Peugeot pracuje nad wzmocnieniem modelu 308 GTi. Pierwszy prototyp już powstał. Model dysponuje mocą ponad 300 KM.
Peugeot niedawno zaprezentował nową odsłonę modelu 308 GTi. Ci, którzy czekali na wzmocnienie silnika, mogli być lekko zawiedzeni. Lekko poprawiono stylistykę samochodu, ale pod maską znalazł się ten sam 1,6-litrowy silnik generujący 272 KM mocy, co w wersji sprzed face liftingu. Wygląda na to, że producent też pragnie więcej pikanterii dla tego modelu. Patrice Delannoy, kierownik techniczny Peugeot Sport powiedział w wywiadzie dla magazynu Motoring.com.au, że samochód jest gotowy na przyjęcie większej ilości koni mechanicznych. Zawieszenie, hamulce oraz inne komponenty samochodu wytrzymają. Dodał też, że na razie Peugeot korzysta z namiastki możliwości jednostki 1.6 turbo i jest ona w stanie obsłużyć „o wiele więcej mocy”.
Co więcej, Delannoy twierdzi, że prototyp takiego modelu już powstał, a specjaliści z Peugeot Sport wycisnęli z motoru 312 KM mocy oraz ponad 400 Nm momentu obrotowego. Oprócz zwiększenia możliwości silnika, producent rozważa dodanie do oferty automatu EAT8. 8-biegowa skrzynia dla GTi została już nawet opracowana i dostosowana do współpracy z mechanizmem Torsen.
Producent spod znaku lwa ogłosił niedawno, że w najbliższym czasie nie zamierza wyprodukować ani następcy modelu RCZ ani ekstremalnej wersji 308. Chodzi tutaj o prototyp o nazwie 308 R-Hybrid, który został zaprezentowany w 2015 roku na salonie samochodowym w Szanghaju. Hybrydowy model dysponował mocą aż 500 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 730 Nm. Takie wartości pozwalają na rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4 sekund. Nieźle prawda? O seryjnej wersji tego potwora możemy zapomnieć, ale pozostaje jeszcze nadzieja na wspomniany ponad 300-konny kompakt. Niestety Delannoy nie pokusił się o potwierdzenie, że takowy pojazd został zatwierdzony do produkcji, a szkoda. :-)
Najnowsze komentarze