W Polsce Peugeot nie oferuje serii GT Line. Jest to związane z określonymi wymogami co do poziomu sprzedaży tych aut i koniecznością oferowania całej ich gamy. A jak tu oferować 108 GT Line, skoro w Polsce w ogóle nie można kupić 108-ki? Ale na Zachodzie – owszem.
Samochodzik o kompaktowych rozmiarach (nie mylić z segmentem aut kompaktowych!), zwinny, idealny do jazd miejskich. Na trasę raczej nie ma co nim wyruszać, chyba, że z nie więcej, niż dwoma osobami na pokładzie. Peugeot 108. Jedyny z „trojaczków z Kolina” drugiej generacji, który nie jest oferowany nad Wisłą. Elegancki i ze sporymi możliwościami personalizacji. Peugeot 108. Teraz dostępny na niektórych rynkach w wersji 108 GT Line.
Peugeot 108 jest oferowany zarówno z nadwoziem trzy-, jak i pięciodrzwiowym. Można zamówić auto z rolowanym dachem dające możliwość cieszenia się jazdą z rozwianą fryzurą. Pod maską – sprawdzone i cenione trzycylindrowe silniki benzynowe o mocach 68 KM lub 82 KM. A teraz gama 108-ki powiększa się o model 108 GT Line – miejskie autko w sportowym stylu.
GT Line, to w zasadzie pakiet stylistyczny. Niekoniecznie oznacza wysoką moc silnika, ale zawsze – określony styl. Peugeot oferuje szereg modeli w serii GT Line i cieszą się one na Zachodzie dużym zainteresowaniem klientów. To sposób na oszukanie sąsiadów – sprawia się wrażenie, że ma się mocną, niemalże topową odmianę, a można mieć pod maską silnik o niewygórowanej mocy. W Polsce sprawdziłoby się to idealnie – lubimy dopiekać rodakom ;-)
GT Line, to nie tylko stylistyka, ale i dość bogate wyposażenie. To dlatego nie są to wersje okazyjnie tanie. Po prostu ktoś, kto nie potrzebuje mocnej odmiany GT, a chce się cieszyć bogatym wyposażeniem i atrakcyjną stylistyką może kupić GT Line. Teraz także 108 GT Line.
Jak rozpoznać Peugeota 108 GT Line? Można po kolorze (dostępne są lakiery Rouge Scarlett, Blanc Lipizan, Noir Caldera, Gris Gallium i Gris Carlinite), ale to może być nie do końca dobry sposób identyfikacji. Ludzie o dobrym wzroku wychwycą czerwone litery użyte do opisania marki na przednim grillu. Ale łatwiej będzie dostrzec emblematy GT Line na przednich drzwiach oraz na pokrywie bagażnika.
Nie każdy jest też w stanie zmierzyć wzrokiem średnicę felg, ale warto wiedzieć, że seryjnie 108 GT Line ma 15-calowe koła. Do tego czarny spojler nad tylną szybą oraz centralnie umieszczoną końcówkę układu wydechowego. Z kolei przedni spojler ma czerwone listwy po bokach. Peugeot 108 GT Line ma też przyciemnione szyby oraz czarne obudowy lusterek bocznych.
Wyposażenie bazuje na wersji Allure, ale jest wzbogacone o zdobienia wnętrza, tapicerkę Rayura oraz dywaniki dedykowane do odmiany GT Line. Dywaniki te idealnie współgrają z kolorystyką wnętrza, w której wyróżniają się czerwone obudowy dysz nawiewów powietrza. W kwestii wyposażenia – Peugeot 108 GT Line ma na pokładzie kamerę cofania, system Active City Brake, system ostrzegający o niezamierzonym przekroczeniu linii, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania. Można go doposażyć nawet o pakiet zawierający podgrzewane fotele przednie.
Peugeot 108 GT Line dostępny jest jedynie z nadwoziem pięciodrzwiowym. Nie można w tej wersji zamówić samochodu z otwieranym dachem. Cena we Francji zaczyna się od 15.800 euro, ale na przykład we Włoszech jest taniej – cennik startuje od 13.800 euro. Tyle, że we Włoszech będzie to samochód z 68-konnym silnikiem VTi, a we Francji z 82-konnym PureTechem. Nad Sekwaną bowiem Peugeot108 GT Line z silnikiem 68 KM nie jest oferowany.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze