Mamy pierwsze oficjalne zdjęcia Peugeota 508 SW II generacji. Auto zaprezentowano od tyłu, bo to przecież w przypadku kombi najważniejsze. Przód pozostanie bez zmian w stosunku do wersji trójbryłowej. Szybciutko spieszymy z prezentacją zdjęcia, byście mogli zobaczyć to auto możliwie bez opóźnień w stosunku do nas.
Zaledwie trzy miesiące po premierze trójbryłowego Peugeota 508 II generacji (na targach w Genewie) francuska marka pokazuje odmianę kombi. Jeszcze dobrze klasyczna 508-ka nie weszła na rynek, a już wiemy, jak wygląda kombi. I podobnie, jak fastback, także kombi przełamuje konwencje stylistyczne. Dlaczego? Otóż w kombi segmentu D niewiele jest aut z nadwoziem shooting brake. A właśnie na to zdecydowali się styliści francuskiej marki.
Samochód ma wyrazisty styl dzięki niskiemu nadwoziu. Stanowi idealną równowagę pomiędzy sportową elegancją i praktycznością, zapewniając mnóstwo miejsca dla pasażerów i duży, łatwy dostęp do bagażnika. Jest wyposażony w najnowszą generację Peugeot i-Cockpit®, a dzięki niewielkiemu promieniowi skrętu sprawdzi się w każdym miejscu – od miejskich ulic po autostrady. Pojazd zaprojektowano tak, aby zapewniać najwyższą wydajność, bezpieczeństwo i komfort.
Mamy czerwiec, ale na oficjalną premierę Peugeota 508 SW dla publiczności musimy zaczekać do początku października. Auto zostanie zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Paryżu, a do sprzedaży w Europie trafi w styczniu 2019 roku.
„Po radykalnej stylistyce 508 fasback mamy teraz samochód kombi, który równie mocno zapiera dech w piersiach. Nowy Peugeot 508 SW podtrzymuje przemianę stylistyczną, jaka zachodzi w naszej marce. To samochód z efektowną linią nadwozia i imponującymi funkcjami, który naprawdę wzmacnia nasze ambicje uczynienia z Peugeota marki premium” – twierdzi Jean-Philippe Imparato, prezes Peugeota.
Wielu dziennikarzy motoryzacyjnych twierdzi, że segment D w Europie umiera. Tyle, że ta agonia najwyraźniej nie do końca postępuje, skoro rocznie sprzedaje się na Starym Kontynencie 1,4 miliona aut tej klasy. Znaczną część sprzedaży stanowią wersje kombi. Peugeot z nowym 508 SW wprowadza do tego segmentu odważną stylistykę nie pozbawiając go funkcjonalności i jakości.
Począwszy od modelu 504 Peugeot zawsze projektował swoje kombi bazując na sedanach. W związku z tym nowy Peugeot 508 SW ma wszystkie cechy stylistyczne radykalnego designu wersji trójbryłowej. Nowe proporcje nadają mu niezwykle dynamiczną sylwetkę. Dzięki funkcjonalnym belkom dachowym, zaprojektowanym tak, aby idealnie pasowały do całości, pojazd jest prawie tak niski, jak fastback – ma zaledwie 1,42 m. Jest to o prawie 6 cm mniej niż w poprzedniej generacji, co zapewnia optymalną aerodynamikę przy jednoczesnym zapewnieniu wystarczającej ilości miejsca z tyłu w celu spełnienia standardów segmentu.
Nowy Peugeot 508 SW ma 4,78 metra długości (tylko 3 cm więcej niż wersja fastback i 5 cm mniej niż pierwsza generacja).
Bezramkowe drzwi, unikalny element samochodu osobowego wśród największych producenta samochodów, doskonalą i poprawiają linię nadwozia, jednocześnie pozwalając na niższą przeszkloną powierzchnię. Szczeliny i elementy wyrównujące zostały zmniejszone. Koła zostały dostosowane tak, aby idealnie wypełniały nadkola, a antena dachowa została zdjęta. Linia nadwozia jest po prostu imponująca.
Podobnie jak w przypadku fastbacka, przód jest niesamowicie imponujący. Dzięki reflektorom Full LED i pionowej sygnaturze opalizujących świateł do jazdy dziennej LED, nowy PEUGEOT 508 SW ma wyrazistą, ekskluzywną tożsamość, podkreśloną przez kroczącego lwa umieszczonego na środku grilla chłodnicy i logo 508 na nosie maski silnika.
Z tyłu czuć siłę i nowoczesność, z błyszczącą czarną poziomą listwą wzmocnioną przez trójwymiarowe tylne światła LED, które są oświetlane przez całą noc dzięki intensywności adaptacyjnej, dzięki czemu kolorowe pazury są stale widoczne z boku lub z pełnego widoku z tyłu. Chromowana podwójna końcówka układu wydechowego jeszcze bardziej podkreśla sportowy design.
Dostęp do bagażnika możliwy jest przez praktyczną pokrywę kufra (która może być obsługiwana bez użycia rąk). Próg ładunkowy jest niski i szeroki (6 cm niżej niż w fastbacku i tylko 63,5 cm od podłoża; jest też o 2,4 cm szerszy). Chroni go stalowa listwa. Bagażnik ma pojemność 530 litrów. Został zaprojektowany tak, aby był prosty w formie i maksymalnie użyteczny. Poziom specyfikacji GT obejmuje aluminiowe szyny podłogowe i siatkę tylną dla efektywnej podziałki bagażnika.
Modułowość jest niezbędna w przypadku samochodu osobowego, a nowy Peugeot 508 SW jest wyposażony w tylną kanapę dzieloną w proporcjach 2/3-1/3 z funkcją Magic Flat. Dzięki temu systemowi obie strony kanapy można natychmiast złożyć za pomocą dwóch przycisków umieszczonych po obu stronach bagażnika. W rezultacie uzyskuje się praktycznie płaską podłogę bagażnika, która zapewnia całkowitą przestrzeń ładunkową wynoszącą 1.780 litrów.
Niezrównana kabina wzmocniona przez Peugeot i-Cockpit®
Podobnie jak nowy Peugeot 508 fastback, wersja SW jest wyposażona w najnowszą generację Peugeot i-Cockpit®. Dbałość o szczegóły, dokładność dopasowania i dobór materiałów natychmiast stawiają pozycję kierowcy Nowego Peugeota 508 SW w pożądanym, zaawansowanym technologicznie świecie przesiąkniętym elegancją.
Podstawowe elementy to:
– pełna kompaktowa kierownica ze skórzaną tapicerką (perforowana w GT Line i GT),
– automatyczna skrzynia biegów,
– ekskluzywne wykończenie deski rozdzielczej, konsoli środkowej i paneli drzwiowych, które w zależności od poziomu specyfikacji są pokryte włóknem węglowym lub wykończeniem drewnopodobnym (szary dąb w GT Line / GT i Zebrano – tylko na GT),
– satynowy chrom na kierownicy, panele drzwi, otwory wentylacyjne, a także na siedmiu przełącznikach dwustabilnych i centralnym ekranie dotykowym,
– flokowane wewnętrzne strony kieszeni (we wszystkich poziomach wyposażenia) i pojemniki do przechowywania w panelach przednich drzwi (GT Line i GT).
Sporo uwagi poświęcono schowkom, nie tylko ich ilości, ale i pojemności. Niektóre są chłodzone.
Kierowca i pasażer z przodu mogą zanurzyć się w ergonomicznych fotelach (z etykietą AGR) i cieszyć się pięcioma wielopunktowymi programami masażu. Istnieje szeroka gama bogatych i wyrafinowanych materiałów wykończeniowych i tapicerskich, takich jak Alcantara® lub skóra Nappa. Ta ostatnia oferowana jest w dwóch kolorach – czarnym lub ciemnoczerwonym (określanym jako Sellier).
