Peugeot 508 jest jednym z modeli, który może przyczynić się do uratowania ginącego segmentu D skutecznie wypieranego przez nowoczesne SUV-y. Czy model spod znaku lwa ma szansę? Peugeot sądzi, że tak.
Nie jest żadną nowością, że popularność segmentu D w Europie zmniejsza się właściwie z roku na rok. Sprzedaż w roku 2017 wynosiła mniej niż 540 tys. egzemplarzy (spadek o 12 proc. w porównaniu do roku poprzedniego), a specjaliści z LMC Automotive szacują, że w tym roku rynek zmniejszy się o kolejne 10 proc. Według prognoz do roku 2021 sprzedaż klasy średniej skurczy się do 400 tys. sztuk. Przez pierwsze pięć miesięcy roku 2018 wielkość sprzedaży wynosiła tylko 3,2 proc. Segment D zajmuje obecnie pod tym względem 9 pozycję. Dla porównania, w latach 90. stanowił jedną piątą sprzedaży samochodów w Europie. Klienci coraz częściej wybierają modne SUV-y. Nadzieją dla segmentu są nowe, atrakcyjne modele, jednym z nich jest Peugeot 508.
Peugeot zdaje się nie zważać na wyniki sprzedaży i tendencje spadkowe na rynku europejskim. Producent spod znaku lwa uważa, że samochód ma duży potencjał. Zamiast usunąć starzejący się model z oferty, zaproponował całkowicie nową generację 508. Pojazd na razie zbiera całkiem dobre opinie wśród dziennikarzy.
Pierwsze dostawy modelu rozpoczną się we wrześniu tego roku. Peugeot 508 otrzymał atrakcyjny wygląd, chyba nie przesadzimy stwierdzeniem, że to jeden z najładniejszych propozycji na rynku. Peugeot zastąpił nadwozie sedan fastbackiem i całkowicie zmodernizował wnętrze. Na pokładzie jest elegancko i nowocześnie wraz z nową generacją i-Cockpitu. Model trafił już do polskiego konfiguratora, jest dostępny na rynku w cenie rozpoczynającej się od 123.900 zł. W przyszłym roku do oferty dołączy również wersja SW oraz model z napędem hybrydowym o mocy 300 KM. Czy nowy Peugeot 508 przyczyni się do uratowania segmentu D? Mamy taką nadzieję.
Peugeot 508 i co jeszcze?
W ofercie francuskich producentów w segmencie znajdziemy jeszcze Renault Talisman, które jest następcą Laguny. Czekamy jeszcze na spełnienie obietnicy Citroena o wprowadzeniu do oferty pojazdu będącego następcą modelu C5. W planach PSA jest również prezentacja DS 8, czyli nowego modelu premium.
Źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze