Nowy Peugeot Expert wpisuje się w proces odświeżenia oferty marki i umacniania jej pozycji na rynku samochodów dostawczych.
Nowa stylistyka nadaje nowemu Peugeot Expertowi zdecydowany, atrakcyjny wygląd, podkreślający jego solidną i nowoczesną konstrukcję.
Model opracowany na zupełnie nowej płycie posiada wszystkie zalety modułowej platformy EMP2: kompaktowe wymiary, niską masę, wydajne silniki o emisji zaczynającej się na poziomie 133 g CO2/km i wysoką jakość. Po raz pierwszy w tym segmencie w ofercie pojawiają się nowe elementy wyposażenia, takie jak: bezdotykowo otwierane przesuwne drzwi boczne, pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, Active Safety Brake, pakiet VisioPark 1 z kamerą cofania z funkcją Top Rear Vision, czy nawigacja 3D z modułem łączności sieciowej.
Nowy Peugeot Expert ma maksymalną ładowność 1400 kg i jest dostępny w trzech długościach – od 4,6 m do 5,3 m, w tym po raz pierwszy w wersji Compact. Nowy furgon Peugeot Expert, którego wysokość nie przekracza 1,9 m, znakomicie sprawdzi się w miejskich warunkach. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nowy model uzyskał najwyższą ocenę: pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.
Nowy Peugeot Expert pod każdym względem wyprzedza inne samochody o jedną generację!
Naszym celem jest zdobycie nowych klientów. Innowacyjna konstrukcja nowego modelu Peugeot Expert przekłada się na istotne walory użytkowe, wyróżniające go na tle konkurencji, i stanowi doskonały przykład strategii stałego wzbogacania wyposażenia w gamie samochodów dostawczych Peugeot – Maxime Picat, Dyrektor Generalny Peugeot
Nowy Peugeot Expert w skrócie
Zbudowany na nowej platformie modułowej EMP2 Peugeot Expert powstał z myślą o potrzebach klientów biznesowych, oczekujących niezwykle sprawnych i ekonomicznych pojazdów. Nowy furgon Peugeot łączy kompaktowe wymiary zewnętrzne z maksymalną pojemnością, która jest ważnym kryterium w tym segmencie.
Peugeot Expert jest dostępny w trzech wersjach długości nadwozia, z dwoma lub trzema fotelami w pierwszym rzędzie. Jego pojemność użytkowa wynosi do 6,6 m³ przy ładowności 1400 kg i długości użytkowej 4 m([1]). Trzon oferty stanowią wersje Standard i Long(2) – o długości 4,95 i 5,3 m. Unikalna w tym segmencie wersja Compact o długości 4,6 m umożliwia przewóz ładunków o objętości do 5,1 m³ i masie do 1400 kg, przy długości użytkowej 3,32 m(3). Dzięki zmniejszonym wymiarom i krótszym zwisom nowy Peugeot Expert jest niezwykle zwrotny, co z pewnością docenią klienci biznesowi, którzy pracują na co dzień w zatłoczonych miastach. Wysokość nadwozia obniżono do 1,90 m(4), co jest ewenementem w tym segmencie. Dzięki temu nowy Peugeot Expert może bez problemu wjechać na każdy parking.
W gamie nowego Peugeot Experta dostępne są nowoczesne i wydajne silniki BlueHDi, spełniające normę Euro 6, o mocy od 95 KM (210 Nm) do 180 KM (400 Nm). Większość z nich jest wyposażona w technologię Stop & Start. Wszystkie jednostki zapewniają wysoki komfort jazdy, rekordowo niską w tym segmencie emisję CO2 i niewielkie zużycie paliwa. Dzięki kompaktowym wymiarom nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6, dostępnej z silnikiem BlueHDi 180, i zautomatyzowanej skrzyni biegów ETG6, oferowanej z silnikiem BlueHDi 95, pasażer siedzący na środkowym miejscu z przodu zyskał więcej miejsca na nogi. Najbardziej wydajna jednostka napędowa osiągnęła najlepszy w segmencie wynik pod względem zużycia paliwa i emisji CO2 – 5,1 l/100 km i 133 g/km CO2. Równie niskie spalanie i poziom emisji zapewniają pozostałe modele z gamy Peugeot Expert – ze średnim wynikiem 5,4 l/100 km i 140 g/km CO2.
