Peugeot wprowadza na niektóre rynki nowy model z gamy Roland Garros. Tym razem jest to Peugeot 108 Top! Roland Garros kontynuujący znakomitą historię francuskich aut sygnowanych nazwą słynnego kortu tenisowego. Peugeot 108 Top! Roland Garros napędzany jest silnikiem 1.2 PureTech 82 łączonym z pięciobiegową skrzynią manualną i kosztuje od 14.820 euro.

Tradycyjnie już samochody z serii Roland Garros, a więc także Peugeot 108 Top! Roland Garros – mają elementy w kolorze zbliżonym do mączki pokrywającej francuskie korty goszczące wielkoszlemowy turniej. Nawierzchnia ta jest zresztą dość specyficzna – po odbiciu od niej piłka zwalnia odbijając się w dodatku dość wysoko. Sprawia to niektórym tenisistom niemałą trudność. Inni z kolei uwielbiają ten efekt. To tak, jak z francuskimi samochodami – niektórzy nie potrafią się z nimi „dogadać”, inni je kochają za ich odmienność.

Wracając do kolorystyki – ten specyficzny kolor pojawił się na obudowach lusterek bocznych omawianego samochodu. Ponadto Peugeot 108 Top! Roland Garros ma oznaczenia z logo RG na drzwiach przednich (pod lusterkami) oraz na pokrywie bagażnika lakierowane w takim kolorze. Na 15-calowych felgach ze stopów lekkich o wzorze Thoren pojawiły się takież kapselki. No i oczywiście dach! Też jest w tym kolorze.

Peugeot 108 Top! Roland Garros dostępny jest w dwóch kolorach – białym Lizipan oraz czarnym metalizowanym Caldera.

Wewnątrz samochodu również znajdziemy elementy w kolorze zbliżonym do powierzchni kortów Rolanda Garrosa. Przeszycia siedzeń, obudowy dysz nawiewów, czy skórzany mieszek lewarka skrzyni biegów noszą tę barwę. Dodatkowo na fotelach znalazło się logo turnieju.

Związki Peugeota z tenisem trwają już od przeszło trzydziestu lat. Peugeot nawiązał współpracę sponsorską z turniejem Rolanda Garrosa w roku 1984.  Od tamtej pory zawarto wiele tego typu partnerstw – z turniejami, zawodnikami, a nawet z całym ATP World Tourem.

Peugeot jest też partnerem hiszpańskiego Peugeot Tennis Teamu. W jego skład wchodzą młodzi, utalentowani tenisiści: David Ferrer, Fernando Verdasco, Tommy Robredo, Pablo Carreño, Nicolás Almagro, Roberto Carballés, Paula Badosa oraz Eduard Güell.

Od 1989 roku Peugeot wypuszcza serie limitowane o nazwie Roland Garros, bogato wyposażone i poszukiwane przez miłośników marki. Początkowo lakierowano je na charakterystyczny zielony kolor, ale od pewnego czasu karoseria bywa różna (z reguły biała plus jakiś dodatkowy kolor), za to obowiązkowe są zdobienia w kolorze mączki pokrywającej korty Rolanda Garrosa.

Dotychczas Peugeot wypuścił w ramach serii specjalnych Roland Garros następujące modele:

– w roku 1989: Peugeot 205 Roland Garros i Peugeot 405 Roland Garros
– w roku 1993: Peugeot 106 Roland Garros
– w roku 1994: Peugeot 306 Roland Garros i Peugeot 306 CC Roland Garros
– w roku 1995: Peugeot 806 Roland Garros
– w roku 1998: Peugeot 206 Roland Garros i Peugeot 206 CC Roland Garros
– w roku 2004: Peugeot 307 Roland Garros
– w roku 2009: Peugeot 207 Roland Garros i 207 CC Roland Garros
– w roku 2012: specjalna seria Roland Garros przybyła do Chin i Ameryki Łacińskiej
– w roku 2013: Peugeot 207 CC Roland Garros i Peugeot 308 CC Roland Garros
– w roku 2014: Peugeot 208 Roland Garros
– w roku 2015: Peugeot 108 Roland Garros
– w roku 2016: Peugeot 208 Roland Garros
– w roku 2017: Peugeot 108! Top Roland Garros

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz