Renault poszerza swoją ofertę samochodów klasy wyższej o SUV-a przeznaczonego na rynki całego świata.
Z okazji 14. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Pekinie Renault po raz pierwszy przedstawił Nowego KOLEOSA. Nowy KOLEOS to SUV z segmentu D. Posiada wszystkie atuty prawdziwego SUV-a:
– atletyczny design
– napęd na cztery koła o absolutnie wyjątkowych parametrach użytkowych
– możliwość jazdy po każdej drodze dzięki dużemu prześwitowi wynoszącemu 213 mm
wzbogacone o know-how Renault:
– wyrafinowane i komfortowe wnętrze z siedzeniami zapewniającymi najwyższy poziom komfortu w segmencie
– rekordowa ilość miejsca w tej kategorii – promień na wysokości kolan na tylnych miejscach wynoszący 289 mm
– wyposażenie typowe dla samochodów Renault wyższej klasy, takie jak multimedialny tablet R-LINK 2.
Nowy KOLEOS łączy masywny styl SUV-a z zaletami i wyrafinowaniem typowym dla dużej limuzyny. Nowy model o wyrazistej stylistyce, zainspirowany stylem Talismana, uzupełnia gamę klasy wyższej samochodów Renault, która obecnie obejmuje crossovera (Espace), dużego sedana (Talisman, dostępny również w wersji Grandtour) oraz SUV-a (Nowy KOLEOS). Nowy KOLEOS został zaprojektowany z myślą o potrzebach klientów na pięciu kontynentach i takie są jego ambicje.
Już w lecie 2016 roku zostanie wprowadzony na rynki Australii, Turcji, w krajach Zatoki Perskiej i niektórych krajach Ameryki Łacińskiej, pod koniec 2016 roku w Chinach, a następnie w Rosji i na początku 2017 roku w Europie. Dla Renault Nowy KOLEOS to model wizerunkowy, idealne narzędzie podboju rynków, na których segment SUV-ów przeżywa dynamiczny rozwój.
SUV posiadający wszystkie elementy „kodu genetycznego” Renault
Nowy KOLEOS dopełnia proces odnowy stylistycznej gamy Renault rozpoczęty wraz z Clio w 2012 roku. Jako designer mogę powiedzieć, że zaprojektowanie zarazem eleganckiego, dynamicznego i nowoczesnego SUV-a było sporym wyzwaniem. Nie staraliśmy się maskować typowych dla SUV-a cech. Wprost przeciwnie – podkreśliliśmy je jeszcze mocniej za pomocą napiętych, poziomych i mocnych linii, muskularnych nadkoli i dużego prześwitu. Finalnie Nowy KOLEOS emanuje siłą spokoju – to zarazem autentyczny SUV i prawdziwy samochód Renault – Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Renault |
Design i zalety prawdziwego SUV-a
Mocny i atletyczny styl nadwozia
Nowy KOLEOS to prawdziwy SUV. Auto posiada wszystkie elementy wpisane w kanon estetyczny tego segmentu.
W ramach strategii designu Renault, wprowadzonej przez Laurensa van den Ackera w 2010 roku, Nowy KOLEOS odpowiada fazie życia „ODKRYWANIE ŚWIATA”, kojarzącej się z wytrzymałością i przygodą. Te skojarzenia były dla stylistów Renault źródłem inspiracji i zaowocowały napiętą, mocną linią.
Nowy KOLEOS jest wyposażony w osłony drzwi, duże koła (nawet 19-calowe) i aluminiowe relingi dachowe, podkreślające typową dla SUV-a stylistykę.
Duży, wynoszący 213 mm prześwit oraz znaczne kąty natarcia i zejścia (19° i 26°) zapewniają mu swobodę poruszania się po każdej drodze.
Wnętrze dające poczucie bezpieczeństwa i spokoju
Typowe dla SUV-a elementy odnajdziemy również we wnętrzu kabiny. Jej elegancka stylistyka, potęgująca jednocześnie poczucie bezpieczeństwa, jest spójna ze stylem nadwozia. Podwyższona pozycja ciała za kierownicą zapewnia doskonałą widoczność. Ten element jest dla klientów SUV-ów ważnym kryterium zakupu. Miejsce kierowcy w Nowym KOLEOSIE jest umieszczone o 150 mm wyżej niż w Talismanie, zbudowanym na tej samej modułowej platformie.
