Grupa PSA wspólnie ze swoim chińskim partnerem ChangAn zamierzają opracować nowy pojazd z segmentu pick-up. Model ma trafić na rynek w 2020 roku.
Grupa PSA w tym roku zaprezentowała nowy model, który bez specjalnej inwencji został nazwany po prostu Pick-Up. O samochodzie pisaliśmy w czerwcu tego roku. Peugeot Pick-Up jest przeznaczony na rynek afrykański i został oparty na platformie opracowanej przy współpracy z chińskim koncernem Dongfeng. Wygląda na to, że gama pick-upów francuskiego koncernu wkrótce się powiększy. Grupa PSA ogłosiła plan opracowania zupełnie nowej platformy właśnie dla pick-upa. Model powstanie wspólnie z chińskim partnerem ChangAn.
Grupa PSA niedawno ogłosiła wzmocnienie współpracy z firmą ChangAn. Producenci mają przyczynić się do zwiększenia obecności marki DS na rynku chińskim oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Od 2018 roku firmy zamierzają prezentować jeden nowy model marki DS rocznie. Kolejnym wspólnym celem będzie wprowadzenie na rynek nowego pick-upa o ładowności 1 tony w roku 2020.
Na razie nie wiemy, czy nowy model trafi do Europy, ale zgodnie z informacją prasową, PSA oraz ChangAn chcą, aby samochód trafił zarówno na rynek chiński, jak i rynki zagraniczne. Co więcej koncerny zapowiadają, że samochód ma spełnić „najbardziej restrykcyjne przepisy obowiązujące na świecie oraz wszelkie oczekiwania klientów”. Na razie na europejskim rynku pick-upów z modelem Alaskan próbuje zaistnieć Renault.
Nowy pojazd będzie produkowany w fabryce ChangAn w Dingzhou w Chinach, w której montowane są pojazdy dostawcze. Poprzez opracowanie nowego pick-upa PSA zamierza wykorzystać dobrą sytuację na rynku pojazdów dostawczych. W 2016 roku rynek ten obejmował 14 mln pojazdów na świecie, a pick-upy o masie 1 tony stanowiły 18 proc. tego rynku. Roczny wzrost wynosi 5 proc.
Nowy produkt będzie dopełnieniem modelu Peugeot Pick-Up, który niedawno został wprowadzony do Afryki. Pojazd jest zgodny z podstawową strategią Grupy PSA i pomoże nam powrócić na ten rosnący segment rynku. Ponadto przyczyni się to do osiągnięcia założonych celów planu „Push to Pass” w odniesieniu do samochodów dostawczych. Strategia obejmuje zwiększenie sprzedaży o 30% do 2018 roku oraz potrojenie sprzedaży pojazdów dostawczych za granicą do roku 2021 – powiedział Patrice Lucas, wiceprezes ds. programów i strategii Grupy PSA.
„Projekt opracowania nowej generacji pick-upa o masie 1 tony jest wspaniałą okazją, aby obie firmy zaistniały na rynku chińskim oraz innych rynkach zagranicznych. Jest to przełomowy moment w długoterminowej współpracy pomiędzy Grupą PSA i Chang’an” – powiedział Mingxue YUAN wiceprezes ds. współpracy i strategii ChangAn.
Najnowsze komentarze