Przed nami najnowszy rozdział w historii Peugeota 308. Samochód po face liftingu został zaprezentowany w pełnej okazałości. Wreszcie możemy zobaczyć tylną część samochodu, a producent zdradza szczegóły zmian dla swojego bestsellera.

Od momentu wprowadzenia Peugeota 308 na rynek, wyprodukowano aż 760 tys. egzemplarzy pojazdu. Nadszedł czas na odświeżenie bestsellera. Samochód zachował swój klasyczny i stylowy design, aczkolwiek stał się jeszcze bardziej nowoczesny i elegancki. Dzięki skróconemu przedniemu i tylnemu zwisowi, 308 zachował też swoją wzorową zwrotność.

Logo z lwem zostało przeniesione na centralną część grilla, a samochód zdobi dodatkowo nowy wzór reflektorów. W pierwszych trzech poziomach wyposażenia będą to reflektory o eliptycznym odbłyśniku, natomiast w wariantach GT oraz GTi – oświetlenie typu full LED.

Samochód ma dwa rodzaje zmienionych zderzaków: jeden dla wersji Access, Active i Allure a drugi dla GT oraz GTi. W dolnej części, model zwraca uwagę powiększonymi w stosunku do poprzednika wlotami powietrza, w których zlokalizowane są światła przeciwmgielne.

Nowy Peugeot 308 został wzbogacony o funkcję Mirror Screen, a pokładowe systemy telematyczne otrzymały nowy pojemnościowy ekran i system nawigacji 3D z dostępem do internetu.

Nowy Peugeot 308 został wyposażony w 100 proc. systemów wspomagania prowadzenia, zaprezentowanych w nowych SUV-ach marki: 3008 i 5008. Samochód będzie dostępny na rynku z 8-stopniową skrzynią biegów. Kolejną nowością jest wysokoprężna jednostka BlueHDi 130 S&S. Silnik pozwala marce przygotować się nadchodzące normy Euro 6.c. Będzie ona wymagała zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.

Wprowadzenie do oferty nowych jednostek Euro 6.c wymusiło modyfikację pokrywy wlewu paliwa. Dotychczasową okrągłą pokrywę zastąpiła pokrywa prostokątna, aby móc pomieścić otwór wlewowy płynu AdBlue.

Dla poziomu wyposażenia Allure, nowy Peugeot 308 zyskuje trzy nowe warianty felg aluminiowych:
  • w standardzie: 16-calowe felgi „ZYRCON”. Mają wyjątkowo niski współczynnik Cx. Przyczynia się to do zwiększenia efektywności energetycznej samochodu, a w konsekwencji do obniżenia zużycia paliwa;
  • w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 16-calowe felgi „JADE”;
  • również w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 18-calowe felgi „SAPHIR BLACK”.

Tył samochodu zdobi charakterystyczny układ świateł z motywem trzech pazurów, który znamy z innych modeli Peugeota. W wersji hatchback wnętrza reflektorów są przyciemnione dla wzmocnienia efektu dynamicznego wyglądu samochodu.

W dniu wprowadzenia nowego Peugeota 308 do sprzedaży, dostępnych będzie dziesięć kolorów nadwozia, w tym nowy kolor Złoty Pyrite, wchodzący na miejsce Szarego Aluminium. Kultowa wersja GTi będzie dostępna w unikatowej, nowej dwubarwnej edycji Coupe Franche, łączącej Niebieski Magnetic z Czarnym Perla Nera.

Galeria

Dodaj komentarz

33 komentarzy do "Peugeot 308 po face liftingu w pełnej okazałości"

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Adam
Gość

Jak wybieralem auto to zdecydowałem sie na 2008 bo przód 308 nie bardzo mi sie podobał (chyba ze w wersji GT i GTi ale te byly poza zasięgiem). Teraz 308 jest idealna!
Ehh za duzo tych nowości ;-)

910gus
Gość

Znajomy zakochał się w 508 rxh 1. generacji jednak są drogie. Kupił zwykłe 508 kombi a później dokupił listwy na progi i na tylny zderzak, nadkola na błotniki, przedni zderzak z grillem i oryg. alusy 18″. No takie rzeźbiarstwo ale wygląda wyśmienicie, inne 508 przy tej wersji to bieda, jedynie wnętrze zostało zwykłe bo te w 508 RXH to kosmos! genialne.

Kot
Gość

No tak, wygląd przodu jest najważniejszy przy zakupie nowego auta. Nie silniki, wyposażenie, własności jezdne. Tylko ten przód.

Adam
Gość

Wyposażenie i ergonomia wnętrza – na plus dla 2008, właściwości jezdne – niewielka przewaga 308. Silnik i skrzynia te same. Czasem wyjeżdżam w polne drogi wiec podwyższone zawieszenie od czasu do czasu sie przydaje.
Ale wygląd, dla mnie, też jest ważny, nie najważniejszy ale ważny.

ŁukaszWwa
Gość

Adam, nie tłumacz się :) Wybrałeś według Twoich własnych kryteriów, jesteś (chyba) zadowolony, i tyle. Nie wiem, czym jeździ kolega Kot, ale na pewno też uda się skrytykować jego wybór i parametry jakimi się kierował.

Krzysztof
Editor

Panie Arku, niech Pan nie czyta tego komentarza, proszę!
Może Pan sygnujący się jako Kot nie jeździ, tylko jest wożony. Skodą Superb bodajże ;-)

Kot
Gość

Czasami mnie wożą Pesą, Jelczem, Solarisem a nawet niemieckim MANem. Ładne są to nimi czasami jeżdżę. Nie zawsze należy korzystać z auta, czasami wystarczy KM. Ale Żukiem to sam jeżdżę i zawsze patrze na ten przód.

Krzysztof
Editor

Komunikacja masowego rażenia ma swoje zalety, przekonywać mnie do tego nie trzeba.
A co do przodu, to lepiej go widać w Nysie 522 ;-)

Kot
Gość

Żuk A07B, bo jest ładny. Tylko Żuk i nic więcej.

Adam
Gość

No tez prawda, dałem sie troche sprowokować.
ogolnie rzecz biorąc oba auta, za całokształt, byly dla mnie praktycznie tak samo dobre. Do samego konca nie wiedziałem co zamówić, zdecydował wygląd :-) A zadowolony jestem bardzo, nie żałuję swojej decyzji.
Tylko biorąc pod uwagę ilość wychodzących nowości (tylko z Francji – Koleos, Captur IP, 3008, C3 czy to odświeżone 308) stwierdzam, że mógłbym zmieniać auto co 3 miesiące :-)

Slawo
Gość

A co się stało z zapowiadanym i-Cocpitem :(

piotradm
Gość

Jest nowy system multimediów. Nikt nie pisał że będzie środek ala 3008.

Slawo
Gość

Artykuł z 5 maja: „Znajdziemy w nim m.in. i-Cockpit znany z SUV-a 3008.”

Red
Gość
też byłem przekonany, że będzie :( w dobie smartfonów, brak takiego wybajerzonego wskaźnika, jaki jest dostępny chociażby w Golfie, zwyczajnie boli – zwłaszcza, że PSA ma takie coś w magazynie i umieszcza w 3008, 5008, C4 Picasso. Czy to znowu strategia w stylu: ‚żeby nie robić wewnętrznej konkurencji’? No po prostu nie rozumiem strategii Francuzów. Może w firmie PSA jest jakiś sabotażysta z firmy konkurencyjnej? C5 wycofamy, żeby nie robił konkurencji Peugeotowi 508. SUVy sprzedają się wyśmienicie, więc nie dajmy i-Cocpitu do taniej 308, żeby nie robić konkurencji 3008. Nie rozumiem tej polityki :( Szczerze – na podstawie tych zdjęć… Czytaj więcej »
Pio307
Gość

@Red -trafiłeś z komentarzem w 10 ;), największe zauważalne zmiany są w GTi :D, cala reszta tej „niezrozumiałej polityki” – to skok na kasę. Chyba po kupieniu „niemieckiego” Opla przeszli na niemiecki styl wyłudzania pieniędzy od nabywcy… walniemy nowy zderzak i w AutoŚzmacie będziemy krzyczeć: „oto następca, lepszy, nowszy, poprawiony, pińćset nowych części…”, itd, itp… z czego 499 to śruby z innym rozstawem klucza…
Najbardziej mi żal wycofania C5…

ŁukaszWwa
Gość

Sentymentalnie też mi żal C5, ale obiektywnie: od 2009r sprzedaż modelu co roku pikowała o 10-20%, do tego cały segment D po trochu się kurczy. Samochody produkuje się dla pieniędzy, nie tylko z pasji :)

Vifo
Gość

A jak się nie potrafi dla pieniędzy to trzeba choć z pasji, bo inaczej zostają ropniaki i turboflaszki, a Ameryka zostawia żabojadów z ręką w nocniku razem z tym ich durnym ekoterroryzmem.

Pio307
Gość

@Vifo – i to mi się podoba! Wreszcie jakaś normalność nadciąga :D
Wreszcie moje i Twoje gadanie, przez tyle lat o wydumanym(dla kasy) i durnym(nie wiem jakim trzeba być cepem, żeby w to wierzyć, wszak 1 drzewo dostarcza tlenu dla 130 ludzi!) ekoterroryzmie znalazło sojusznika i to jakiego! :D Teraz tylko brakuje otrzeźwienia żabojadów i znowu za parę lat doczekamy normalnych silników.

Krzysztof
Editor

Cholera, to ilu ludzi udusiło Lex Szyszko?…
Sorry, nie mogłem się powstrzymać…

arek
Gość

komentarz w kategorii „żenada”

Krzysztof
Editor
I to jest właśnie nasz narodowy problem – nie potrafimy uszanować cudzego zdania i wiemy, że zawsze nasza opinia jest najlepsza. Podejrzewam, że potraktował Pan moją wypowiedź w kategorii „polityka”, choć mi naprawdę się nóż w kieszeni otwiera, jak widzę, ile drzew padło i dalej pada na mocy decyzji Ministra Środowiska, czy jak on się tam nazywa. A ja nie jestem jakoś mocno proekologicznie nastawiony. Widziałem jednak, jak ludzie cięli wszystko, co rosło! Koszmar. Masa posesji ogołoconych. I nie dlatego, że zagrażały, że przeszkadzały. Nie – sporo poszło zwyczajnie na opał. Może Pan sobie oczywiście uważać moje wypowiedzi za żenujące,… Czytaj więcej »
Pio307
Gość

Na razie jedną wiewiórkę, która zdechła na długo przed poznaniem Szyszki, ale ekogłupole i naiwniacy się nabrali… Sorry też nie mogłem się powstrzymać :D

Red
Gość

przy takich ‚liftingach’, to za 5 lat nie będzie już następcy 308 – bo segment C się kurczy. Citroen nie wydaje się zdeterminowany do kontynuowania kompaktowego C4.
Wiem, czasy się zmieniają, ale żal patrzeć na fenomenalnie rozbudowaną gamę modelowo-silnikową koncernu VAG i ciągle kurczącą się PSA (w Citroenie nie ma już nic, co przyśpieszyłoby bicie serca maniakowi motoryzacji).
Jakoś Niemcom nie przeszkadza wypuszczanie pokrewnych samochodów: Superb/Passat, albo Golf/Leon/Octavia, Ibiza/Fabia/Polo itd.
Naprawdę, jak zwykle sympatyzowałem z autami francuskimi, tak ostatnie ruchy mnie nieco niepokoją. Może nadszedł czas, żeby przeprosić się z SUVami i przetestować 5008? ;)

Pio307
Gość

Nie przesadzasz? Szmelcwagen produkuje jeden model(mniejszy lub większy) z jednym silnikiem(trochę większym lub mniejszym, który rozpadnie się po 80 tyś przebiegu), który wielbią wszyscy z polskiej wsi jeżdżąc tdi – tam na prawdę nie ma się czym zachwycać… bo nawet nadwozie projektują, ciosając pustak siekierką. Gdzie im do projektów Pininfariny, które wyglądały pięknie jak stały i tak samo idealnie gdy jechały… ehhh szkoda gadać… lub przejść do konkurencji, która nazywa się… Alfa Romeo Giulia lub, dla lubiących bezsensowne samochody ;) typu SUV – Stelvio

ŁukaszWwa
Gość

Red nie przesadza. Tyle że VAG umiejętnie upycha tą samą technologię w markach o różnym pozycjonowaniu i wizerunku. Na dodatek kojarzonymi z różnymi krajami i przez to zdobywającymi lokalne rynki. Na pocieszenie równie zwinnie wydaje się postępować Renault/Dacia/Nissan.
A PSA? Dla przeciętnego kierowcy Peugeot i Citroen niczym się nie wyróżniają od rynku i siebie nawzajem.

Pio307
Gość

Dlatego, ze PSA w przypadku Peugeota poszło w bylejakość i przeciętność. 406 Coupe do dzisiaj budzi emocje, a te nowe? No cóż… spuszczę na nie zasłonę milczenia. Mogę dodać tylko jedno – żadnego z nich nie kupię ani nie wezmę nawet gdyby za darmo dawali :D

Dymek
Gość

Bardzo udany lift, jak dla mnie najlepsze auto w klasie. Szkoda że w Polsce sprzedaż tak słabo sięsprzdaje, naszczęście w innych krajach europejsk

Dymek
Gość

Bardzo udany lift, jak dla mnie najlepsze auto w klasie. Szkoda że w Polsce tak słabo się spredaje, naszczęście w innych krajach europejskich sprzedaje się dobrze. Pamiętam jak jakiś czas temu niektórzy tu pisali że nowe megane zamiecie 308, jak się okazuje megane nawet jako nowość spzredaje się gorzej od 308 na rynku Europejskim.

Alessandro
Gość

Czego nie do końca rozumiem. Kupiłem tydzień temu Megane, bo żona sie uparła. Ja autem zadko jeżdżę ale do tej pory był PSA od 20 lat.
Wiec sie zgodziłem. Ładny, czerwony, 4cylindrowy 130km wystarczy. Auto bajecznie wyciszone, fajne materiały, tablet na kółkach. Słabo sie sprzedaje?

Alessandro
Gość
Radosław
Gość

Czy w Polsce będzie oferowana wersja GT z silnikiem 2.0 180KM? Dotychczas w salonach można było dostać GT tylko z benzynowym silnikiem 1.6 – i tutaj jeszcze jedno moje pytanie – czy jednostka ww 1.6 jest już rzeczywiście ”wyleczona” z problemów, z którymi się borykała?

Kołolski
Gość

Ciekawe jak bedzie jezdizla wersja 308 GT 180ch EAT8.

onion
Gość

O ile będzie dostępna w PL…

wpDiscuz