Kształt wysokiej i szerokiej, pionowo ustawionej deski rozdzielczej daje poczucie bezpieczeństwa. Dodające sportowego sznytu uchwyty z obu stron centralnej konsoli to zwrot w stronę stylistyki samochodów terenowych.
Duży ekran (o przekątnej nawet 8,7”), idealnie wbudowany w centralną część deski rozdzielczej, tworzy wraz ze środkową konsolą oś samochodu kojarzącą się z mocą napędu na cztery koła. Sięga ona od góry ekranu aż do końca podłokietnika i stanowi jeden z mocnych atutów stylistycznych wnętrza.
Prosta w obsłudze technologia napędu na cztery koła o absolutnie wyjątkowych parametrach użytkowych
Zastosowana w Nowym KOLEOSIE technologia ALL MODE 4×4-i sprawdziła się już w milionach samochodów Aliansu sprzedawanych na całym świecie. Napęd ten jest niezwykle prosty w obsłudze. Naciśnięcie przycisku umieszczonego z lewej strony kierownicy umożliwia wybór trybu „2WD” (napęd na przód) lub „4WD AUTO”, który zapewnia automatyczne rozłożenie momentu obrotowego na przednie i tylne koła. W trudnych sytuacjach podczas jazdy z niewielką prędkością tryb „4WD LOCK” daje kierowcy możliwość wyboru stałego napędu na cztery koła.
Ten rodzaj napędu zapewnia większą stabilność pojazdu i wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy po szosie, a jednocześnie gwarantuje, niezależnie od okoliczności, idealną przyczepność, pozwalając zneutralizować ryzyko nad- lub podsterowności. Aby dostosować Nowego KOLEOSA do potrzeb różnych rynków i regionów świata, będzie on również dostępny w wersji z napędem na dwa koła.
Nowy KOLEOS to niezwykle udany przykład nowej stylistyki Renault
Styl zainspirowany stylistyką Talismana
Łatwo zauważyć podobieństwo do Talismana, nowego dużego sedana Renault, uznanego za najładniejszy samochód roku na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Samochodowym w Paryżu. Nie bez powodu – prace nad stylistyką nadwozia obu samochodów były prowadzone równocześnie. Duży wpływ wywarł na nie Alexis Martot, odpowiadający za design nadwozia Talismana i Nowego KOLEOSA.
Charakterystyczny styl tego modelu wskazuje na jego przynależność do gamy aut Renault wyższej klasy. Podobieństwa są zwłaszcza widoczne w rysunku przodu nadwozia z pionowo umieszczonym, imponującym logo Renault na szerokim chromowanym grillu.
Napięta linia maski nadaje Nowemu KOLEOSOWI wyraz mocy i zdecydowania. To wizualne wrażenie wzmacniają błyszczące elementy: chromowana wstawka biegnąca od reflektora przez całą długość błotnika wydłuża optycznie maskę. Unikatowa w tym segmencie listwa stanowi element stylistyczny wyróżniający Nowego KOLEOSA na tle modeli konkurencji.
Rozstaw osi 2.710 mm przy łącznej długości samochodu 4.670 mm, jest jednym z największych w tej kategorii. Zapewnia Nowemu KOLEOSOWI rekordowo przestronne wnętrze i pozycjonuje go jako pełnoprawnego SUV-a z segmentu D.
Tył auta jest również charakterystyczny dla Renault. Poprzeczne światła poszerzają optycznie samochód (szer. 1.840 mm) i podkreślają umieszczone pośrodku klapy logo Renault. Chromowane wstawki w dolnej części tylnego zderzaka pozwalają dojrzeć podwójną końcówkę wydechu i nadają SUV-owi stylistyczną spójność.
Charakterystyczny układ świateł full LED typowy dla najnowszych modeli marki
Do wrażenia stylistycznej spójności przyczynia się również kształt przednich i tylnych świateł full LED, tworzących układ charakterystyczny dla nowych modeli marki.
Z przodu Nowy KOLEOS jest wyposażony w światła full LED „Pure Vision”, pełniące funkcję świateł mijania i świateł długich. W ciągu dnia światła dzienne tworzą unikatowy efekt przenikliwego „spojrzenia”. Technologia ta, zapewniająca o 20% mocniejsze światło niż wiązka halogenowa, zapewnia lepszą widoczność w nocy.
Palące się i w dzień, i w nocy tylne światła są wyposażone w technologię Edge Light.
Rozmowa z Alexisem Martotem, projektantem nadwozia Nowego KOLEOSA
Alexis Martot jest fanem klasycznych samochodów z lat 60. i 70. Jego pierwszym samochodem było Twingo pierwszej generacji, którym przejechał ponad 300 tys. km. Swoją karierę projektanta rozpoczął u producenta samochodów premium, gdzie brał udział w opracowaniu licznych samochodów koncepcyjnych i modeli seryjnych. W 2012 roku przeszedł do Dyrekcji ds. Designu Renault i wziął aktywny udział w procesie odnowy modeli klasy wyższej. Odpowiadał za design nadwozia Talismana i Nowego KOLEOSA. Czerpiąc inspirację ze swoich wcześniejszych doświadczeń zawodowych, Alexis Martot chciał nadać Nowemu KOLEOSOWI odpowiednie proporcje i ponadczasowy styl, podkreślające jego klasę, a jednocześnie wydobyć południowy temperament typowy dla marki Renault. Aby jeszcze mocniej wyeksponować jego przynależność do segmentu SUV-ów, Alexis zaprojektował niezwykle dynamiczną bryłę, sprawiającą wrażenie ruchu dzięki długiemu tylnemu zwisowi w zestawieniu z krótkim zwisem przednim. Dużą uwagę poświęcił też detalom, takim jak liczne chromowane wstawki z przodu, w dolnej części tylnego zderzaka czy z boków nadwozia. Niezwykle starannie dopracowany wlot powietrza, wbudowany w przednie drzwi, stanowi ukłon w stronę jego zamiłowania do klasycznych sportowych samochodów. Jeśli chodzi o następny projekt, Alexis Martot już rozpoczął pracę nad nową edycją bestsellera marki Renault. Którego? Na odpowiedź musimy zaczekać jeszcze kilka lat. |
Przestronny, przyjemny i wyrafinowany – Nowy KOLEOS oferuje poziom komfortu i zalety dużego sedana
Nowy KOLEOS zapewnia rekordową ilość miejsca i dysponuje bogatym wachlarzem wyposażenia typowego dla samochodów klasy wyższej Renault. Staranny wygląd to również efekt umiejętnie dobranych kolorów lakieru i materiałów, których głównym kryterium wyboru było wrażenie wysokiej jakości. Celem było stworzenie auta, które wyznaczałoby standardy w zakresie komfortu i wyrafinowania w swoim segmencie.
Rekordowo przestronne wnętrze zapewniające wyjątkowy komfort niezależnie od okoliczności.
Przednie fotele zapewniające najwyższy poziom komfortu
Zainspirowane rozwiązaniami zastosowanymi w Talismanie, przednie fotele Nowego KOLEOSA to:
– pociągający design dzięki dopasowanemu do ciała kształtowi
– odpowiednie wymiary – jedne z największych w tym segmencie
– wypełnienie wykonane z pianki o zmiennej gęstości.
W zależności od wersji samochodu siedzenia Nowego KOLEOSA są wyposażone w:
– możliwość elektrycznej regulacji 6 parametrów,
– elektryczną regulację podparcia lędźwiowego,
– podgrzewane siedzenia i oparcia z dwoma poziomami intensywności grzania,
– wbudowaną funkcję wentylacji zwiększającą komfort podróżowania podczas dużych upałów.
Tylną część oparcia stanowi półsztywne tworzywo, zarazem elastyczne i wytrzymałe, wnoszące nieco lekkości do wnętrza i zwiększające ilość miejsca na tylnych siedzeniach.
Rekordowa ilość miejsca na tylnych siedzeniach
Nowy KOLEOS bije konkurencję na głowę i oferuje największą ilość miejsca z tyłu w tej kategorii – promień na wysokości kolan na tylnych miejscach wynosi 289 mm. Na rekordową przestronność ma również wpływ duża wysokość kabiny oraz szerokość na wysokości barków i nad podłokietnikami, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu dysponują pokaźną ilością miejsca. Siedzenia z drugiego rzędu są także wyposażone w funkcję podgrzewania z dwoma poziomami intensywności grzania.
Możliwości zmiany konfiguracji bagażnika
Rekordowej ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu towarzyszy pojemny bagażnik, oferujący możliwość zmiany konfiguracji oraz liczne, ergonomiczne schowki.
– Pojemność bagażnika wynosi 542 dm3 VDA (624 litry). Jest on wyposażony w pomysłową podłogę, która jest umieszczona na tym samym poziomie co próg bagażnika, tworząc z nim płaską powierzchnię.
– System „Easy Break”, z umieszczonymi wewnątrz bagażnika dźwigniami, umożliwia odblokowanie i złożenie jednym ruchem tylnej kanapy dzielonej w układzie 1/3-2/3 i zwiększenie w ten sposób pojemności do 1690 dm3 VDA.
– W kabinie znajdziemy też schowki o łącznej pojemności 35 l, w tym 11-litrowy schowek w desce rozdzielczej i 5-litrowy schowek w konsoli centralnej.
Nowy KOLEOS dba o swoich pasażerów
Dopracowany wygląd
Nowy KOLEOS łączy masywny styl SUV-a z jakością wykończenia typową dla dużej limuzyny. Nowy KOLEOS to także atrakcyjne i wytrzymałe materiały wykończeniowe, takie jak satynowany ultracienki chrom zastosowany w licznych wstawkach w kierownicy, dźwigni zmiany biegów czy nawiewach powietrza. Centralna konsola jest pokryta wytrzymałą i przyjemną w dotyku powłoką. Deska rozdzielcza i płaty drzwi zostały wykończone piankowymi materiałami. Skórzana tapicerka siedzeń i podłokietników zwraca uwaga kontrastowymi przeszyciami.
Wewnętrzne oświetlenie kabiny można spersonalizować, co przyczynia się do podniesienia komfortu we wnętrzu. Zamontowane diody LED mogą przybrać zielony, niebieski, żółty, czerwony lub fioletowy odcień, w zależności od upodobań kierowcy i pasażerów.
Kabina Nowego KOLEOSA jest też wyjątkowo pełna światła dzięki dużemu, otwieranemu szklanemu dachowi o powierzchni 0,80 m², który sięga aż nad głowy pasażerów siedzących z tyłu.
R-LINK 2 – nowa jakość jazdy dzięki personalizacji ustawień i dostępowi do usług mobilnych
R-LINK 2 stanowi ważny element designu i komfortu w kabinie Nowego KOLEOSA. Jest czymś w rodzaju centrum sterowania pojazdu i jego licznych funkcji (multimedia, nawigacja, telefon, radio, systemy wspomagania prowadzenia itd.) W zależności od wersji dostępne są dwa formaty idealnie wbudowanego w deskę ekranu: poziomy o przekątnej 7” lub pionowy o przekątnej 8,7”.
R-LINK 2 działa tak samo jak domowy tablet i posiada te same funkcje dotykowe dzięki zastosowaniu technologii pojemnościowej: powiększanie obrazu dwoma palcami, przewijanie stron, przesuwanie obiektów na ekranie itd. System nawigacji zapewnia realistyczną prezentację terenu (wizualizacja 3D budynków). Oferta obejmuje także liczne możliwości podłączenia urządzeń przenośnych i łączności ze światem dla wszystkich pasażerów (Bluetooth® do telefonu i audio streamingu, port USB, gniazdo jack 3,5 mm, 12V i czytnik kart SD w zależności od modelu i wersji). R-LINK 2 posiada także funkcję rozpoznawania głosu (nawigacja, telefon) i odczytywania e-maili.
Cztery dające się personalizować strony główne umożliwiają szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji za pomocą widżetów. Na stronie R-LINK Store jest dostępna bogata oferta aplikacji opracowanych specjalnie z myślą o użytkowaniu w samochodzie.
Oprócz tabletu R-LINK 2 Nowy KOLEOS jest również wyposażony w kolorowy ekran TFT o przekątnej 7”, umieszczony za kierownicą i pokazujący wskazania z instrumentów pokładowych. Sposób wyświetlania można spersonalizować. Są to klasyczne informacje związane z prowadzeniem pojazdu, takie jak prędkość, prędkość obrotowa silnika, zużycie paliwa itd.
Przyjazny i przystępny cenowo
Wsiadanie ułatwiają pasażerom szeroko otwierające się drzwi, o największym kącie otwarcia w tej kategorii – 70° z przodu i 77° z tyłu. Konstrukcja drzwi zabezpiecza próg przez zabrudzeniem i zmniejsza szerokość spojlera, co ułatwia wsiadanie.
Tylna klapa jest wyposażona w pomysłowy system otwierania bez użycia rąk. Jeśli mamy zajęte ręce i kartę schowaną w kieszeni wystarczy przesunąć stopą pod tylnym błotnikiem, żeby automatycznie otworzyć bagażnik.
