Nowy Peugeot 508 cały czas budzi ogromne emocje, co widzimy po Waszych komentarzach. W mailach do redakcji i pod artykułami pytacie jak będzie ze zniżkami na nowe samochody. Sprawdziliśmy to. Peugeot zdecydowanie zmienił swoją politykę względem rabatów. Dzisiaj ujawniamy dlaczego to zrobiono. Tajemnica tkwi w wartości rezydualnej samochodu.
Wartość rezydualna kluczem
Żeby wyjaśnić tajemnicę upustu na nowy samochód, trzeba zacząć od krótkiego wstępu. Większość producentów prześciga się, żeby sprzedać swoje produkty. Do legendy przeszły już ogromne zniżki oferowane przez znane marki premium. Jednak duże zniżki mają swoją mroczną stronę, która nazywa się wpływ na wartość rezydualną.
Wartość rezydualna to nic innego jak wartość samochodu w momencie jego odsprzedaży. Jeśli producent udziela dużych zniżek przy zakupie, ma to katastrofalny wpływ na wartość rezydualną, czyli cenę, jaką dostanie właściciel auta sprzedając je na rynku wtórnym czy oddając do dealera. Z tymi sprawami powiązane są też inne sprawy finansowe, między innymi wartość odkupu samochodu z leasingu i tym podobne. Niskie wartości rezydualne zabijają rynek. Między innymi z tego powodu powoli znika rynek dużych sedanów. Tak przynajmniej twierdzi Peugeot. I ma na to radę.
Nowy Peugeot 508 z rabatem?
Nowy Peugeot 508 ma to zmienić. Pewnie zauważyliście, że od pewnego czasu rabaty na nowe modele Peugeot są minimalne. Zupełnie tak, jakby firma nie przejmowała się, czy sprzeda samochód czy nie. A mimo to takie modele jak nowy Peugeot 3008 czy 5008 idą jak świeże bułeczki i znajdują się w czołówce najchętniej kupowanych SUV-ów w Europie.
Wiecie dlaczego Peugeot tak postępuje? 60% zysku firmy pochodzi ze sprzedaży SUV-ów – modeli 2008, 3008 i 3008. 33% zysku Peugeot ma ze sprzedaży lekkich samochodów dostawczych. I co ciekawe, brak dużych rabatów już zaowocował podniesieniem wartości rezydualnej. Zobaczcie jak wielkie to są różnice z poprzednimi generacjami.
Peugeot nie zaoferuje więc dużego upustu na nowy 508. Firma robi to w pełni świadomie. Jeśli będzie dawać duże rabaty, obniży wartość rezydualną. A tego nikt nie chce. Klienci razem z Peugeot dostają gratis wysoką wartość odsprzedaży auta. I zaczynają to doceniać, co widać w Europie.
https://www.youtube.com/watch?v=jwSFhtBspmk
Będzie jeszcze drożej
Jakby tego było mało, wkrótce pojawią się nowe odmiany Peugeot 508 z mocniejszymi silnikami w wersjach hybrydowych. Topowy GT ze zmodyfikowanym sportowym wyglądem może mieć moc maksymalną nawet 370 KM. Na początek hybrydy zaczną się od 200 KM, ale już dzisiaj wiemy, że wybór będzie znacznie szerszy. Wszystko to oznacza, że cennik nowego Peugeot 508 będzie zawierał… jeszcze wyższe ceny.
Klienci, którzy szukają innego samochodu
Na co tak naprawdę liczy Peugeot wprowadzając nowy 508? Badania, które prowadzono także w Polsce, pokazały, że jest spora grupa ludzi, która zwyczajnie szuka zmiany. Bo od pewnego czasu większość samochodów w gamie danej marki okazuje się być podobna do siebie. Wnętrza większości marek niczym się od siebie nie różnią od wielu lat. To, co polscy dziennikarze określają niekiedy błędnie „wzorową ergonomią” to tak naprawdę powtarzana od wielu lat ta sama nudna konstrukcja. Peugeot znalazł lukę – są ludzie, którzy nie chcą ciągle tego samego.
Duże ryzyko, duża wygrana
Nowy Peugeot 508 to także duże ryzyko i firma jest tego świadoma. Budując konsekwentnie zyski na modelach SUV i ograniczając wydatki w zbędnych dziedzinach koncern jest jednak dobrze przygotowany, a bazując na wynikach sprzedaży swoich najnowszych modeli w korporacyjnych korytarzach wyczuwa się sporo optymizmu. W centrali Peugeot bardzo uważnie przyglądają się wszelkim uwagom i głosom dochodzącym z rynku i wierzą, że bańka popularności SUV-ów kiedyś się skończy.
Wyniki sprzedaży pokazują, że dotychczasowa strategia Peugeot sprawdza się dobrze. Czy nowy Peugeot 508 pobije rekord sprzedaży? Zobaczymy już wkrótce.
Najnowsze komentarze