Aby zapewnić użytkownikom biznesowym wysoką wydajność, komfort i bezpieczeństwo, nowy Peugeot Expert został wyposażony w szereg rozwiązań najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu:
- drzwi boczne sterowane elektrycznie, z funkcją bezdotykowego otwierania to jedyna tego rodzaju oferta na rynku;
- pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, wyświetlacz przezierny HUD, system odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości;
- system Active Safety Brake i automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz mijania to kolejne technologie stanowiące rzadkość w tym segmencie.
- po raz pierwszy jeden z modeli marki został wyposażony w sterowany głosowo system nawigacji 3D nowej generacji z modułem łączności sieciowej, z informacją o ruchu drogowym aktualizowaną w czasie rzeczywistym, kamerę cofania VisioPark 1 zapewniającą widoczność pod kątem 180° z funkcją zoomu oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert).
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów biznesowych, nowy Peugeot Expert jest dostępny w następujących wersjach nadwoziowych:
- wersja standardowa Furgon;
- z przedłużoną kabiną z pięcioma lub sześcioma składanymi lub nieskładanymi fotelami;
- platforma z kabiną do dalszej zabudowy;
- bus – wersja osobowa wyposażona w maksymalnie dziewięć foteli.
Nowa platforma zapewniająca wysoką wydajność klientom biznesowym
Platforma EMP2, przystosowana do wymogów stawianych samochodom dostawczym, po raz kolejny stanowi dowód doskonałych parametrów i modularności – Rémi Seimpere, Główny Inżynier ds. platformy Peugeot Expert
Rekordowo niskie zużycie paliwa i koszty eksploatacji
Nowa platforma pozwala na obniżenie masy pojazdu o ok. 100–150 kg (w zależności od silnika) w porównaniu do poprzedniej generacji Peugeot Experta. Wyposażona w silniki BlueHDi zapewnia Peugeot Expertowi rekordowo niski poziom spalania:
- 1.6 l BlueHDi 95 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km, emisja CO2 144 g/km;
- 1.6 l BlueHDi 95 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 – zużycie paliwa od 5,2 l/100 km, emisja CO2 135 g/km;
- 1.6 l BlueHDi 115 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km;
- 1.6 l BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 139 g/km;
- 2.0 l BlueHDi 150 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 od 139 g/km;
- 2.0 l BlueHDi 180 KM S&S, z automatyczną skrzynią biegów EAT6 – zużycie paliwa od 6,1 l/100 km, emisja CO2 151 g/km.
Silniki BlueHDi są wyposażone w system SCR (Selective Catalytic Reduction) montowany przed filtrem cząstek stałych FAP, pracującym na bazie specjalnego dodatku do paliwa. To najlepsze dostępne na rynku rozwiązanie w zakresie oczyszczania spalin gwarantuje im zgodność z normą Euro 6. Pojemność zbiornika AdBlue, wynosząca 22,4 l, zapewnia zasięg 15 tys. km. Poziom AdBlue można z łatwością uzupełnić przez specjalny otwór wlewowy, umieszczony w środkowym słupku, niewidoczny po zamknięciu drzwi kierowcy.
Peugeot Expert może się poszczycić bardzo konkurencyjnymi kosztami eksploatacji dzięki zużyciu paliwa na poziomie „best in class” i wydłużonym przebiegom między przeglądami – co 40 tys. km(5) lub co 2 lata.
Wyrazisty, atrakcyjny styl podkreśla niezawodność
Nowa platforma zastosowana w Peugeot Expercie zapewniła temu modelowi doskonałe proporcje, stylistykę typową dla samochodów osobowych naszej marki oraz solidność. Tego oczekują klienci od samochodu dostawczego – Keith Ryder, Kierownik ds. stylu marki Peugeot
Nowy Peugeot Expert proponuje świeży kanon stylistyczny w tym segmencie. Harmonijne proporcje przedniej części samochodu, miejsca kierowcy i przestrzeni ładunkowej. Krótki zwis przedni i tylny oraz maksymalnie rozstawione osie podkreślają moc, imponujący wygląd i zwrotność oraz optymalne wykorzystanie przestrzeni wnętrza. Opływowe linie akcentują aerodynamiczny, niezwykle nowoczesny kształt nadwozia.
Krótka i wysoka maska góruje ponad szerokim przednim zderzakiem, który chroni cały przód samochodu. Jest to także ukłon w stronę potrzeb klientów biznesowych, którzy przemieszczają się na co dzień po zatłoczonych ulicach dużych miast.
Nowy Peugeot Expert jest nieodrodnym członkiem rodziny Peugeot i widać to już na pierwszy rzut oka. Niemal wtopione w karoserię przednie reflektory nawiązują stylistyką do kompaktowego hatchbacka Peugeot 308.
Imponujący wygląd Peugeot Experta podkreśla nowy, podwyższony, pionowy grill, który pojawił się po raz pierwszy w modelu SUV Peugeot 2008. Pośrodku przeprojektowanego, wertykalnego ożebrowania, wyprofilowanego tak, by uzyskać efekt 3D, umieszczono logo lwa. Trapezoidalna listwa w połyskliwym szarym kolorze tworzy dynamiczny efekt, podkreślając elegancki i nowoczesny styl przedniej partii samochodu.
Minimalistyczna, napięta linia boków nadwozia z wklęsłą dolną częścią drzwi przechodzi płynnie w atletycznie zarysowane nadkola, podkreślając ich imponujący wygląd.
Wrażenie solidności konstrukcji nowego modelu Peugeot Experta potęgują dodatkowo dość nisko zamontowane listwy boczne oraz czarny przedni zderzak, w który wbudowano wszystkie wloty powietrza.
W opcji jest dostępny pakiet Look. To propozycja dla klientów biznesowych, którzy chcą budować atrakcyjny wizerunek swojej firmy. Obejmuje on elementy w kolorze nadwozia, m.in. przednie i tylne zderzaki, obudowy bocznych lusterek, listwy boczne oraz chromowane obramowanie grilla. W przednim zderzaku zamontowano reflektory LED w chromowanej obudowie w kształcie bumerangu, które są stylistycznym nawiązaniem do modelu Peugeot 508.
Rozbudowana gama pojazdów dostosowanych do potrzeb każdej branży
Nowy Peugeot Expert to samochód dostosowany do potrzeb każdej branży, w szczególności dla tych klientów, którzy działają na terenie miast – David Mac Queen, Dyrektor Gamy Samochodów Dostawczych
Potrzeby i oczekiwania klientów biznesowych z tego segmentu różnią się w zależności od sektora działalności i liczby przewożonych osób. Dlatego też Peugeot Expert proponuje szeroką ofertę wersji.
Furgony
Furgony, dostępne w trzech długościach: Compact, Standard i Long, oraz dwóch poziomach wykończenia: Pro i Premium, są w szczególności przeznaczone dla klientów oczekujących pojemności od 4,6 do 6,6 m³ i możliwości przewozu od dwóch do trzech osób.
Wersja Compact, niemająca swojego odpowiednika w tym segmencie, posiada zalety pełnowymiarowego furgonu o maksymalnej ładowności 1400 kg. Jest przeznaczona głównie dla klientów działających na co dzień w środowisku miejskim. Natomiast wersje Standard i Long umożliwiają załadunek nawet trzech europalet.
Wersje |
|||
Wymiary |
Compact |
Standard |
Long |
Długość całkowita (m) |
4,60 |
4,95 |
5,30 |
Wysokość całkowita (m) |
1,90 |
1,90 |
1,94 |
Maksymalna długość użytkowa (m) |
3,32 |
3,67 |
4,02 |
Szerokość użytkowa między wnękami kół (m) |
1,26 |
1,26 |
1,26 |
Maksymalna pojemność użytkowa (m³) |
5,1 |
5,8 |
6,6 |
Maksymalna ładowność (kg) |
1400 |
1400 |
1400 |
Trzymiejscowa ławka w połączeniu z przegrodą Moduwork zapewnia unikatowe w segmencie furgonów możliwości zmiany aranżacji wnętrza. Dzięki dużemu otworowi w ściance działowej oraz podnoszonemu skrajnemu siedzeniu umożliwia jednocześnie:
- Przewożenie trzech osób z przodu. Ta praktyczna możliwość jest niezwykle ceniona przez firmy, które mogą przewozić np. pracowników i narzędzia z jednej budowy na drugą i optymalizować przejazdy;
- Dysponowanie płaską podłogą o długości użytkowej sięgającej 1,16 m lub dodatkowym miejscem na towar z przodu, jeśli przewozimy dwie osoby;
- Funkcję mobilnego biura – składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania;
- Schowek pod środkowym siedzeniem.
Busy
Wersja do przewozu osób jest dostępna w trzech długościach. Oferuje liczne możliwe konfiguracje od 2 do 9 siedzeń, a jednocześnie zapewnia wszystkim pasażerom dużą ilość miejsca. Funkcjonalna i solidna, jest przeznaczona m.in. dla urzędów, stowarzyszeń i klubów sportowych.
W konfiguracji 9-miejscowej pojemność bagażnika sięga 1300 l (1237 dm³ VDA) do wysokości oparć. Po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu można ją zwiększyć do 4900 l (4554 dm³ VDA).
Wersja Compact, stanowiąca unikatową ofertę w tym segmencie, może pomieścić od 2 do 9 osób, przy zachowaniu bagażnika o pojemności 3600 l (3397 dm³ VDA), przy długości nadwozia wynoszącej zaledwie 4,60 m.
Platforma z kabiną
Platforma z kabiną dostępna w wersji o wydłużonym rozstawie osi 3,275 m zapewnia liczne możliwości zabudowy przez wyspecjalizowane firmy. Możliwa jest np. zabudowa do przewozów wielkogabarytowych, oferująca maksymalną pojemność przy niewielkich gabarytach zewnętrznych, czy też wykonanie chłodni do przewozu łatwo psujących się artykułów spożywczych.
Duża ilość miejsca, zwrotność i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Modułowa platforma nowego Peugeot Experta umożliwia uzyskanie trzech długości nadwozia w oparciu o zaledwie:
– dwie długości rozstawów osi, w tym jeden rozstaw 2,92 m, opracowany specjalnie dla wersji Compact. Drugi rozstaw, wynoszący 3,27 m, jest wspólny dla wersji Standard i Long;
– dwie długości tylnego zwisu: 0,80 m i 1,15 m, przy czym jeden jest wspólny dla wersji Compact i Standard, a drugi jest przeznaczony dla wersji Long;
– jedną konstrukcję zawieszenia, układu wydechowego i układu zasilania paliwem – wspólną dla trzech długości nadwozia.
Dzięki doskonale dobranym parametrom konstrukcji i modułowej platformie nowy Peugeot Expert oferuje bogatą gamę wersji:
– furgony o pojemności sięgającej 6,6 m³;
– busy do 9 miejsc i 1300 l pojemności bagażowej lub 4900 l po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu;
– dwie rodziny wersji z przedłużoną kabiną i stałą lub składaną przegrodą (do przewozu do 6 osób), o pojemności do 4 m³ lub do 5,5 m³ w wersji ze składanym siedzeniem;
– platformy z kabiną przeznaczone do zabudowy.
Optymalna długość zwisu (0,88 m z przodu i 0,80 m z tyłu) oraz średnica skrętu od 11,3 m zapewniają modelowi Peugeot Expert doskonałą zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście i wykonywania manewrów. Nieprzekraczająca 1,9 m wysokość w wersjach Standard i Compact umożliwia również wjazd na parkingi w miastach i centrach handlowych lub dostawy do domów klientów.
Nowy Peugeot Expert jest wyposażony w zamontowane na stałe ograniczniki, uniemożliwiające przesuwanie się ładunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami europejskimi. W opcji jest dostępna wyciszona przegroda z szybą, stanowiąca alternatywę dla standardowej ścianki. Zapewnia ona wyższy komfort akustyczny i termiczny, a także bezpieczeństwo użytkowników. Przegroda ta umożliwia ponadto pochylenie oparcia kierowcy o dodatkowe 8,5° lub uzyskanie o 40 mm większego zakresu regulacji wzdłużnej w stosunku do standardowej ścianki, co korzystnie wpływa na ergonomię i komfort kierowcy.
Dzięki bogatemu wyposażeniu, nowej platformie i wzmocnionej konstrukcji nowy Peugeot Expert uzyskał pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyniki testów zostały opublikowane w grudniu ubiegłego roku.
Komfort i dynamiczne zachowanie na drodze
Peugeot Expert zaskakuje również poziomem ergonomii i komfortu jazdy, nietypowym jak na ten segment. Wysoko umieszczony fotel kierowcy zapewnia pełną kontrolę nad drogą. Wsiadanie do kabiny ułatwia stopień. Deska rozdzielcza i dość pionowe jak na ten segment ustawienie kierownicy dają kierowcy wrażenie kierowania SUV-em ze względu na doskonałą widoczność, choć poziomem komfortu przypomina jazdę hatchbackiem. Nowoczesne miejsce pracy kierowcy, o czystej linii, łączy wytrzymałe materiały z ergonomią elementów sterujących, jak np. dostępnego w opcji ekranu dotykowego, który jest zawsze w zasięgu oka i ręki.
Nowy Peugeot Expert jest wyposażony w zawieszenie przednie typu Mac Pherson, stosowane w platformie EMP2 i przystosowane do gabarytów pojazdu, zapewniające doskonałe właściwości jezdne. Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrohydraulicznym w połączeniu ze stabilizatorem poprzecznym umieszczonym przed przekładnią zębatą umożliwia zmniejszenie promienia skrętu.
Siła wspomagania jest odpowiednio dobrana, by ułatwić manewrowanie podczas parkowania, a jednocześnie umożliwić precyzyjną jazdę z wyższą prędkością.
Nowe zawieszenie tylne z ukośnie umieszczonymi wahaczami trójkątnymi zapewnia ładowność 1400 kg przy pojemności ładunkowej sięgającej 6,6 m³ lub przewóz dziewięciu osób z zachowaniem odpowiedniej pojemności bagażnika. Wahacze umożliwiają odpowiednie tłumienie drgań. Sprężyny o zmiennej sztywności i amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia w zależności od obciążenia gwarantują maksymalny komfort podczas jazdy, zarówno z obciążeniem, jak i bez niego.
Połączenie obu rodzajów zawieszenia zapewnia doskonały kompromis pomiędzy zachowaniem na drodze a wygodą i przyjemnością jazdy niezależnie od obciążenia pojazdu.
Nie zapomniano również o komforcie pasażerów i kierowcy, a także o odpowiednim wyciszeniu kabiny. Peugeot Expert zapewnia doskonały w tym segmencie poziom komfortu akustycznego.
Systemy najnowszej generacji podnoszące komfort i bezpieczeństwo oraz umożliwiające dostęp do usług on-line
Łatwiejszy załadunek
Drzwi boczne przesuwne sterowane elektrycznie można bez trudu obsługiwać, kiedy ma się zajęte obie ręce. Jest to unikalna na rynku funkcja, która umożliwia otwarcie i zamknięcie przesuwnych drzwi jednym ruchem nogi, pod warunkiem że użytkownik ma przy sobie klucz elektroniczny.
Furgony oraz wersje z przedłużoną kabiną są wyposażone w dwuskrzydłowe drzwi w układzie 50/50 oraz podgrzewane szyby i wycieraczki. W opcji jest dostępna również tylna klapa.
Dwuskrzydłowe drzwi otwierają się pod kątem 235o, dzięki czemu nie blokują dostępu do bagażnika podczas załadunku i rozładunku. Są dostępne w opcji w wersji Long i co ważniejsze– nie blokują otwarcia przesuwnych bocznych drzwi.
Bus może być wyposażony w klapę albo dwuskrzydłowe drzwi.
Zabezpieczenie podłogi całej powierzchni ładunkowej, ścian bocznych lub podłogi i ścian jest dostępne jako opcja. Niezwykle funkcjonalnym i trwałym rozwiązaniem jest podłoga z surowego drewna lub drewna pokrytego warstwą antypoślizgową z aluminiowymi listwami progów przy przesuwnych i tylnych drzwiach lub stalowymi kątownikami przy nadkolach.
Klientów biznesowych, którzy przewożą duże ładunki, z pewnością zainteresuje fakt, że nowy Peugeot Expert może ciągnąć przyczepę z ładunkiem do 2,5 t. W opcji może być przystosowany do montażu haka.
Praktyczny na co dzień
W nowym modelu Peugeot Expert w wersji furgon znajdziemy praktyczne schowki o pojemności 49 l. Aż 121 l jest dostępne w wersjach z przedłużoną kabiną, wyposażonych w jeszcze więcej zamykanych i otwartych schowków, które znajdują się w całej części pasażerskiej:
– dwa schowki w desce rozdzielczej od strony pasażera: górny, zamykany, klimatyzowany 7-litrowy schowek, w którym zmieści się pięć niewielkich, półlitrowych butelek. Poniżej umieszczono jeden otwarty schowek o pojemności 5 l. Nad deską rozdzielczą znajduje się kolejny otwarty schowek o pojemności 5 l (A4), w którym można przechowywać na przykład tablet;
– dwa uchwyty na kubki po obu stronach deski rozdzielczej. W każdym z nich mieści się 0,5-litrowa butelka;
– półki na kluczyki pośrodku deski rozdzielczej i od strony pasażera;
– w obydwu przednich drzwiach znajdują się schowki oraz duże 8-litrowe kieszenie, w których mieszczą się dwie 1,5-litrowe butelki;
– duży, 8-litrowy schowek pod przednią, dwuosobową kanapą jest wystarczająco pojemny, by schować tam na przykład obuwie robocze i kask;
– w najlepiej wyposażonych wersjach z przedłużoną kabiną dodano duży, 73-litrowy schowek umieszczony pod ławką.
Znajdujące się w schowku w desce rozdzielczej gniazda typu jack, 12V i USB mogą być wykorzystywane do ładowania urządzeń mobilnych.
W gamie akcesoriów dostępne są uchwyty z wbudowanym zasilaniem do podłączenia tabletu o przekątnej do 11” lub smartfona obok stanowiska kierowcy.
Sprawne pokonanie trasy dzięki dostępowi do internetu
Nowy Peugeot Expert może być opcjonalnie wyposażony w system multimedialny oraz innowacyjny, 7-calowy pojemnościowy ekran dotykowy. Wszystkie udostępnione usługi sprawiają, że podróż i sama jazda stają się łatwiejsze. Obsługa ekranu jest niezwykle prosta. Wystarczy dotknąć go lekko palcem lub skorzystać z funkcji rozpoznawania głosu.
Funkcja rozpoznawania głosu podnosi poziom bezpieczeństwa – kierowca może korzystać z systemu nawigacji, telefonu i multimediów, nie odrywając wzroku od drogi.
W nowym Peugeot Expercie dostępny jest w opcji system nawigacji 3D nowej generacji- Peugeot Connect Nav, z modułem łączności sieciowej, sterowany za pomocą funkcji rozpoznawania głosu i/lub z poziomu ekranu dotykowego. Użytkownik otrzymuje wraz z systemem darmową aktualizację map (mapy są aktualizowane 4 razy do roku) oraz usługi łączności sieciowej na okres 3 lat, w tym:
– TomTom Traffic – informacje o ruchu drogowym przesyłane w czasie rzeczywistym;
– informacje o lokalizacji oraz cenach na stacjach paliw i parkingach;
– informacje o pogodzie na trasie przejazdu;
– lokalne wyszukiwanie ważnych obiektów (POI).
Informacje o strefach niebezpiecznych są dostępne jako opcja.
System nawigacji nowego Peugeot Experta wybiera optymalną trasę przejazdu na podstawie przesyłanych w czasie rzeczywistym informacji o ruchu drogowym, co pozwala kierowcy uniknąć korków i stresujących sytuacji.
Nowy Peugeot Expert ma automatyczny, darmowy dostęp do usług Peugeot Connect SOS i Assistance (włącznie z kartą SIM i transferem danych), pod warunkiem, że samochód jest w taką opcję wyposażony.
Dostęp do usług łączności sieciowej jest także możliwy za pomocą smartfona podłączonego do Internetu (modemu) przez wejście USB, Bluetooth lub sieć Wi-Fi.
System Peugeot Connect Nav jest dodatkowo wyposażony w funkcję Mirror Screen, dzięki której użytkownicy pojazdu mogą bezpiecznie korzystać z aplikacji swoich smartfonów na 7-calowym multimedialnym ekranie dotykowym w kabinie nowego Peugeot Experta. Funkcja Mirror Screen wykorzystuje technologie Apple CarPlayTM i MirrorLink®, które gwarantują jej kompatybilność z różnymi modelami smartfonów.
Intuicyjna jazda i pełne bezpieczeństwo na drodze
Aby podnieść komfort i bezpieczeństwo jazdy, nowy Peugeot Expert został wyposażony w szereg systemów najnowszej generacji, wspomagających kierowcę. Niektóre z nich zostały po raz pierwszy zamontowane w gamie samochodów Peugeot: Driving Time Warning System (ostrzeżenie o długim czasie jazdy), Driver Attention Alert (system monitorowania zmęczenia kierowcy), funkcja odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości oraz Active Safety Brake.
Po dwóch godzinach nieprzerwanej jazdy z prędkością 65 km/h lub wyższą, funkcja monitorowania czasu jazdy ostrzega kierowcę, że czas zrobić sobie przerwę. Na desce rozdzielczej zapala się wtedy kontrolka ostrzegawcza i pojawia się komunikat: „Czas na przerwę”.
Funkcja monitorowania martwego pola ostrzega kierowcę, że po lewym lub prawym pasie porusza się inny samochód, który jest niewidoczny w martwym polu lusterek. Funkcja jest dostępna w pakiecie z czujnikami parkowania przodem i tyłem lub w pakiecie VisioPark 1.
Dopełnieniem przednich i tylnych czujników parkowania lub czujnika parkowania tyłem i kamery cofania jest pakiet VisioPark 1. Na ekranie dotykowym pojawia się obraz widzianej z góry tylnej części pojazdu oraz jego otoczenia w polu 180°. Obraz jest generowany przez kamerę cofania podczas wykonywania manewrów na wstecznym biegu. Na podglądzie pojawiają się także linie pomocnicze, które zmieniają się wraz z obrotami kierownicy. Jeśli z tyłu pojazdu zostanie wykryta przeszkoda, funkcja automatycznego zoomu obliczy, w jakiej odległości znajduje się ona od samochodu. Omijanie przeszkód, cofanie oraz wjeżdżanie w wyznaczone miejsce parkingowe staje się dziecinnie proste, a kierowca nie musi się martwić, że uszkodzi samochód.
System Grip Control, opatentowany przez Grupę PSA, pozwala poszerzyć zakres wykorzystania modelu Peugeot Expert o drogi o gorszej nawierzchni i zachować przyczepność w miejscach, w których samochód z napędem na jedną oś nie dałby rady przejechać.
Ten uniwersalny i elastycznie działający układ dostosowuje się do warunków w terenie, sterując pracą przednich kół, przy czym kierowca zachowuje pełną kontrolę nad pojazdem. Może w każdej chwili przełączyć system na tryb standardowy lub wybrać za pomocą pokrętła znajdującego się na desce rozdzielczej tryb, z którego chce skorzystać: do jazdy po śniegu, do jazdy po drogach nieutwardzonych, do jazdy po piasku oraz ESP Off.
W opcji jest dostępna funkcja bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu (ADML) i automatycznie otwierane przesuwne drzwi boczne.
W Pakiecie Safety, dostępnym jako opcja, znajduje się Pakiet Widoczność oraz cztery elementy wyposażenia zintegrowane z wielofunkcyjną kamerą zamontowaną w górnej części przedniej szyby:
– funkcja odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości rozpoznaje ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę, wyświetlając znak ograniczenia na desce rozdzielczej. System podpowiada kierowcy, by dostosował ustawienia tempomatu do odczytanego ograniczenia prędkości. Kierowca może zaakceptować sugestię, dwukrotnie naciskając przycisk. Po pierwszym przyciśnięciu zostanie wybrana prędkość. Kolejne przyciśnięcie zatwierdza wybór i zapobiega niezamierzonemu przekroczeniu prędkości;
– funkcja Driver Attention Alert monitoruje za pomocą kamery i czujnika kąta skrętu kierownicy odchylenia od toru jazdy. W razie potrzeby system wysyła sygnał dźwiękowy i wizualny, aby zasygnalizować kierowcy, że powinien bardziej skupić się na drodze;
– system kontroli pasa ruchu (LDWS) wykrywa przekroczenie przez samochód linii ciągłej lub przerywanej. Jeśli manewrowi zjazdu z pasa nie towarzyszy włączenie kierunkowskazu, kierowca zostanie ostrzeżony za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych na desce rozdzielczej, że zjechał właśnie z pasa ruchu;
– podczas jazdy nocą funkcja automatycznego przełączania świateł drogowych i mijania automatycznie zmienia światła drogowe na światła mijania i odwrotnie, jeśli kamera wykryje nadjeżdżający z naprzeciwka samochód.
Pakiet Safety Plus, dostępny jako opcja, obejmuje Pakiet Widoczność oraz cztery elementy wyposażenia zintegrowane z radarem umieszczonym z przodu pojazdu i/lub wielofunkcyjną kamerą zamontowaną w górnej części przedniej szyby:
– aktywny regulator to ogranicznik/regulator prędkości z dodatkową funkcją programowania odległości od pojazdu jadącego z przodu. System zapobiega wyłączaniu się regulatora za każdym razem, gdy przed samochodem znajduje się inny pojazd i jest niezwykle przydatny podczas jazdy po autostradzie, przy dość dużym natężeniu ruchu lub podczas płynnej jazdy. Kiedy radar wykryje inny pojazd, system automatycznie utrzymuje stałą odległość poprzez zmniejszenie prędkości o maksymalnie 20 km/h. Prędkość jest redukowana dzięki hamowaniu silnikiem poprzez sterowanie pedałem gazu. Jeśli pas ruchu jest wolny, regulator wraca do początkowo zadanej prędkości. Jeśli zredukowanie prędkości o maksymalnie 20 km/h nie wystarcza do utrzymania stałej odległości, system powiadamia kierowcę, który ponownie przejmuje kontrolę nad prędkością;
– funkcja Distance Alert ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji, dając mu czas na reakcję. Sygnały wzrokowe i dźwiękowe są wysyłane przed aktywacją funkcji Active Safety Brake.
– Active Safety Brake to najnowszej generacji funkcja automatycznego hamowania awaryjnego. Kamera i radar wykrywają sytuację, w której kolizja z innym ruchomym lub nieruchomym obiektem jest nieunikniona. Jeśli kierowca nie zahamuje lub wystarczająco nie zmniejszy prędkości, system sam zacznie hamować z maksymalną siłą. System ten zapobiega zderzeniu (do prędkości 30 km/h) lub minimalizuje jego skutki, bez względu na prędkość samochodu, przy czym opóźnienie przy wytracaniu prędkości może osiągnąć wartość 1 g.
Nowy Peugeot Expert debiutuje na polskim rynku – cennik
źródło: Peugeot Polska
[1] W wersji Long z pakietem Moduwork.
2 Wersja Long będzie dostępna od II kwartału 2017 r.
3 W wersji Compact z pakietem Moduwork.
4 W wersji Compact i Standard o ładowności 1000 kg.
5 30 tys. km w wersji BlueHDi 180.
Najnowsze komentarze