Wczoraj francuscy dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na najnowszego i największego jednocześnie SUV-a Renault. Koleos wyceniany jest nad Sekwaną na 29.900 euro w podstawowej, ale dobrze wyposażonej wersji.

Dealerzy, jak wspomniałem, już mogą przyjmować zamówienia, ale prawdziwa kampania promocyjna modelu rozpocznie się w połowie czerwca (15-19.VI.) akcją Dni Otwartych Drzwi. Zaraz potem będę miał okazję i przyjemność wziąć udział w dziennikarskich testach Koleosa. I sprawdzić, czy owe 29.900 euro, to nie jest cena wygórowana ;-)

Koleos jest już od jakiegoś czasu dostępny w Australii, Ameryce Południowej i Azji. Teraz szykowany jest do wprowadzenia we Francji oraz na pozostałe rynki Starego Kontynentu. Za 29.900 euro można będzie mieć nad Sekwaną model Life Energy dCi 130 z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów.

Francuski cennik pozostałych wersji przedstawiamy poniżej:

Zen Energy dCi 130 4×2 BVM – 32.500 euro
Zen Energy dCi 175 4×2 X-Tronic CVT – 35.900 euro
Zen Energy dCi 175 4×4 BVM – 36.900 euro
Intens Energy dCi 130 4×2 BVM – 35.600 euro
Intens Energy dCi 175 4×2 X-Tronic CVT – 39.000 euro
Intens Energy dCi 175 4×4 X-Tronic CVT – 41.000 euro
Intens Energy dCi 175 4×4 BVM – 39.400 euro
Initiale Paris Energy dCi 175 4×2 X-Tronic CVT – 41.400 euro
Initiale Paris Energy dCi 175 4×4 X-Tronic CVT – 43.400 euro

Jak widać – jest też wersja Initiale Paris. W ten sposób Renault Koleos jest piątym modelem marki z taką ekskluzywną odmianą. Wcześniej takie wersje pojawiły się już w gamie Clio, Espace’a, Talismana, a ostatnio także Captura.

Napęd na cztery koła dostępny w Koleosie pochodzi oczywiście z Aliansu Renault Nissan. Długość całkowita samochodu wynosi 4,67 metra, a rozstaw osi 2,71 metra. Wyposażenie jest bardzo bogate. Niestety, jak widać, w Europie nie będą na razie oferowane silniki benzynowe – podstawa oferty w Australii, czy w Chinach.

Bazowa francuska cena na poziomie 29.900 euro nie wydaje się przesadnie wygórowana, jak na SUV-a segmentu D z dieslem pod maską. Również najdroższe odmiany, po uwzględnieniu napędu i wyposażenia, ceną nie szokują.

Producent podał też ceny najważniejszych opcji. Na tej liście znajdują się:

– czujniki cofania za 300 euro (seryjne w wersjach Zen, Intens i Initiale Paris, dopłata w Life);
– kamera cofania za 300 euro (seryjna w wersjach Intens i Initiale Paris, dopłata w Zen);
– system audio Bose® za 800 euro (seryjny w wersji Initiale Paris, dopłata w Intens);
– Pakiet Miejski za 770 euro (seryjny w wersji Initiale Paris, dopłata w Intens);
– Pakiet Zimowy 1 za 400 euro (dopłata w Zen);
– Pakiet Zimowy 2 za 400 euro (dopłata w Intens i Initiale Paris);
– panoramiczny szklany dach zasuwany elektrycznie sterowaną roletką za 1.200 euro (dopłata w Zen, Intens i Initiale Paris);
– lakier metalizowany za 740 euro (dopłata w Life, Zen, Intens i Initiale Paris);
– lakier metalizowany specjalny Noir Améthyste za 940 euro (dopłata w Initiale Paris);
– koło zapasowe za 130 euro (dopłata w Life, Zen, Intens i Initiale Paris).

Pakiet Miejski obejmuje system Easy Park Assist oraz automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika.
Pakiet Zimowy 1 obejmuje ogrzewaną przednią szybę, podgrzewane fotele, podgrzewaną kierownicę, spryskiwacze reflektorów.
Pakiet Zimowy 2 obejmuje ogrzewaną przednią szybę, podgrzewane tylne siedzenia, podgrzewaną kierownicę, spryskiwacze reflektorów.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

8 komentarzy do "Nowy Renault Koleos we Francji od 29.900 euro"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
steve
Gość

Tylko diesle?!?!? Czy oni się pozamieniali głowami wiadomo z czym? Bez sensu.

ToJa
Gość

To już wiadomo od pewnego czasu, że będą tylko diesele. Choć nie rozumiem czemu nie dali 1.6TCe 200KM. Skoro w Espace ten silnik daje radę, to czemu nie ma go tutaj?

Może tak jak z innymi modelami Renault. Inne silniki wejdą z czasem (taka polityka…)

Maruda
Gość

Benzyna wejdzie później

Vifo
Gość

Muszą się pozbyć zalegających im ropniaków bo za chwilę nikt nie będzie tego chciał kupować. Taka polityka :-(

Maruda
Gość

Na stronie Renault jest zapowiedź materiału pana Jędrzeja z francuskie.pl i film, na którym widać jak jeździ m.in. po plaży. Bardzo mnie ciekawi jak ciężki Koleos z 4×4 radził sobie na piasku z benzyną 2.5, bo taki silnik jest ofercie w Nowej Zelandii. A jest to jednostka wolnossąca.

Krzysiek
Gość

CVT… oj beda narzekac w motogazetkach :D

wpDiscuz