Francuzi prezentują na swoim stoisku o powierzchni 1.600 m² imponującą gamę przeszło dwóch tuzinów samochodów osobowych, dostawczych i koncepcyjnych, w tym po raz pierwszy w Rosji model 408, przed którym stoi ważne zadanie – przyspieszyć internacjonalizację Marki.
Innym ważnym modelem pokazywanym w Moskwie jest Peugeot 208, planowany do wprowadzenia do sprzedaży w roku 2013. Znakomicie przyjęty na pierwszych europejskich rynkach koncentruje całe know-how Marki w kategorii aut miejskich. Lżejszy, mniejszy, tańszy w eksploatacji od poprzednika urzeczywistnia regenerację Peugeota.
Modele 3008 HYbrid4 i 508 RXH ilustrują technologiczne zaawansowanie Peugeota oraz jego dbałość o środowisko naturalne. I choć silniki wysokoprężne w autach osobowych nie są jeszcze zbyt popularne w Rosji, to jednak Peugeot liczy na zainteresowanie mieszkańców tego kraju swoją wersją rozwiązań hybrydowych. A że Rosjanie lubią silniki o dużej mocy, więc mogą się zainteresować 200-konnymi wersjami Peugeotów, oryginalnych stylistycznie, a jednocześnie doskonałych na tamtejsze drogi. Napęd na cztery koła również nie pozostanie bez znaczenia.
Rosjan z pewnością zainteresują także modele 508 (zwłaszcza w wersji sedan) oraz niedawno wprowadzony na tamtejszy rynek nieduży crossover, czy może raczej kompaktowy SUV 4008. Peugeot prezentuje również koncepcyjny model HX1, o szczególnie dopracowanej aerodynamice i oczywiście hybrydowym napędzie korzystającym z technologii plug-in.
Ale oczywiście gwiazdą na stoisku francuskiej marki jest Peugeot 408. Auto gra w dynamicznie się rozwijającej klasie kompaktów, chętnie kupowanych przez przedstawicieli szybko rosnącej klasy średniej. Nie bez znaczenia dla patriotycznie nastawionych Rosjan będzie z pewnością fakt, że 408-ka produkowana jest od kwietnia w podmoskiewskiej Kałudze. Samochód cechuje przy tym wyrazista stylistyka, wysoki poziom bezpieczeństwa, atrakcyjne wyposażenie i znakomite właściwości jezdne. To nowoczesna, atrakcyjna rodzinna limuzyna, a sedany Rosjanie kupują nader chętnie.
Przy 470 cm długości, rekordowej w swoim segmencie, szerokości 181 cm i rozstawie osi 271 cm 408-ka oferuje przestronne wnętrze i niebagatelny bagażnik mieszczący aż 526 litrów. Bazując na międzynarodowych doświadczeniach Marki łączy w sobie wysoki poziom wykonania z rozwiązaniami dedykowanymi specjalnie dla rosyjskiego rynku. Wzmocnione zawieszenie, zwiększony prześwit, akumulator o ponadstandardowej pojemności, mocniejszy alternator, zbiornik płynu spryskiwaczy o większej objętości, czy wydajniejsze ogrzewanie, to elementy przygotowane z myślą specjalnie o tym modelu. Przewidziano także podgrzewane fotele i przednią szybę, czy otwierane z wnętrza samochodu bagażnik oraz wlew paliwa.
Peugeot 408 będzie oferowany przez rosyjskich dealerów już od jutra. Plany Peugeota są ambitne – w przyszłym roku Marka chce uzyskać 10-procentowy udział w rosyjskim rynku trójbryłowych kompaktowych sedanów i jednocześnie znaleźć się w Top5 w tej kategorii.
Model 408 jest pierwszym naprawdę mocnym dowodem na globalne zaangażowanie Peugeota. Auto przystosowywane jest do specyfiki lokalnych rynków, do różnych oczekiwań klientów, i oferowane w tych nieco zmienionych wersjach na różnych kontynentach. Wprowadzono je przed dwoma laty w Chinach, rok temu w Ameryce Łacińskiej, zaś w tym roku ruszyła produkcja i sprzedaż w Malezji oraz w Rosji.
Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny w Moskwie potrwa do 9. września.
KG
zdjęcia: Peugeot i „Za Ruliem”
Najnowsze komentarze