Innowacje ułatwiające życie
Nowy KOLEOS został zaprojektowany z przeznaczeniem na rynki pięciu kontynentów. Oferuje wyposażenie przystosowane do różnych warunków klimatycznych i specyfiki regionów sprzedaży. Jest dostępny np. w wersji przystosowanej do nawet bardzo niskich temperatur z podgrzewaną kierownicą i przednią szybą z wbudowanymi przewodami grzewczymi, zapewniającymi szybkie i łatwe usuwanie szronu. W krajach, w których dozwolone jest zdalne uruchomienie samochodu, daje to możliwość aktywacji tych funkcji nim kierowca wsiądzie do samochodu.
Również w zależności od kraju, Nowy KOLEOS może być wyposażony w system filtrowania powietrza w kabinie, zmniejszający o ok. 60% ilość pyłków, kurzu, jak i niwelujący nieprzyjemne zapachy.
Pełna oferta systemów wspomagania prowadzenia ADAS, dzięki którym droga staje się bezpieczniejsza
W zależności od rynku Nowy KOLEOS będzie dysponował bogatą ofertą systemów wspomagania prowadzenia (ADAS). Zespół systemów ADAS, dostępnych i włączanych za pomocą tabletu R-LINK 2, obejmuje następujące funkcje:
– bezpieczeństwo: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS),
– ostrzeganie: ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeganie o przekroczeniu bezpiecznej odległości między pojazdami, ostrzeganie o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, sygnalizator martwego pola, system wykrywania zmęczenia kierowcy,
– ułatwianie prowadzenia: kamera cofania, adaptacyjne światła drogowe, system wspomagania parkowania przód/tył/bok i system wspomagania parkowania Easy Park Assist (parkowanie bez użycia rąk).
Dźwięk klasy premium dzięki systemowi BOSE
System nagłośnienia BOSE, specjalnie opracowany dla Nowego KOLEOSA, obejmuje 12 wysokiej klasy głośników. Zapewnia bogaty, czysty i doskonale zbilansowany dźwięk surround o świetnych parametrach akustycznych.
SUV przeznaczony na rynki całego świata
Nowy KOLEOS będzie sprzedawany w ponad 80 krajach na pięciu kontynentach. W jego projektowaniu wykorzystano bogate know-how Aliansu w dziedzinie SUV-ów. Dla Renault Nowy KOLEOS to wizerunkowy model i idealne narzędzie podboju rynków, na których segment SUV-ów przeżywa dynamiczny rozwój. W 2015 roku Grupa Renault sprzedała ponad 2,8 mln pojazdów w ponad 125 krajach. Sprzedaż na rynki pozaeuropejskie stanowiła 43% łącznej sprzedaży. Nowy KOLEOS przyczyni się do rozwoju marki Renault na całym świecie dzięki poszerzeniu jej oferty produktowej i wejściu na rynki pozaeuropejskie.
Ogólnoświatowa strategia wykorzystująca atuty Aliansu Renault-Nissan
Samochód sprzedawany na pięciu kontynentach i produkowany w dwóch różnych lokalizacjach
Nowy KOLEOS już w lecie 2016 roku zostanie wprowadzony na rynki Australii, Turcji, w krajach Zatoki Perskiej i w niektórych krajach Afryki i Ameryki Łacińskiej. W drugim kwartale br. wejdzie do sprzedaży w Chinach. Na początku 2017 roku pojawi się w salonach na terenie Europy i Rosji i stanie się jednym z modeli Renault sprzedawanych w największej liczbie krajów.
Nowy KOLEOS będzie montowany w dwóch zakładach: w Busan w Korei Południowej, z przeznaczeniem na wszystkie rynki z wyjątkiem chińskiego i w Wuhan, z przeznaczeniem na chiński rynek krajowy. Oba zakłady spełniają bardzo surowe normy jakości produkcji Renault. Obecnie powstają w nich już samochody różnych marek Grupy Renault i Nissana produkowane na modułowej platformie CMF-C/D.
Sprawdzona konstrukcja i zespoły napędowe, dostosowane do potrzeb różnych rynków
Nowy KOLEOS został zaprojektowany na modułowej platformie CMF-C/D opracowanej przez Alians. Jest ona wykorzystywana w różnych modelach, m.in. Espace, Talisman, Kadjar (jeśli chodzi o modele Renault) oraz Nissan X-Trail/Rogue i Qashqai. Stanowi dowód dużego doświadczenia Aliansu w segmencie sedanów, crossoverów i SUV-ów.