Pasażerowie z tyłu mogą korzystać z dodatkowego komfortu oparcia, które pochyla się do 27°. W porównaniu do fastbacka z tyłu wygospodarowano dodatkowe 4 cm nad głową, a pasażerowie mogą również cieszyć się panoramicznym szklanym dachem. Zastosowano LED-owe oświetlenie przedziału pasażerskiego, a lampki są sterowane dotykowo.
W Peugeocie 508 SW będzie można mieć zestaw audio francuskiej firmy Focal®. O czystość i wierność dźwięku zadba 10 głośników idealnie rozmieszczonych w całym samochodzie. Wysokotonowe głośniki umieszczone w drzwiach wykończono maskownicami ze szczotkowanego metalu.
Najwyższe bezpieczeństwo dzięki imponującej gamie technologii wspomagania jazdy
Nowy Peugeot 508 SW oferuje szeroką gamę najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę, w szczególności spełniających kryteria EuroNCAP, które są coraz bardziej wymagające. To między innymi:
– system noktowizyjny, pierwszy w segmencie. System wykorzystuje kamerę na podczerwień do wykrywania istot żywych przed pojazdem w porze nocnej lub w warunkach słabej widoczności. System zapewnia detekcję w zakresie do 200 m, poza zakresem reflektorów, z centralnym wyświetlaczem wizji podczerwieni w cyfrowym wyświetlaczu z funkcją head-up, w polu widzenia kierowcy, w celu maksymalizacji bezpieczeństwa.
– adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go (w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów EAT8) z regulowanym dystansem między pojazdami. Podczas jazdy ponowne uruchomienie pojazdu następuje automatycznie po zatrzymaniu trwającym dłużej niż 3 sekundy. W przeciwnym razie funkcja jest ponownie inicjowana przez naciśnięcie pedału przyspieszenia. Funkcja jest dostępna od prędkości 0 km/h.
– Lane Keeping Assist, z wyborem położenia pasa ruchu przez kierowcę (związanym z ACC Stop & Go).
– Full Park Assist. System automatycznie zarządza kierunkiem, przyspieszeniem i hamowaniem, aby wjechać i opuścić miejsce parkingowe.
– reflektory Full LED z EVS (statyczne doświetlenie zakrętów).
Ale to nie wszystko. Nowy Peugeot 508 SW może być wyposażony m.in. w:
– najnowszą wersję systemu Active Safety Brake (wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy w zakresie prędkości 5 km/h do 140 km/h) i ostrzega przed kolizją,
– Driver Attention Alert, kontrolujący poziom uwagi kierowcy na podstawie analizy jego mikroruchów,
– asystenta zmiany świateł drogowych na mijania i odwrotnie,
– rozpoznawanie i zalecani ograniczeń prędkości,
– rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (STOP, niedozwolony kierunek jazdy),
– aktywny system monitorowania martwego pola (z korekcją kursu jazdy). Funkcja ta jest dostępna od prędkości 12 km/h.
Nie zabraknie też wyposażenia telematycznego. Można liczyć m.in. na:
– on-line’ową nawigację 3D od TomToma,
– system Mirror Screen obsługujący protokoły Mirrorlink®, Android Auto™ and Apple Carplay™ I umożliwiający obsługę głosową za pomocą smartfona,
– indukcyjną ładowarkę smartfonów zgodną ze standardem Qi,
– 4 gniazda USB: dwa z przodu w schowku pod elementami sterującymi automatycznej skrzyni biegów i dwa z tyłu na środkowej konsoli dla pasażerów rzędu drugiego,
– automatyczny system alarmowy Peugeot Connect SOS i Assistance,
– pakiety Peugeot Connect, gama usług typu teleserwis.
Peugeot 508 SW II generacji został zbudowany na modułowej platformie EMP2. Dzięki temu jest średnio o 70 kg lżejszy od obecnej generacji. Dzięki temu auto jest bezpieczniejsze, oszczędniejsze i ma lepsze osiągi od obecnej generacji. Nowa technika spawania nadwozi i wykorzystanie klejów strukturalnych zapewniają większą sztywność i wytrzymałość konstrukcji. Pojawi się też wielowahaczowe zawieszenie osi tylnej wraz z Active Suspension Control – standardowo w GT. Powszechnie stosowana będzie automatyczna ośmiobiegowa przekładnia EAT8.
„Naszym celem było stworzenie identycznej filozofii i doświadczenia z jazdy, co w fastbacku. Zastosowaliśmy więc ten sam pakiet techniczny – rozstaw osi, amortyzowany uchwyt silnika, wielowahaczowa oś tylna i elektronicznie sterowane tłumienie, w zależności od wersji. Następnie przystąpiliśmy do specjalnych prac, aby zrekompensować różnicę w rozkładzie masy w SW. Rezultat jest taki sam jak w przypadku fastbacka – idealna równowaga pomiędzy sportowym charakterem, komfortem i bezpieczeństwem” – twierdzi Yann Bonny, dyrektor odpowiedzialny za dynamikę konstrukcji.
W każdej dziedzinie, począwszy od architektury pojazdu, rozkładu przestrzeni, starannie kontrolowanych wymiarów, redukcji ciężaru, aerodynamiki aż po układy napędowe, nie szczędzono wysiłków, aby zapewnić intensywne wrażenia z jazdy i osiągnąć najlepsze w swojej klasie wartości emisji dwutlenku węgla.
Nowy Peugeot 508 SW korzysta z nowej generacji silników PureTech i BlueHDi (z rozszerzoną technologią SCR) znanych już z fastbacka. Gama obejmie następujące zespoły napędowe:
PureTech 180 Stop & Start EAT8,
PureTech 225 Stop & Start EAT8,
BlueHDi 130 Stop & Start BVM6,
BlueHDi 130 Stop & Start EAT8,
BlueHDi 160 Stop & Start EAT8,
BlueHDi 180 Stop & Start EAT8.
Jak widać tylko z jednym silnikiem dostępna będzie skrzynia manualna!
Wszystkie te silniki zostały już certyfikowane zgodnie z normami Euro 6.d, w oczekiwaniu na przepisy Euro 6 obowiązujące od stycznia 2020 r., szczególnie w odniesieniu do emisji tlenków azotu. Wartości emisji dwutlenku węgla są najlepsze w klasie; biorą pod uwagę nowe przepisy techniczne procedury WLTP, która ma na celu harmonizację danych uzyskanych w testach fabrycznych z poziomami zużycia przez klienta.
W trybie ECO rodzina silników PureTech współpracująca z automatyczną skrzynią biegów EAT8 przełącza się automatycznie na tryb wolnego biegu. Ta funkcja jest dostępna od 25 do 130 km/h, gdy pozwalają na to warunki. Jest on uruchamiany, jeśli nie wykryto sygnału „stop-pedał”; jest całkowicie przezroczysty dla kierowcy. Zmniejsza tarcie wewnętrzne w skrzyni biegów i w efekcie zużycie paliwa o około 3%.
W drugiej połowie 2019 r. gama zostanie uzupełniona o wydajny hybrydowy silnik benzynowy typu Plug-in Hybrid o wydłużonym zasięgu ZEV 50 km (cykl WLTP). Baterie będą znajdować się pod siedzeniami drugiego rzędu, aby zachować pojemny bagażnik.
Podobnie jak fastback, Peugeot 508 SW będzie produkowany w fabryce Mulhouse, a od momentu premiery otrzyma etykietę „Origine France Garantie”, potwierdzający, że jest produkowany we Francji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze