Peugeot 508 jest jednym z modeli, który może przyczynić się do uratowania ginącego segmentu D skutecznie wypieranego przez nowoczesne SUV-y. Czy model spod znaku lwa ma szansę? Peugeot sądzi, że tak.

Nie jest żadną nowością, że popularność segmentu D w Europie zmniejsza się właściwie z roku na rok. Sprzedaż w roku 2017 wynosiła mniej niż 540 tys. egzemplarzy (spadek o 12 proc. w porównaniu do roku poprzedniego), a specjaliści z LMC Automotive szacują, że w tym roku rynek zmniejszy się o kolejne 10 proc. Według prognoz do roku 2021 sprzedaż klasy średniej skurczy się do 400 tys. sztuk. Przez pierwsze pięć miesięcy roku 2018 wielkość sprzedaży wynosiła tylko 3,2 proc. Segment D zajmuje obecnie pod tym względem 9 pozycję. Dla porównania, w latach 90. stanowił jedną piątą sprzedaży samochodów w Europie. Klienci coraz częściej wybierają modne SUV-y. Nadzieją dla segmentu są nowe, atrakcyjne modele, jednym z nich jest Peugeot 508.

Peugeot zdaje się nie zważać na wyniki sprzedaży i tendencje spadkowe na rynku europejskim. Producent spod znaku lwa uważa, że samochód ma duży potencjał. Zamiast usunąć starzejący się model z oferty, zaproponował całkowicie nową generację 508. Pojazd na razie zbiera całkiem dobre opinie wśród dziennikarzy.

5 francuskich aut z przebiegiem ponad pół miliona kilometrów, które możesz kupić już dziś

Pierwsze dostawy modelu rozpoczną się we wrześniu tego roku. Peugeot 508 otrzymał atrakcyjny wygląd, chyba nie przesadzimy stwierdzeniem, że to jeden z najładniejszych propozycji na rynku. Peugeot zastąpił nadwozie sedan fastbackiem i całkowicie zmodernizował wnętrze. Na pokładzie jest elegancko i nowocześnie wraz z nową generacją i-Cockpitu. Model trafił już do polskiego konfiguratora, jest dostępny  na rynku w cenie rozpoczynającej się od 123.900 zł. W przyszłym roku do oferty dołączy również wersja SW oraz model z napędem hybrydowym o mocy 300 KM. Czy nowy Peugeot 508 przyczyni się do uratowania segmentu D? Mamy taką nadzieję.

Peugeot 508 i co jeszcze?

W ofercie francuskich producentów w segmencie znajdziemy jeszcze Renault Talisman, które jest następcą Laguny. Czekamy jeszcze na spełnienie obietnicy Citroena o wprowadzeniu do oferty pojazdu będącego następcą modelu C5. W planach PSA jest również prezentacja DS 8, czyli nowego modelu premium.

Źródło: Automotive News Europe

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

24
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
8 Wątki komentarzy
16 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
Michał Z.KrzysiekGośćE DŁukaszWwa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Jerzy
Gość
Jerzy

Czarno to widzę z taką wyjściową ceną ! Mimo wszystko to nie BMW czy Mercedes a stosunkowo mały sedan a poza tym jak sam autor zauważył jest coraz mniej chętnych na tego typu auta. W każdym razie robią reklamę której nie powstydzilby się Apple …..

E D
Gość
E D

mi sie wydaje, że Peugeot wpadł na ciekawy pomysł i czas pokaże czy bardzo dobrze zrobił – na ten moment wychodzi, że tak – stąd sukces 3008-ki. Popatrzmy co dostajemy – bardzo dobrze wyposażone samochody z wieloma elementami obecnymi w klasie premium za niewielkie pieniądze. Wiadomo, że ciężko jest porównać np Peugeota 508 z Audi A5, bądź Q3 z 3008, ponieważ Audi tak naprawdę startuje tam gdzie Peugeot kończy, ale jest w tym wbrew pozorom logika. Większość klientów „średniej półki” może zrezygnować z gołych premium, bądź 2-3 letnich używek na korzyść nowego „wszystko mającego” lwa. Skoda to auto dla przedstawiciela… Czytaj więcej »