Przyjęte podejście umożliwia wykorzystanie tych samych części i podzespołów ukrytych pod maską w różnych modelach, przy jednoczesnym zachowaniu odrębnego designu i charakteru każdej z marek. Uzyskane w ten sposób oszczędności zostały zainwestowane w projekt Nowego KOLEOSA w celu zapewnienia klientom jak najlepszego produktu.
Również zespoły napędowe zostały opracowane przez Alians. W zależności od rynku Nowy KOLEOS będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi o mocy od 130 do 175 KM (96-127 kW), współpracującymi z 6-biegową skrzynią mechaniczną oraz skrzynią automatyczną X-Tronic. Proponowana oferta silników i skrzyń biegów spełnia potrzeby i oczekiwania różnych rynków, na których będzie sprzedawany Nowy KOLEOS.
Samochód, który ma podbić rynki całego świata – nowy etap ofensywy produktowej Renault
SUV przystosowany do potrzeb różnych światowych rynków
Nowy KOLEOS – pierwszy SUV Renault z segmentu D – stanowi alternatywę dla tradycyjnych sedanów lub hatchbacków. Rynek SUV-ów przeżywa obecnie dynamiczny rozwój na całym świecie. W 2015 roku crossovery i SUV-y stanowiły niemal jedną piątą sprzedanych na świecie samochodów. Udział ten jest jeszcze wyższy na kluczowych dla Renault rynkach, takich jak Chiny, gdzie SUV-y stanowiły w 2015 roku 30% rynku (o 53% więcej niż w 2014 roku).
Pomimo bardzo zróżnicowanego profilu społecznego i demograficznego nabywcy SUV-ów w różnych regionach świata mają wspólne oczekiwania dotyczące stylistyki, komfortu i ilości miejsca. Nowy KOLEOS w pełni odpowiada ich wymaganiom.
Renault uzupełnia swoją ofertę samochodów klasy wyższej
Gama wyższej klasy samochodów Renault dostępnych w Europie będzie obejmowała crossovera (Espace), dużego sedana (Talisman, dostępnego również w wersji Grandtour) oraz SUV-a (Nowy KOLEOS). W niespełna 18 miesięcy marka całkowicie odnowiła swoją ofertę w tym segmencie, wprowadzając modele o atrakcyjnym designie, świetnych zaletach użytkowych i niskich kosztach użytkowania. Są to kryteria o zasadniczym znaczeniu dla zapewnienia zadowolenia wszystkich klientów z tego segmentu – indywidualnych, biznesowych czy flotowych.
KOLEOS – znana nazwa w gamie Renault
Nazwa KOLEOS jest obecna w gamie Renault od 2008 roku. Był to crossover, który został sprzedany w liczbie ponad 300 tys. sztuk, w tym ponad 73% stanowiła sprzedaż na rynki pozaeuropejskie. Cieszył się on dużą popularnością na niektórych rynkach, takich jak Chiny, gdzie marka sprzedała od 2009 roku 135 tys. sztuk tego modelu. Dlatego też marka Renault postanowiła wykorzystać ją dla swojego nowego SUV-a. Po raz pierwszy nazwa KOLEOS pojawiła się na salonie genewskim w 2000 roku. Renault przedstawiło wówczas rekreacyjny samochód koncepcyjny wyższej klasy, stanowiący awangardową mieszankę vana i samochodu terenowego. W 16 lat później gama Renault wzbogaciła się o takie modele jak Captur i Kadjar. Podobnie jak tamte modele, Nowy KOLEOS nawiązuje do etapu „ODKRYWANIA ŚWIATA” określonego w strategii designu Renault. I tak samo jak w ich przypadku, jego nazwa zaczyna się na głoskę „k”. |
Wizerunkowy model, który ma się przyczynić do ogólnoświatowego rozwoju marki Renault
Na licznych rynkach pozaeuropejskich Nowy KOLEOS będzie reprezentował ofertę Renault w segmencie premium. Nowy model świadczy o dążeniu Renault do zdobycia na pięciu kontynentach renomy marki projektującej atrakcyjne samochody wysokiej jakości. Na rynkach tych Nowy KOLEOS ma umożliwić Renault zbudowanie wizerunku francuskiej marki o światowych ambicjach. Mocna pozycja Renault w segmencie SUV-ów i crossoverów ma zasadnicze znaczenie dla ogólnoświatowego rozwoju marki, zwłaszcza na wschodzących rynkach. To dowód na to, że marka potrafi tworzyć nowe modele, by zwiększyć swoją sprzedaż i udziały w rynku, nie tracąc przy tym swoich francuskich korzeni.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze