Peugeot na nowo narysował model 508 i to zarówno bryłę nadwozia, jak i jego wnętrze. Porównaliśmy pierwszą i drugą generację samochodu na kilku fotografiach. Co się zmieniło?
Peugeot 508 zadebiutował w 2010 roku, aby zająć miejsce dwóch modeli: 407 oraz 607. W przypadku nowej generacji, Peugeot chciał również delikatnie nawiązać do nieco starszego poprzednika (504) poprzez umieszczenie logo modelu na masce. Główne źródło inspiracji było jednak o wiele nowocześniejsze i pochodziło z ostatniego prototypu Peugeota: Instinct Concept, widać to zwłaszcza w przypominających kły LED-owych światłach do jazdy dziennej. Tylna część pojazdu zwieńczona delikatnym spoilerem, odnosi się do modelu koncepcyjnego Exalt.
Linia 508 jest bardziej aerodynamiczna. Jak powiedział Pierre-Paul Mattei, szef projektu 508: „opadająca linia dachu była kluczowa dla tożsamości pojazdu. Musieliśmy zachować przestrzeń wewnątrz i zapewnić zgodność z normami dla segmentu”. Najtrudniejszym elementem podczas prac projektowych okazał się tył modelu. Samochód ma płaską maskę, bardziej charakterny grill oraz więcej przetłoczeń. Zastosowano również bezramkowe drzwi, a dla lepszej akustyki wzmocniono strukturę i pogrubiono przeszklenie o 1 mm.
„Na nowo stworzyliśmy reguły dotyczące kształtów segmentu D. Chcieliśmy uzyskać znakomite proporcje przy zmniejszonej o 8 cm w porównaniu do poprzedniej generacji, długości. Przesunęliśmy podparcie przedniej szyby, aby samochód miał większą maskę. Wykorzystaliśmy również technologię bezramkową drzwi, co oznacza, że mogliśmy zmniejszyć wysokość pojazdu w stosunku do rywali w segmencie. Wysokość auta jest o 6 cm niższa niż u poprzednika. To sprawia, że pojazd wydaje się wizualnie szerszy niż jest w rzeczywistości. Model musiał być wyjątkowo aerodynamiczny, dlatego projekt jest węższy z przodu niż z tyłu, w przeciwieństwie do wrażenia, jakie może sprawiać! Osiągnęliśmy tę charyzmatyczną sylwetkę poprzez zwężenie kabiny. Dzięki temu zabiegowi mogliśmy również powiększyć tylne błotniki. To jeden z sekretów sylwetki nowego Peugeot 508” – tłumaczy Pierre-Paul Mattei.
Nowy Peugeot 508 mierzy 4,75 m długości oraz 1,4 m wysokości. Rozstaw osi został skrócony o 2,4 cm i wynosi 2,79 m. Skurczył się również bagażnik. Zamiast 515 litrów pojemności, pod tylną klapą będzie można pomieścić 473 litry bagażu. Masę pojazdu zmniejszono o 70 kg.
Wnętrze 508 przeszło kompletną przemianę. Producent zastosował najnowszą wersję i-Cockpitu, który możemy odnaleźć w modelach 3008 oraz 5008. Kierowca ma do dyspozycji niewielką kierownicę spłaszczoną na końcach oraz dotykowy ekran o przekątnej 8-cali. W ofercie Peugeota dostępny będzie również wyświetlacz 10-calowy. Obsługa funkcji pojazdu odbywa się za pomocą intuicyjnych klawiszy. Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały lepszej jakości, które sprawiają, że samochód podąża w kierunku segmentu premium. Zastosowano m.in. drewno, skórę licową, skórę Nappa, alcantarę oraz elementy wykonane z satynowego chromu. Wnętrze prezentuje się naprawdę elegancko!
Najnowsze komentarze