Wiktor
Gość
Wiktor

Bardzo dobry samochód biorąc pod uwagę mocniejsza jednostke. Cena absurdalna nawet biorąc pod uwagę walory i mówię to jako użytkownik 508. Mam nadzieje, że zejdą na ziemię. Wtedy można rozważyć zakup. Inaczej można śmiało sięgać po inne auto segmentu premium bo za 250 tys jest już w czym wybierać.

cindar
Gość
cindar

250 tysięcy to maksymalna cena za maksymalnie wyposażone auto. Ale jak się popatrzy na zakres 150-170 tysięcy to wcale nie ma dużego wyboru w tym segmencie.

Michał
Gość
Michał

W tym segmencie to w ogóle nie ma wielkiego wyboru.
To jest błędne koło. Mały wybór, mała sprzedaż, kolejne marki wycofują modele, jeszcze mniejsza sprzedaż.

Gość
Gość
Gość

Segment D się kurczy nie dlatego, że ludzie nie chcą takich samochodów tylko dlatego, że ceny w tym segmencie to szaleństwo jakieś. Pamiętam jak kupowałem Xantie 1.8 benzyna to wycena na końcówkę lat 90 była 52 tyś. Dzisiaj taki samochód to 150-200 tyś i tu jest pies pogrzebany a nie w popularności segmentu D.

PANTERA
Gość
PANTERA

ale a4,c klasa,seria 3 czy lexus is bardzo dobrze sie sprzedają a ceny po 300 dochodzą nawet. mysle ze 508 ma wade w tym ze nie ma duzej palety silnikow benzyna najwieksza 1,6 sad i brak napedu 4×4 ale wizualnie mi sie bardzo podoba moze troche mniej przód ale i tak bym chcial nim jezdzic razz

Gość
Gość
Gość

Ten sam błąd w myśleniu popełniają włodarze firm. Widzą, że premium się sprzedaje to my też będziemy robić premium. Ale Peugeot nigdy premium nie był i raczej francuzi nie do końca rozumieją to premium. Robili samochody fajnie w normalnych cenach. Teraz kiedy chcą włączyć się w walkę o tą klasę stracą wiele starych klientów a klientów BMW wg mnie nie przyciągną. Ale to się okaże za kilka lat. PSA już chciało walczyć o ten segment np. DS5 i wiemy jak wyszło. Jest ogromna rzesza klientów, która chce jeździć nie premium ale samochodami w normalnych cenach. Ale teraz nawet jak idziesz… Czytaj więcej »

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

@Gość – jak zatem wytłumaczysz sukces modelu 3008? zerknij w statystyki sprzedaży – ten model sprzedaje się o wiele lepiej od większości tańszych konkurentów.

Gość
Gość
Gość

Ciągle słyszę o świetnie sprzedające się 3008. Jeżdżę po 100 tys rocznie i na naszych drogach wiele ich nie ma. Poza tym 3008 w specyfikacji nie najwyższej + jakiś rabat z dobrym dieslem to nie jest aż tak przegrzana cena. Nie odstaje jakoś strasznie od konkurencji. 508 to już zupełnie co innego. Niech wystawią 508 za 110 brutto w allure + 180 diesel to zobaczysz co się stanie.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

To prawda, ale inna sprawa, że na naszych drogach w ogóle widać coraz mniej Peugeotów, co jest odzwierciedleniem statystyk sprzedaży. Gdzie te czasy kiedy 206 czy 307 sprzedawały się bardzo dobrze i było je widać… Niestety to jest kwestia po pierwsze ceny, a drugie chyba marketing kuleje.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Artykuł trafnie to diagnozuje – to nie kwestia ceny, tylko wariactwa na punkcie crossover/SUV. Ten segment mimo podobnych cen skutecznie wygryza klasę średnią – co pokazuje choćby niedawna decyzja Toyoty o rezygnacji z Avensisa.
Tym bardziej cieszy konsekwencja firm francuskich. Pug przyjął odważną strategię, trzymajmy kciuki.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Avensisa (żenująca ciasnego) zastąpi większa Camry. Tak wiec Toyota nie odpuszcza tego segmentu.

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

OK, masz rację. Niemniej moim zdaniem Camry nie zapełni luki. Nie jest oferowane w wersji kombi i prawdopodobnie będzie dostępne jedynie z benzynohybrydą…
Avensis nie wyczerpuje zresztą tematu. Głośno mówi się, że Ford wycofa z oferty Mondeo/Fusion. Niby są zapowiedzi, że wróci klasyczne C5 ale na razie bez konkretów. Już od dawna w tym segmencie nie ma Nissana, Seata czy Hondy.
Ale nie ma co stękać, najwyraźniej tego chce rynek sad

Jurgen
Gość
Jurgen

Ponoć Peugeot ma lekkie opóźnienie w produkcji 508, ze względu na duże wymagania jakościowe (w sumie nie ma tego złego, ponieważ może dzięki temu unikną wpadek takich jak Renault z Talismanem, bądź Espace i klienci dostaną rzeczywiście dopracowany produkt). First Edition do klientów ma trafić dopiero końcówką października, gdzie wcześniej planowano dostawy na koniec lipca.
https://www.forum-peugeot.com/Forum/threads/info-d%C3%A9calage-du-lancement-de-la-peugeot-508.112401/

Slawo
Gość
Slawo

Raczej wynika to z przesunięcia w kolejce, teraz muszą zapełnić salony. Dswno po premierze, a aut w salonach brak.

Michał
Gość
Michał

Jak na razie to jest czyste chciejstwo. Pogadamy za dwa lata.

Marcin
Gość
Marcin

Szkoda się znowu produkować o 508 ale.. No cóż.. popatrzny realnie.. za 169tys
https://www.olx.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-c-c200-4matic-pakiet-amg-night-przebieg-15-km-salon-pl-kamera-cofania-CID5-IDv6Zlq.html

C klasa ładnie wyposażona, 180ps, 4matic, parktronic, navi, ledy, kamera cofania, dwustrefowa klima, pakiet in out amg

A bez 4×4 i pakietu amg ale dalej 184ps za ok 147tys

Czułbym się lepiej wydając tyle na MB niż na 508 z silnikiej podobnej mocy.

Ale może jestem mało obiektywny, 508 średnio mi leży, nawet jego główny konkurent Talisman bardziej mi pasuje wizualnie i jest tańszy..

PANTERA
Gość
PANTERA

to prawda Talisman tez bardziej mi siedzi. Jakos w nowym 508 przód mi nie lezy gdyby nie te „Kły” byłby bardzo prosty

Romson
Gość
Romson

Pokazali już konkurowanie 607 ptfu badziew

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

Trudno polemizować z tak merytoryczną wypowiedzią. Ale spróbujmy
Segment E do jakiego trzeba zaliczyć 607, kierowany jest do grupy klientów dla których cena nie jest znaczącym parametrem, bardziej liczy się kwestia wizerunkowa i lans wink I dlatego podobnie nie udało się to VW z modelem Phaeton, Arteon wg ostatnich danych też chyba sprzedaje się raczej kiepsko.

PANTERA
Gość
PANTERA

własnie sie dobrze arteon sprzedaje w moim miescie 19tyś mieszkancow są juz 3 z czego jeden najwyzsza wersja kolor kurkuma. robi wraażenie na mieście ludzie sie oglądają i zdziwieni ze to vw

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

@PANTERA nic nie ujmując Twojemu miastu, spojrzyjmy na dane ogólnoeuropejskie smile Wg statystyk w I półroczu ’18 sprzedano ok 12,5 tys Arteonów. Dla porównania, w tym samym okresie klienci 5 (pięć!) razy częściej wybierali BMW serii 5 czy Merca E-klasę.
Nie krytykuję Arteona jako produktu, ale po prostu VW nie ma papierów, żeby grać w tej lidze.

Michał
Gość
Michał

złośliwie powiem, że wieśwagen zawsze dobrze sprzedawał się na tzw prowincji razz