Rajd Maroka rozpoczął się wczoraj od prologu, odcinka o długości 12 km, rozegranego w pobliżu Fezu. Miał on charakter rozgrzewki dla załóg przed pierwszym prawdziwym etapem rajdu.
Sébastien Loeb i Daniel Elena dotarli swoim PEUGEOT 3008 DKR do mety prologu na drugim miejscu, ustępując zwycięzcy jedynie o 0,8 s. Niestety, sędziowie nałożyli na nich karę doliczenia jednej minuty za przekroczenie o 2 km/h maksymalnej prędkości dopuszczonej w jednej ze stref odcinka. W tej sytuacji załoga Loeb/Elena spadła w klasyfikacji na jedenaste miejsce.
Ich koledzy z #DreamTeam – Carlos Sainz i Lucas Cruz, wracający do rywalizacji po trwającej dziewięć miesięcy przerwie, zajęli czwarte miejsce. Obydwa PEUGEOT 3008 DKR pokonały trasę prologu bez najmniejszych usterek.
Załogi plasujące się po prologu w pierwszej dziesiątce tabeli mają prawo wyboru pozycji startowej na piątkowy pierwszy etap rajdu. Jest to ważna, strategiczna decyzja. Wiadomo już, że Sainz wystartuje jako pierwszy, a Loeb jako jedenasty.
ETAP W LICZBACH
Średnia temperatura: 37,5°C.
Prędkość maksymalna: 166 km/h
Typ terenu: wąskie drogi ziemne z licznymi pułapkami
LICZBA DNIA: 3. Na czterech pierwszych miejscach w prologu uplasowały się samochody trzech producentów. Jest to zgodna z oczekiwaniami zapowiedź bardzo wyrównanej i zaciętej rywalizacji w całym rajdzie.
TRANSMISJA BEZPOŚREDNIA Z OBOZU
Bruno FAMIN
„Na tego typu superoesach jest właściwie regułą, że można na nich więcej stracić niż zyskać. Kierowcy muszą pokonywać takie krótkie, podstępne odcinki z najwyższą ostrożnością. Tak naprawdę, rajd rozpocznie się dopiero jutro. Dzisiaj po prologu dziesięciu pierwszych zawodników wybrało swoje pozycje startowe na pierwszy etap – decyzje te miały oczywisty wymiar strategiczny. W piątek czeka nas prawdziwa długa i ciężka trasa w Rajdzie Maroka”.
Carlos SAINZ (PEUGEOT 3008 DKR nr startowy 310) – 4. miejsce na Prologu/4. pozycja w klasyfikacji generalnej
„Nie bardzo mam o czym mówić. Trasę pokonaliśmy bez najmniejszych problemów, pomimo tego, że nie brakowało na niej pułapek. Było bardzo wąsko; a niektóre fragmenty drogi mogły zaskoczyć i od razu wyeliminować co mniej uważnych kierowców. My nastawiliśmy się przede wszystkim na ostrożność. Prawdziwy rajd zacznie się jutro. Po pierwszym pełnym etapie będziemy wiedzieli więcej o tym, na ile jesteśmy konkurencyjni. Nie wykluczam, że pojechałem zbyt zachowawczo, ale podejmowanie ryzyka na tak wczesnym etapie rywalizacji nie miałoby żadnego sensu”.
Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008 DKR Maxi nr startowy 312) – 11. miejsce na Prologu/11. pozycja w klasyfikacji generalnej
„Ten krótki prolog poszedł nam dobrze; nasz PEUGEOT 3008 DKR spisywał się perfekcyjnie. Zaliczyliśmy drugi czas, ale później dostaliśmy minutę kary, co, nie ukrywam, ogromnie nas zirytowało. Odcinek nie był szczególnie techniczny; czytanie drogi raczej nie sprawiało trudności, ale jednocześnie nie można było pozwolić sobie na błąd. Jutro musimy być wyjątkowo skoncentrowani”.
ETAP 1 – PIĄTEK
W piątek zawodnicy opuścili Fez, kierując się w stronę Arfudu – miejsca, w którym Peugeot Sport zwyczajowo organizuje większość testów w dziedzinie rajdów terenowych. O ile do prologu kierowcy startowali od godziny 12:00, dziś musieli wstać bardzo wcześnie. Czekał ich odcinek specjalny długości 367,18 km oraz 460,39 km trasy dojazdowej, co w sumie składa się na najdłuższy etap całego rajdu.
CZY WIECIE, ŻE…
Dzisiaj PEUGEOT premierowo przedstawił w Maroku zupełnie nowy model, PEUGEOT Pick Up. Jest to samochód z podwójną kabiną będący rynkowym następcą PEUGEOT 504 Pick-Up, produkowanego w Afryce aż do 2005 r. Nowy model oferowany jest z turbodoładowanym, wysokoprężnym silnikiem 2,5 l. Wyposażony w dostępny opcjonalnie napęd na cztery koła, będzie w stanie pokonać wszystkie drogi Maroka – nawet te terenowo najtrudniejsze.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze