Warto było czekać na nowe Renault Megane. Już w 2016 roku trafi do salonów zupełnie nowy model, który pod pięknym nadwoziem skrywa zaawansowaną technologię Renault i Nissana. A my mamy dla Was zdjęcia i garść szczegółów. Przede wszystkim nowe Renault Megane to połączenie technologii, znanych z Espace i Talismana. W środku znajdziemy na wskroś nowoczesne wnętrze, sterowanie wszystkiego odbywa się z dużego tabletu. Materiały wysokiej jakości nawiązują do klasy średniej.
To już czwarta generacja Megane. Dojrzały wygląd i nowoczesne linia nadwozia muszą się podobać. Renault włożyło wiele wysiłku w to, by samochód klasy kompaktowej prezentował się okazale. Widać tu rękę tego samego projektanta, który czuwał nad stylizacją Kadjara i Talismana. A jednocześnie nadwozie zachowało styl Megane. Nie ma co prawda takich elementów jak pionowa tylna szyba, która była cechą charakterystyczną II generacji, ale to chyba lepiej – zapowiadaliśmy Wam, że Renault zmierza w stronę rynku masowego i ten kształt nadwozia to doskonale udowadnia.
Nowe Renault Megane ma zadziwiać nie tylko wyciszeniem czy komfortem jazdy, znanym do tej pory z aut klasy średniej, ale przede wszystkim nowoczesną technologią. Dlatego trafią tu rozwiązania znane do tej pory z aut klasy zdecydowanie wyższej. Blisko 9 calowy tablet czy Renault R-link 2 w standardzie. Czas pokaże co oprócz aktywnego tempomatu trafi do klasy kompaktowej. Na pewno możemy spodziewać się wysokiej jakości materiałów, wielu systemów wspomagania jazdy, bardzo dobrego wyciszenia i świetnego komfortu. Renault jeszcze nie podjęło decyzji co do Megane hybrydowej, chociaż wiemy, że taka wersja była rozważana w centrali.
Tył nowego Megane 2016 to przede wszystkim charakterystyczny kształt lamp, wydłużonych prawie do samego środka klapy. Między nimi a znaczkiem Renault jest tylko niewielki odstęp. W wersji Sport, która przedstawiona jest na zdjęciach, widać również charakterystyczny, podwójny wydech, który dodaje nadwoziu wyglądu auta sportowego. Auto oparte jest na platformie CFM.
Pod maskę trafią silniki trzy i czterocylindrowe, od 90 KM wzwyż. Pewną niespodzianką może być wersja RS, przewidywana dopiero za rok, gdzie możemy spodziewać się silników sygnowanych marką Alpine o mocy ponad 300 KM.
Jako pierwszy informacją o nowym Renault Megane 2016 podzielił się z nami na forum nasz czytelnik sosek. Dziękujemy!
Zdjęcia pochodzą z serwisu Carpassion.it.
Najnowsze komentarze