Koncern Renault otworzył nowoczesny tor testowy w Chinach wspólnie ze swoim partnerem Dongfeng. Obiekt ma powierzchnię 44.000 m² i symuluje 40 rodzajów nawierzchni.
Koncerny motoryzacyjne muszą nieustannie ulepszać swoje produkty oraz opracowywać nowe, zgodne ze zmieniającymi się trendami i standardami. Dlatego koncerny Renault i Dongfeng otwarły nowy tor testowy zlokalizowany w Wuhan w środkowych Chinach. Tor jest częścią nowoczesnego ośrodka badawczego, w który zainwestowano 89,4 mln dolarów. Centrum badawcze spełnia światowe standardy i zostało wyposażone w laboratorium testowe, prototypownię oraz wspomniany tor testowy. Ośrodek zatrudnia 300 inżynierów pochodzących z różnych części świata m.in. z Chin, Francji, Korei Południowej i Japonii.
Koszt samego toru również nie był mały, wyniósł 4,5 mln dolarów. Obiekt ma powierzchnię 44.000 m² i pozwala sprawdzić pojazdy w najrozmaitszym otoczeniu. Znajduje się tutaj aż 40 rodzajów nawierzchni, które mają symulować warunki drogowe panujące w Chinach. Oprócz gładkiego asfaltu na torze znajduje się m.in. żwir, wyboje, dziury, zakręty, nachylenia, a także tunel pyłowy o długości 350 m. Oprócz odporności na kurz i pył w tunelu będzie można sprawdzić wytrzymałość samochodu na uderzania kamieni.
Obiekt będzie służył do testowania samochodów opracowanych wspólnie przez Renault i Dongfeng. Renault rozpoczęło produkcję w Chinach w 2015 roku. Obecnie na tamtejszym rynku montowane są modele Koleos oraz Kadjar, które zresztą cieszą się dużą popularnością. Sprzedaż dwóch SUV-ów w pierwszych 8 miesiącach wyniosła w Chinach 50.109 egzemplarzy, czyli czterokrotnie więcej niż w roku wcześniejszym.
Najnowsze komentarze