Opel zaprojektuje nowe silniki dla Grupy PSA. Opracowane przez niemieckiego producenta czterocylindrowe jednostki będą napędzały modele marek: Citroen, Peugeot i DS na rynku europejskim, chińskim, a także amerykańskim.

Grupa PSA zamierza dołączyć do oferty nowy silniki i właśnie to zadanie zostało przydzielone marce, która niedawno trafiła pod skrzydła francuskiego koncernu. Opel będzie odpowiedzialny za opracowanie czterocylindrowej jednostki w centrum badań i rozwoju Opla znajdującym się w Rüsselsheim w Niemczech. Napędy mają trafić do oferty w roku 2022 i będą napędzały modele wszystkich marek PSA: Citroen, Peugeot, DS oraz Opel.

Co będzie z PureTech?

Ważna dla Rüsselsheim decyzja nie oznacza wcale, że francuski gigant zamierza zrezygnować z wielokrotnie nagradzanego 3-cylindrowego PureTecha. W ofercie znajdzie się miejsce dla obu jednostek. Zresztą nadchodząca konstrukcja Opla ma nieco inne zadanie ponieważ będzie częścią planu elektryfikacji gamy modelowej. W przyszłości stanie się częścią układów hybrydowych PSA. Motor powstanie w ramach rozwoju istniejącej i oferowanej przez PSA 1,6-litrowej wersji silnika PureTech.

Klienci w Europie pokochali Citroena C3 Aircross

Nowy czterocylindrowy napęd będzie przeznaczony dla samochodów sprzedawanych na rynku europejskim, chińskim, ale nie tylko. Francuski koncern poinformował, że nowe cztery cylindry trafią również do USA, gdzie PSA planuje powrócić w roku 2026. Opel, należący do niedawna do amerykańskiego koncernu General Motors, ma być odpowiedzialny za dostosowanie pojazdów Grupy do sprzedaży w Ameryce Północnej.

Oprócz nowych jednostek napędowych, Opel zajmie się produkcją lekkich samochodów dostawczych, także tych zelektryfikowanych oraz rozwojem alternatywnych źródeł napędu, ogniw wodorowych, autonomicznej jazdy, przekładni oraz technologii łączności.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Najnowsze filmy na naszym kanale:

8
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
4 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
8 Autorzy komentarzy
obiektywnyJozekPiotr001DeeSxoxo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość
Piotr

Silników się nie stwarza. Silniki się wytwarza (produkuje). A przed tym się projektuje (konstruuje). Tak tylko…

Jarek
Gość
Jarek

Co moze robic hopel dla belgota….

Roman
Gość
Roman

Ciekawe jaka będzie pojemność i moce tych nowo opracowywanych jednostek? Przygniatająca większość producentów ze względu na restrykcyjne normy spalin już nie projektuje nowych silników 4-cylindrowych benzynowych o pojemności większej niż 2 litry, a niektórzy już nawet całkowicie zrezygnowali z projektowania nowych silników. Tym bardziej, że po roku 2020 priorytetem dla silników benzynowych będzie w coraz większym stopniu współdziałanie z napędami hybrydowymi. Koncern PSA aktualnie posiada dwa typy silników benzynowych własnej konstrukcji i produkcji czyli 1,2 litra i 1,6 litra, zaś silnik 3-cylindrowy o poj. 1 litra stosowany w Peugeot 108 i Citroen C1 jest konstrukcji Toyoty. Dotychczasowe silniki 1,6 litra… Czytaj więcej »

xoxo
Gość
xoxo

Pojemność będzie się zwiększać, ponieważ małe jednostki będą mieć problemy ze spełnianiem norm. Prosty przykład Kia/Hyundai gdzie dotychczasowe 2.0 t-gdi będzie już zastąpione wkrótce silnikiem nowej generacji theta o pojemności 2.3 lub 2.4. Nie twierdzę, że w psa też takie pojemności będziemy widzieć, ale można się pewnie spodziewać jakiegoś 1.8.

DeeS
Gość
DeeS

Miałem dwa benzynowe ople 4 cyl. To były bardzo wytrzymałe mechanicznie motory, odporne na zaniedbania w wymianie oleju, filtrów, katowanie do odcinki i lpg.

Piotr001
Gość
Piotr001

Oczywiście trzeba było tylko pamiętać o dolewkach 😉

Jozek
Gość
Jozek

Samobój! Taki team, ktory poprwaiał zrąbane silniki po BMW, ma teraz robić za tło. Istna paranoja. Przecież jes odwrotnie. To Tavares zarządał zwrotu kasy za Opla, bo nie ma silników do powiększonej gamy (te z Opla nie spełniają norm). Co za paranoja. Oczywiście, że PurteTech nie będzie wiecznie ekspolatowany, ale PSA nigdy nie miało wpadek z silnikami (co najwyżej łańcuch z tym gniotem z BMW). Tavares sam nie wie co zrobić z tym Russelsheim i klęczy przed niemieckimi związkami zawodowymi jak idiota. Przecież te związki to oplacane są prze konkurencję niemiecką. A tym zależy, żeby spieprzyć opinie PSA. Ciekawe kogo… Czytaj więcej »

obiektywny
Gość
obiektywny

akurat w oplu nigdy problemów z silnikami nie było. Poza tym opel ma bogatszą gamę modelową niż PSA. Gdzie jest nowa c5? Bo nowa insignia płynnie zastąpiła starą. Gdzie jest c4 i jakie ma wersje nadwoziowe? Bo astra była nawet w cabrio (kaskada).