Nie martwcie się, nic nam się nie pomyliło, Peugeot naprawdę odświeżył model 408. Nie jest to oczywiście propozycja na rynek europejski. Samochód będzie dostępny m.in. w Chinach.

Peugeot 408 podobnie jak model 308, został oparty na platformie EMP2. Samochód mierzy 4,75 m, ma zatem taką samą długość jak najnowsza 508-ka. Rozstaw osi nowego sedana jest krótszy od ostatniego 508 i wynosi 2,73 metra. W Rosji produkowana jest jeszcze pierwsza generacja pojazdu, natomiast w Chinach od 2014 roku oferowana jest druga odsłona 408 i właśnie ona została poddana face liftingowi.

Peugeot 408 – co się zmieniło?

W porównaniu do poprzednika model otrzymał głównie kosmetyczne zmiany i trzeba przyznać, że styliści mieli w tym przypadku raczej konserwatywne podejście do designu. Wśród nowości możemy dostrzec poziome światła LED do jazdy dziennej, zmienioną kratkę grilla oraz tylne reflektory, które na wzór ostatnich modeli Peugeota, przybrały kształt pazurów.

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi łączy siły z chińską platformą transportową DiDi Chuxing w ramach Aliansu DiDi Auto

Wnętrze pojazdu jest mało skomplikowane, bez zbędnych gadżetów, może przywodzić na myśl wykończenie modelu 308. Klienci z Chin nie otrzymają ostatniej generacji i-Cockpitu z wirtualnymi zegarami ani panelem przycisków w formie klawiszy, które znajdziemy w ostatnim 508. Zegary są proste i analogowe.

Pod maską odświeżonego pojazdu zamontowano 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik PureTech o mocy 136 KM oraz czterocylindrową jednostkę o pojemności 1,6 litra, która generuje 167 KM.

Galeria

8
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
3 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
PANTERAGrubyŁukaszWwaDanielslawcze Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz
Gość
Łukasz

Taka 408 była by świetną alternatywą dla przesadnie drogiej, kreującej się na premium 508

cindar
Gość
cindar

508 nie jest drogi. Kosztuje tyle, ile jest wart.

slawcze
Gość
slawcze

508 jest drogi i kosztuje tyle ile jest wart

Gruby
Gość
Gruby

508 miał zastąpić 60x i 40x więc nie ma co się dziwić że jest droższy niż hipotetyczna 408

Daniel
Gość
Daniel

Zgadzam się w 100%. Z racji tego, że Peugeot i Citroen nie mieli do zaoferowania fajnego sedana wybrałem nową Corollę. Wolałbym francuza no ale oprócz nowego Megane posucha jeśli chodzi o sedany.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Cóż, kompaktowe sedany sprzedają się w Europie słabo – np VW rezygnuje z oferowania Jetty.
Ale dziwię się wyborowi Corolli zamiast Megane Grandcoupe. Wg mnie Megane daje lepsze ceny, szerszy wybór silników i wygląda dużo lepiej.

Gruby
Gość
Gruby

O gustach się nie dyskutuje ale jeżeli chodzi o motory to 1.6 Valvematic łyka każdy silnik Renault z M GC, no chyba że ktoś musi mieć dizla

PANTERA
Gość
PANTERA

Witam w jakm samochodzie francuskim są NAJWYGDNIEJSZE NAJLEPSZE SIEDZENIA? Nie chodzi mi o czy skóra czy welur tylko ogólnie które NAJWYGODNIEJSZE bez wezgledu czy welur czy skóra? Ja widząć na necie zdjęce fotela Vel Satis mysle ze Vel Satis ma najlepsze fotele. A jakie jest wasze zdanie jaki model ma najlepsze najwygodniejsze? C6,C4 picasso? Jaki?