium

Samochód będzie bazował na zmodyfikowanej platformie EMP2. Te same rozwiązania możemy znaleźć w nowych 3008 oraz 508. Nowy Peugeot 308 będzie nieco większy od poprzednika, Peugeot chce bowiem konkurować nie tylko jakością, ale i przestrzenią, w szczególności na nogi. Auto będzie również lżejsze a przez to bardziej oszczędne. W podstawowej wersji pod maskę trafią zmodyfikowane wersje silników PureTech oraz nowy, 1.5 litrowy diesel. Na wyposażeniu pojawią się prawdopodobnie nowe systemy wspomagania jazdy – tryb autonomiczny, tryb jazdy w korku oraz inne ciekawostki, związane ze wspomaganiem bezpieczeństwa.

Nowy Peugeot 308 – dwie wersje sportowe

Planowane są co najmniej dwie wersje sportowe. Tańsza, Peugeot 308 GT, będzie miała około 230 KM. Nowy Peugeot 308 GTi będzie najprawdopodobniej dostępny w wersji plug-in hybrid. 200 konny silnik benzynowy 1.6 litra turbo będzie wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. Kierowca otrzyma do dyspozycji tryb jazdy hybrydowej lub w pełni elektrycznej.
Jak wiemy, podobne rozwiązania mają być zastosowane też w zbliżającej się hybrydowej wersji Peugeot 3008 oraz DS7 Crossback.

Kiedy pojawi się nowy Peugeot 308?

Auto ma trafić do salonów w 2020 roku. Premiera będzie miała być może już pod koniec roku przyszłego.

Galeria

14
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
5 Wątki komentarzy
9 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
remingtonGrzegorzHarryŁukaszSlawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

Szkoda, że tak późno, liczyłem na 2019. Z wnętrzem 508 to będzie prawdziwy hit kompaktów smile

Adam
Gość
Adam

Wybrałbym zmodernizowanego PureTecha. Na mocna hybryde pewnie mnie nie będzie stać, a za wynalazki pokroju Aurisa, który w wersji hybrydowej, która ma około130KM, ledwo jedzie, dziękuję. Do tego cena… Z super rabatami dostałem ofertę na 94 tys zł, gdzie lepiej wyposażone 308 oferowano mi za 76 tys bez żadnych dodatkowych rabatów.

Łukasz
Gość
Łukasz

To nie kwestia Toyoty (która produkuje najlepsze hybrydy na świecie) a samej technologii, która jest ułomna – przynosi oszczędności jedynie w konkretnych warunkach. Ekologiczny, bezpłciowy bubel ale teraz jest na fali bo ogólnoświatowe trendy modowe tak nakazują a lobby jest ogromne.

Adam
Gość
Adam

Toyota jest najbardziej z hybryd znana dlatego o niej napisałem. Porównując te same klasowo modele, 308 z 130KM PureTech to rakieta. Główny problem Aurisa jest taki, że waży chyba 1600kg. To największy problem hybryd. Pewnie takie, które mają 200 i więcej KM, to zupełnie inna bajka, jednak takie samochody nie kosztują już mniej niz 100 tys zl, więc nie są dostępne dla przeciętnego człowieka. Aha sprzedawca w Toyocie zachwalal, że nigdy Toyota nie wymienila baterii, bo sie nie psują (jedynie w samochodach popowodziowych). Zweryfikować tego nie mam jak, ale znajomemu, co prawda w Lexusie, padły baterie. Koszt wymiany w ASO,… Czytaj więcej »

Piotr001
Gość
Piotr001

A co z zapowiedzią Peugeota hybrydowego i 370 KM pod maską? To by było prawdziwe GTi!

remington
Gość
remington

bardzo dobre pytanie

cindar
Gość
cindar

No to pięknie. 308 jest już długo na rynku, czas na nowy model. Jak będzie wyglądał podobnie do 508 to będzie hit sprzedaży. Trochę bym zwiększył rozstaw osi i starczy.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Niestety może nie zostać hitem sprzedaży. Skoro nowy 308 celuje w klasę premium, to zapewne cena również będzie „premium”
Ponad to w klasie premium mamy spory tłok, i jest z czego wybierać. Pomimo naprawdę dobrej jakości samochodów Peugeot, wielu klientów zapewne wybierze marki bardziej premium.

cindar
Gość
cindar

3008 – ludzie mówią drogi, jest hitem sprzedaży. 5008 / mówią drogi, jest hitem sprzedaży. 508 – zobaczymy, na mnie robi wielkie wrażenie. Więc jednak dobry kierunek.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Patrząc na to co jeździ po naszych drogach i nie znając konkretnych liczb /zestawień sprzedaży, nie odważył bym się nazwać nowego 3008 i 5008 hitem sprzedaży.

Adam
Gość
Adam

W Europie jest hitem.

Piotr001
Gość
Piotr001

@Grzegorz – wydaje mi się, że to dobrze jak marka celuje w klienta, który ma trochę więcej do wydania na samochód. Można się wykłucać, że Ranault potrafił zrobić taniego Kadjara, a Nissan, quashqaia, ale jak ktoś jeździł nowym 3008 i przytoczonymi wcześniej i nie cierpi na ślepotę oraz na to co czuje pod palcami to widzi i czuje, że Peugeot zrobiony jest lepiej i z lepszych materiałów. Co do polskich dróg, to absolutnie nie jest to wyznacznik tego, co sprzedaje się w Europie.

Harry
Gość
Harry

Co jak co 308 II im ładnie wyszło, ale patrzec na 308 III to już nie porozumienie, brzydsze niż nowe Citroeny.

Piotr001
Gość
Piotr001

A czy w artykule znajduje się informacja, że fotografia przedstawia przyszły model 308?