Peugeot Polska opublikował ceny swojego najnowszego SUV-a, modelu 5008. Auto debiutuje na polskim rynku podczas poznańskich targów. Bazowa cena, to 99.900 zł.
Importer przewiduje cztery wersje wyposażeniowe: Access, Active, Allure i GT. Ta pierwsza będzie dostępna jedynie ze 130-konnym silnikiem PureTech S&S i manualną sześciobiegową skrzynią. Wersje Active i Allure oferowane będą z zespołami napędowymi 1.2 PureTech 130 S&S i manualną skrzynią sześciobiegową, 1.2 PureTech 130 S&S i automatyczną skrzynią sześciobiegową oraz 1.6 THP 165 S&S i automatyczną skrzynią sześciobiegową oraz z dieslami 1.6 BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią sześciobiegową, 1.6 BlueHDi 120 S&S z automatyczną skrzynią sześciobiegową oraz 2.0 BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią sześciobiegową. Wersja najdroższa i najbogatsza GT otrzyma – jako jedna – 180-konny silnik BlueHDi S&S połączony z automatyczną skrzynią sześciobiegową. Ceny – od 110.400 zł po 166.700 zł.
Wyposażenie jest bogate. Nawet wersja Access ma np. elektryczny hamulec postojowy, komplet poduszek powietrznych (z kurtynami), LED-owe światła do jazdy dziennej, sterowane elektrycznie szyby we wszystkich drzwiach bocznych, tempomat, system monitorowania czasu jazdy, system monitorowania pasa ruchu, system monitorowania ograniczeń prędkości. Jest też nowy i-Cockpit, skórzana kierownica, klimatyzacja (manualna), klimatyzowany schowek pod podłokietnikiem, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, radioodtwarzacz z sześcioma głośnikami i sterowaniem w kierownicy. Bez zwyżki ceny klient w bazowej wersji otrzymuje też regulowany na wysokość fotel kierowcy.
Standardowo Peugeot 5008 ma 17-calowe koła (stalowe) i zestaw naprawczy. Koło zapasowe można dokupić opcjonalnie.
Wszystkie kolory poza białym Banquise wymagają dopłaty. Dach może być czarny, seryjnie będzie taki w wersji GT, w odmianach Active i Allure wymaga dopłaty, a w Access dwukolorowego nadwozia mieć nie można.
Ale umówmy się – wersja Access ma jedynie „otwierać cennik”. Nie będzie to odmiana szczególnie popularna, bo kiedy ktoś chce kupić samochód z tego segmentu, to nie będzie wydłubywał każdego grosika z portfela babci, która i tak ma inne cele płatnicze ;-) Podejrzewam, że podobnie, jak na Zachodzie – większość klientów kupi którąś z wersji najbogatszych. Allure i GT będą stanowić w Polsce minimum 40% sprzedaży – tak prognozuję. Na wróżkę nie wyglądam, ale tu warto wydać więcej i cieszyć się naprawdę bogatym wyposażeniem.
A szczegółów owego wyposażenia szukajcie w cenniku – wystarczy kliknąć na te niebieskie literki poniżej:
Nowy Peugeot 5008 – ceny i wyposażenie w Polsce
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze