Porównania samochodów zawsze budzą wielkie kontrowersje. Szczególnie jeśli naprzeciwko siebie postawiamy dwa samochody producentów skrajnie od siebie odległych. Piękny nowy Peugeot 508, z wysmakowanym wyglądem zewnętrznym i ultranowoczesnym kokpitem oraz wygodnym wnętrzem kontra znany i nudny na swój sposób Volkswagen Arteon, będący synonimem powtarzalności. Porównania dokonali dziennikarze hiszpańskiego magazynu Cosas De Coches. Do jakich doszli wniosków?
Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – wygląd zewnętrzny
„Peugeot zawsze miał przedstawiciela w tym segmencie, ale nigdy z takim sportowym profilem, jak nowy Peugeot 508. Nazwa się nie zmieniła, ale całkowicie zmieniła się koncepcja. Samochód jest nieco krótszy i niższy niż poprzednik, ale znacznie bardziej zadziorny. Dwa kły symbolizujące paszczę lwa, bezramkowe okna czy tylne światła zintegrowane z ciemnym pasem jak pazury – to robi wrażenie. Sylwetka jest muskularna, mocna i ciekawa. Volkswagen Arteon to taki usportowiony Passat. Wielu osobom się podoba, chociaż wyraźnie nawiązuje do wszystkich pozostałych samochodów grupy.
Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – wnętrze?
Jeśli na zewnątrz Peugeot się wyróżnia, to wnętrze jest przełomowe. Konsola środkowa jest wysoko, kierownica niżej. Jest mniejsza, bardziej sportowa, niż w klasycznych autach. Wysokiej jakości materiały, wygodne siedzenia i przede wszystkim niesamowity design. Robi wrażenie dużo większe niż VW. Volkswagen był bardzo konserwatywny pod tym względem. W rzeczywistości nie ma tu zbyt wielu różnic z Volkswagenem Golfem czy Passatem. Plusem jest za to duża ilość na nogi na tylnej kanapie, ale nad głową już go nie ma – zakrzywiony dach robi swoje. Dobry jest też rozbudowany system multimnedialny. Pod względem jakości jest podobnie, ale Peugeot wygrywa wyglądem.
Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – jak to jeździ
Peugeot 508 jest wyraźnie bardziej sportowy niż poprzednio. Robi wszystko bardzo dobrze, mimo że przede wszystkim koncentruje się na komforcie. Zawieszenie wraz z lepszym profilem opony lepiej połyka niedoskonałości jezdni. Mała kierownica daje poczucie kontroli nad kierunkiem jazdy. Volkswagena Arteon jest po prostu neutralny, wygodny i dość dobrze wyciszony.
Peugeot 508 czy Volkswagen Arteon – 1.6 PureTech kontra 1.5 TSi
Peugeot wykorzystuje 1,6 PureTech, turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 180 koni mechanicznych. Jednostka ta udowodniła w ostatnich latach, że jest jednym z najlepszych silników, jeśli po prostu nie najlepszym w swojej klasie. Nawet niewielkie naciśnięcie pedału gazu daje od razu reakcję w każdej sytuacji. Jest to cichy i gładko pracujący silnik, którego średnie zużycie paliwa wynosi średnio 7,5 l / 100 km. Skrzynia EAT8 działa miękko, przyjemnie. Jest nieco wolniejsza w trybie manualnym. Volkswagen wybrał 1.5 TSI 150 KM, bardziej skromne, ale nadal sprawnie. Tylko ta nieszczęsna, wolna skrzynia DSG. Lepiej pracuje w trybie manualnym, ale automat jest wyjątkowo oporny.”
Który więc wybrać?
Jeśli szukacie samochodu, który się wyróżnia, to 508 będzie z pewnością właściwym wyborem. Nowoczesny, sportowy, wyróżniający się na ulicy – i dający wielką frajdę z jazdy. Wszystko tu jest po prostu nowsze. Arteon nie zły, jest … odrobinę zbyt klasyczny i sprawdzi się tylko wtedy, gdy nieustannie wozicie wysokie osoby na tylnej kanapie.
Peugeot 508 |
Volkswagen Arteon |
|
Silnik
|
Benzynowy, 4 cylindrowy, turbo |
Benzynowy, 4 cylindrowy, turbo |
Pojemność |
1.598 cm3 |
1.498 cm3 |
Moc |
180 KM przy 6.000 obr |
150 KM przy 5.000 obr |
Moment obrotowy |
250 NM przy 1.750 obr |
250 Nm przy 1.500 obr |
Prędkość maksymalna |
230 km/h |
222 km/h |
Przyspieszenie |
7,9 s (0 a 100 km/h) |
9 s (0 a 100 km/h) |
Zużycie paliwa |
5,4 l/100 km (średnie) |
6 l/100 km (średnie) |
Wymiary |
4.750 / 1.859 / 1.403 mm |
4.862 / 1.871 / 1.450 mm |
Opony |
215 / 55 R 17 |
245 / 45 R 18 |
Waga |
1.495 kg |
1.504 kg |
Pojemność bagażnika |
487 l |
563 l |
Cena |
33.100 € |
40.810 € |
źródło: Cosas De Coches, skrót i redakcja tekstu, śródtytuły – redakcja
Najnowsze komentarze